3045
Sök

BMW 320i Touring. VBO Check

43 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Tjenare är ny här på forumet och det kunde inte bli bättre än att jag hade en bra fråga att ställa smile. Jag är på jakt efter en bil närmre bestämt en BMW 320i Touring, och idag när jag va och provkörde en sådan så såg jag att ett liten lampa lyste med texten "check" och ovanför stod det VBO. Nu undrar jag va detta innebär? Har googlat och inte hittat ett jota. För övrigt några tips va jag ska kolla efter på denna typen av bilar? Vanliga fel?

Ha de gött allesammans !

Mvh Christoffer

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
4 mars 2008
Årsmodell?

Bilen vill att du kollar felkoder då den hittat ett fel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 mars 2008
Innan du köper en BMW kolla  Begagnatguiden på http://autopower.se
Motorer som sitter i äldre 520 eller 320 är inte direkt dom bästa.

43 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Bilen är av årsmodell -90. Tack för tipset med Begagnatguiden! Här är ett citat från autopower.se

"Serviceindikatorn har ett kretskort som kan gå sönder, vilket resulterar i att serviceindikatorn inte går att nollställa. Kan även i vissa fall störa funktionaliteten för vissa mätare som t.ex. varvräknaren."

Jag tycker inte att det är så farligt med problem efter att ha läst guiden, de värsta är helt klart rosten, men de såg lugnt ut runt takluckan och dörrarna värre va de med skärmarna.

Jag undrar om detta kan ha med "VBO-indikatorn" att göra?! Varvmätaren såg ut att fungera utan problem.

Tack för tipsen, tar gärna emot fler. Mvh Christoffer

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
5 mars 2008
Det kan vara början på problemet. Först börjar det krångla o sedan lägger av alla instrument.
Så var det på min förra bil 525 -90 o det var ett kretskort.

Jag skulle leta vidare om du inte köpt redan bilen. Det finns massor av liknande bilar o du kan hitta en felfri modell med fler hästar(325) eller bättre ekonomi (316, 318).

Sök