Fukt?

Kojloj
19 december 2005 · 458 Inlägg

Drar spånskivan åt sig mycket fukt om man har den i bagaget?.. Får nämligen lite spånskiva gratis big_smile..

frewib
19 december 2005 · 31 Inlägg

Vad ska du ha spånskivan till? Höja upp golvet?

Edge EVOLUTION GARAGE
19 december 2005 · 1 837 Inlägg

Spån suger så in i HE! tongue
Men om du kör med nån primer eller färg som mättar ytan först så är det lugna puckar! wink

//Edge
Kojloj
19 december 2005 · 458 Inlägg

frewib skrev:
Vad ska du ha spånskivan till? Höja upp golvet?

ja typ.. så jag kan sänka ner slutstegerna.. vill ha kvar reservhjulet men jag måste ändå lägga en skiva där...

Kojloj
19 december 2005 · 458 Inlägg

Edge83 skrev:
Spån suger så in i HE! tongue
Men om du kör med nån primer eller färg som mättar ytan först så är det lugna puckar! wink

Något primer tips till detta eller?? men det händer la inte så mycket med den eller? Den kan la inte börja mögla och sån skit??

Hejhoppet
19 december 2005 · 337 Inlägg

Den kan böja sig!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Kojloj
19 december 2005 · 458 Inlägg

Reggin skrev:
Den kan böja sig!

Okej.. skall jag prima den då eller?? Vilken primer?

Edge EVOLUTION GARAGE
19 december 2005 · 1 837 Inlägg

Spelar nog ingen roll vad du använder för primer eller tom. nån billig oljefärg kanske? (Speciellt inte om du skall ha nån typ av tygklädsel ovanpå).

Detta skall bli en typ av fuktspärr så att inte spånet skall suga åt sig.

//Edge
Kojloj
19 december 2005 · 458 Inlägg

Edge83 skrev:
Spelar nog ingen roll vad du använder för primer eller tom. nån billig oljefärg kanske? (Speciellt inte om du skall ha nån typ av tygklädsel ovanpå).

Detta skall bli en typ av fuktspärr så att inte spånet skall suga åt sig.

Ja, jag skall klä in den med högtalartyg sen.. så det spelar ingen roll hur den kommer att se ut!

Spawner
19 december 2005 · 505 Inlägg

Jag som snickare kan ju säga att om det är under 15mm på lite drygt 2m2 så kommer din spånskiva bågna och sjunka i mitten, speciellt om du kanske nångång kastar i en platta bärs eller möjligen lite matkassar och dyligt nångång när du handlat, nåt du borde göra är att regla lite lätt under, räcker med om du tar och gör två st stativ som du kan ha under på varsin sida om steget, gör en fyrkant av nåt virke, de spelar ingen roll vad det är, bara det är minst 1tum tjockt och brett, sedan limmar och skruvar du fast 4 st ben på fyrkanten beroende på hur högt du ska höja golvet, lätt och mycket enkel lösning! smile

Senast redigerat av Spawner (19 december 2005)

Calibra Turbo 4x4
Kojloj
19 december 2005 · 458 Inlägg

Spawner skrev:
Jag som snickare kan ju säga att om det är under 15mm på lite drygt 2m2 så kommer din spånskiva bågna och sjunka i mitten, speciellt om du kanske nångång kastar i en platta bärs eller möjligen lite matkassar och dyligt nångång när du handlat, nåt du borde göra är att regla lite lätt under, räcker med om du tar och gör två st stativ som du kan ha under på varsin sida om steget, gör en fyrkant av nåt virke, de spelar ingen roll vad det är, bara det är minst 1tum tjockt och brett, sedan limmar och skruvar du fast 4 st ben på fyrkanten beroende på hur högt du ska höja golvet, lätt och mycket enkel lösning! smile

tackar hade tänkt att göra så! men skall jag prima den me eller??

Spawner
19 december 2005 · 505 Inlägg

Själva stativen? Mnja, det gör du som du vill.. Om du har lite över så kasta på lite på dom med:) Det är ju inget måste, men det är framför allt spånet som drar till sig fukt nå kopiöst!

Calibra Turbo 4x4
Hejhoppet
20 december 2005 · 337 Inlägg

Om man ska göra en hatthylla av spån skiva. Ska man regla lite lätt på den med med 2 små reglar som går rätt över?

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Sharky
20 december 2005 · 10 287 Inlägg

Njaaa, av säkerhetsskäl så bör man ju inte frakta smidesstäd på hatthyllan så den torde inte bågna såvida det inte är en hatthylla till en SAAB combicupe.

/Göran

Reggin skrev:
Om man ska göra en hatthylla av spån skiva. Ska man regla lite lätt på den med med 2 små reglar som går rätt över?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Kojloj
20 december 2005 · 458 Inlägg

Reggin skrev:
Om man ska göra en hatthylla av spån skiva. Ska man regla lite lätt på den med med 2 små reglar som går rätt över?

Nu är det ju så att jag skall inte göra en hatthylla om ni läser.. så skapa en egen tråd isåfall..

Kojloj
20 december 2005 · 458 Inlägg

Spawner skrev:
Själva stativen? Mnja, det gör du som du vill.. Om du har lite över så kasta på lite på dom med:) Det är ju inget måste, men det är framför allt spånet som drar till sig fukt nå kopiöst!

Annars kan jag ju ta och använda mig av impregnerat trä!!?? wink

Spawner
21 december 2005 · 505 Inlägg

Självklart kan du använda tryckt trä, men det är lite dyrare:) DO whatever you want to:) det blir nog kanon det där! lägg upp bilder sen när det är klart!

Calibra Turbo 4x4
Kojloj
21 december 2005 · 458 Inlägg

Spawner skrev:
Självklart kan du använda tryckt trä, men det är lite dyrare:) DO whatever you want to:) det blir nog kanon det där! lägg upp bilder sen när det är klart!

Ja visst.. skall lägga upp bilder när det blir klart så får vi se hur det blir..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang