3200
Sök

Maj snart, dags för ny bil :D Passat 1.8t, Bora V5 eller S40 T4.

1 582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Tjena.

Nu är min förra bil såld, vissligen fick jag inte mycket för den. Men i allafall så ska ny bil köpas ganska så snart. Jag har en budget på 60000:- hitils, har funderat på att ta lån och köpa någon riktigt grym bil, men jag vet inte riktigt. Är både för och nackdelar när jag tänker på det.

Har spanat in dessa tre bilar.

* VW Passat 1.8t
* VW Bora V5
* Volvo S40 T4

Tycker att alla dessa tre bilar uppfyller alla mina krav gott som och de gör det svårare att välja. Som jag skrivit tidigare i mina trådar när de gäller bilköp så har jag planer styling, trim och ljudbygge. Jag vet att sugmotor inte direkt är billigt att trimma. Den som har bäst trimmöjligheter är ju T4:an, men den börjar bli så vanlig bland ungdomar, vilket är ganska tråkigt då de flesta ser lika ut när de gäller styling.

Bora har jag funderat starkt på, ganska så ovanlig bil när det gäller styling, finns en hel del saker till dom så de kan bli riktigt fräscha. sen så låter V5 riktigt underbart.

Passaten 1.8t är samma sak där som med T4, väldig vanlig, men man kan få dom riktigt snygga. Sen så tror jag att Passat har något bättre kvalité än vad en S40 har.

Vore jag gjord av pengar så hade jag utan tvekan skaffat mig en Golf R32 eller en Passat W8 smile men jag får fortsätta drömma vidare och köra på de jag har råd med.

Vad skulle ni gjort i mitt läge, vilken av bilarna hade ni valt, och varför? big_smile

Mvh Pappi

550 Inlägg
3 mars 2008
Hej.

Passaten är väldigt trevlig och betydligt bättre än S40.
Bora V5 är lite mer unik, men lite mer kostsammare att trimma.

Men med tanke på att du vill trimma så hade jag valt Passat.

1 582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Tjena

Tackar för svaret big_smile
Passaten är faktiskt riktigt trevlig sen så är bilens former riktigt fräscha, när det gäller trimning så är T4:an den bästa, men när det gäller kvalité så är det en annan fråga big_smile Ja Bora V5 är sjukt nice bil, jo dom kostar att trimma en hel del.

Valet är faktiskt riktigt svårt tongue

1 582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Ingen som har något mer att tillägga big_smile

186 Inlägg
3 mars 2008
s40 t4, lätt bil som går att få bra fart på..smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 mars 2008
Du har ju redan haft köprådstråd om just Passat/Bora väl? Och fortfarande, en Bora är en golf, lägre andrahandsvärde, lättare att pruta, bättre kvalitet än S40 och Passat, men svårare att sälja..

1 582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Du har ju redan haft köprådstråd om just Passat/Bora väl? Och fortfarande, en Bora är en golf, lägre andrahandsvärde, lättare att pruta, bättre kvalitet än S40 och Passat, men svårare att sälja..

Haha du var inte glömsk i allafall, vet att jag haft en tråd men jag har sådan dilemma. Vill verkligen göra rätt val så jag inte ångrar mig sen big_smile

Studerande
463 Inlägg
3 mars 2008
Jag hade nog tagit Boran, det är den som kommer att bli mest unik om du har tänkt styla smile Sedan så tycker jag att det "räcker" med V5+sportavgas+luftfilter, vill du ha en sportbil så köper du ju en sportbil eller? wink

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

1 582 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
response skrev:
Jag hade nog tagit Boran, det är den som kommer att bli mest unik om du har tänkt styla smile Sedan så tycker jag att det "räcker" med V5+sportavgas+luftfilter, vill du ha en sportbil så köper du ju en sportbil eller? wink

Tackar för tipset, ja Boran är ju faktiskt favoriten, har aldrig kört en V5, men min morbror har en 1.6 och den är riktigt pigg för att var en så liten motor. Ja sportavgas, luftfilter är första prio, har även tänkt att byta kammar samt mjukvara big_smile ja absolut, skulle ja ha råd skulle ja köpt mig en sportbil big_smilebig_smile

Fotograf
166 Inlägg
3 mars 2008
Volvo S40 T4

SAAB - Move Your Mind.

2 283 Inlägg
3 mars 2008
Provkör alla och se vilken du gillar bäst, låt inte andra guida dig så du blir insnöad på en modell...

R.I.P. Michael Jackson!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
3 mars 2008
Bora kan vara en trevlig bil, men skippa V5:an, en del problem med den samt samma prestanda som den mindre 1,8t, den borde gå fetingbort...

man lever bara en gång så lev väl!

304 Inlägg
3 mars 2008
tre roliga bilar men jag hade nog valt s40:n faktiskt.. men du har helt rätt de där med att dom börjar bli ganska vanliga bland yngre och stylingintresserade.

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 mars 2008
Jag hade sparat lite till och köpt mig en Bora V6 4-Motion, där snackar vi en udda fågel som är kul smile

Men snackar vi om dem pengarna som du har i dagens läge skulle jag nog valt Passaten. Lite chip, filter och avgas så har man en rätt trevlig bil. Styling finns det ju betydligt mer till Passaten än S40:in, det gäller alla VW modeller då marknaden i Tyskland är stor.

Men snackar vi enbart prestanda och styling i den mån som dem flesta tidigare gjort så är S40:in valet. Dock med en detaljkvalitet som lämnar mkt att önska. Dessutom är fas 1 rätt rostbenägna.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 mars 2008
Pappi skrev:
Haha du var inte glömsk i allafall, vet att jag haft en tråd men jag har sådan dilemma. Vill verkligen göra rätt val så jag inte ångrar mig sen big_smile

Vill du verkligen det så går du ut och kör dessa bilar så mycket du kan.
Vissa bilfirmor tillåter att man lånar bilen ett tag (över en helg har jag varit med om), kanske vore nåt att kolla upp?

Att välja efter vad andra tycker är inte jättesmart om man "verkligen vill göra rätt val".
Säger dom flesta här t.ex Bora så kommer du bli helt insnöad i den, fast du egentligen skulle gillat Passaten bättre.

Mitt tips:
Prova, kör och känn efter!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 582 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Jo helt rätt som ni säger grabbar, lika bra att provköra bilarna big_smile fast vad jag vet så är firmor ganska så känsliga när det gäller provkörning osv. Men jag får kolla upp det om man kan få provköra bilarna big_smile

Mvh Pappi

Flygplans bogserare
103 Inlägg
2 april 2008
Är rikigt nöjd med min bora v6 4motion!!!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 april 2008
Mortalis skrev:

När fick golf lägre andrahandsvärde? golfar har jämt hållt sig bra i pris vad jag vet.

Bmw osv..

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
3 april 2008
Vet inte om det är så svårt att sälja en Bora? Jag köpte min på VW i Helsingborg = inget mini. pris men sålde den ändå långt över vad jag köpte den för.. Väldigt fina bilar, rekomenderar en Bora smile

Sök