4814
Sök

Seat max mil?

5 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Tjena.

Har någon här koll på vad en Seat Leon/Toledo 1,8t som gått 20k mil skulle kunna vara värd, om den förövrigt var i gott skick? (årsmodell 00, 01 eller 02)

Skulle någon ens våga köpa en sådan? Eller anser man att det är att kasta pengar i sjön, då en bil troligen inte är duglig till mycket mer än 25k mil i dag?

Tacksam för svar.

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
29 februari 2008
De flesta bilar som gått så långt är lättsålda!  Men man får ju inte mycket för dom...
Dock är det ju VW-motor och andra delar i dom Seat-bilarna, så det är rätt så tryggt köp ändå.
Det som är känsligast efter så lång tid är väl turbon (om den inte rasat innan). Sen beror ju allt på så "gamla" (långmilade) bilar hur dom skötts.. 
Så, värdet på bilen ifråga är väldigt beroende på just skicket och i viss mån utrustningsnivå...

/Mattias

5 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Okej, för det är så att jag hittade en viss Seat Leon 1,8T 4WD -01 på blocket för 75kkr. Schysta fälgar och något stylad.
Men det är ju det att man får säkert räkna med att man får lägga ca 6k på ny turbo och sen ändå inte kunna sälja den vidare om 1 - 2 år för mer än 50kkr?
Eller vad tror ni?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 februari 2008
Jag skulle gått å kollat på vw eller audi isf, får ju en sån 1.8T för dom pengarna, Seat har ju inte direkt de nöjdaste kunderna och ett mkt sämre rostskydd än de tyska släktingarna.

Visst om den e lite stylad o sånt, men de pengarna får man aldrig igen, låter som fantasipris.
Kollade en snabbis, 65k för en -00 med 13000 mil på mätaren med skinn o acc o 17" alu+vinterdäck..å 79k för en 01 med 13 000 mil hos en bilfirma, tycker som sagt det låter överpris.

5 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Jo, ja tyckte också det. för det blir ju som att kasta 20-30kkr i sjön då.

Man kanske borde ge honom ett bud på 50-60kkr?

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 februari 2008
helvete heller min seat har gått 30k mil nu och går fortfarande lika bra inget fel på seat förutom elektronik , el speglar elstolar osv sånt skit funkar inte

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

5 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Jo, men den du har är väl diesel och dom brukar hålla längre.

Motorer med 180hk brukar ofta vara körda rätt hårt antar ja, då man inte skulle behöva köpa en bränsle slukare om man inte tänker utnyttja kraften.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
29 februari 2008
Min bil har gått över 25 och funkar fint. Dock ingen seat.

Sök