saab 9000cde:Bilen på väg till skroten så lås tråden:)

Fredrik_Rangert Egenföretagare
2 juli 2009 · 999 Inlägg

Det går ju att laga men det kostar väl mer än vad bilen är värd om en verkstad skall göra jobbet.

Men jag hade begärt pengar och lagat det i egen regi (om du har helförsäkring vill säga men det låter ju så), om det inte är allt för mycket dolda saker som är sönder... Kylen verkar trasig med? Och sedan krävs det väl lite rikt av frontkorgen m.m

Supra_robin
2 juli 2009 · 4 663 Inlägg

tckte de inte var så himla farligt. men men  du gör som du vill

Addestrand
2 juli 2009 · 413 Inlägg

bollen1986:nej det har jag räknat ut jag med men sen öppnade jag huven och såg att balken fått sig en smäll så mycket därför dom inte lagar den med OCH för att den är en gammal bil med:)

weeeman:jo ramen fick sig en smäll den med kylarn spolarvätskebehållarn innerskärmen osv så tänker inte lägga mer pengar på den ska köpa mig en saab 9000 cd med saab9-5 block och stakar sen är det 9000turbo topp nya kolvar större turbo och en stor ic:)låg runt 300hk om jag inte minns fel kanske var mer:/smile

Saab_robin:det är sämre en var det ser ut...

Addestrand
2 juli 2009 · 413 Inlägg

sa fel där med att det var 9000 topp här kommer en uppsättning på vad det satt i den motorn:)

9-5: motor
9000 kolvar och stakar.
Turbo T04E 60-1
Större ic 3".
Röda spridare från saab 900.
Öppetfilter.
Steg 3 chip .
Walbro 255 LPH soppapump
9-5 kammarna.
Dumpventil.
Stålpackningar.
3" downpipe, sen 3" hela vägen med en dämpare.
9-5:ans topp och block.
ny westgate

Funkiee Saab älskare!
2 juli 2009 · 4 597 Inlägg

jaha ja, sorgligt, men fan, dra henne i riktbänk o kör? big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Supra_robin
2 juli 2009 · 4 663 Inlägg
Addestrand
2 juli 2009 · 413 Inlägg

haha får la se dåwink

Addestrand
2 juli 2009 · 413 Inlägg

Saab_robin:yes men efter lite funderingar så ska jag nog strunta i det:Dhaha

Funkiee:nej då det fixar sig nog får se vad dom säger.

Addestrand
2 juli 2009 · 413 Inlägg

hittade en på blocket då jag kikade runt lite och det var en saab 9000 2,3t med steg 3 chip på sportavgasystem och filter:)

HoKkee
10 juli 2009 · 845 Inlägg

adde hur blev de med bilen efter olyckan?

HoKkee
10 juli 2009 · 845 Inlägg

svarta turbo saaben han funderar på att köpa är i riktigt bra skick och motorn går klockrent och så så förstår inte hur elda kan trycka ner så på bilen. nog för att t7 motorn kanske inte är så mycket att hurra enligt dig men åk bilen så lär du nog ändra dig sen.

Addestrand
10 juli 2009 · 413 Inlägg

hokkee:jorå dom ska lösa in den men just nu går det trögt:8

Fredrik_Rangert Egenföretagare
10 juli 2009 · 999 Inlägg

HoKkee skrev:
svarta turbo saaben han funderar på att köpa är i riktigt bra skick och motorn går klockrent och så så förstår inte hur elda kan trycka ner så på bilen. nog för att t7 motorn kanske inte är så mycket att hurra enligt dig men åk bilen så lär du nog ändra dig sen.

http://www.blocket.se/jamtland/Saab_900 … 11&w=3
Alltså, den ser ju ut som skit i annonsen!
Och att motorn är ett hopplock av 9-5 T7 delar (som antagligen blivit över från rasade motorer) är ju inget plus. 28' för den, då är man inte riktigt sund... Bättre att köpa en 2,3T CS Jubileum för samma pengar.

Addestrand
11 juli 2009 · 413 Inlägg

japp har lagt ner den bilen för ett tag sen för det första har jag inte råd och för det andra vill jag ha en som går hyffsat billigt:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang