4221
Sök

Vindrutetorkare går för långt.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Hej, har sökt på här i forumet på garaget men inte hittat någonting som hjälper mig.
Visste inte vilken kategori som vindrutetorkare hör till så jag valde att fråga här.

Jo det är så att min främre torkare den på förar sidan går för långt och slår i kanten.. Min bror som kan mer än mig om bilar har då fått flytta ner torkaren några jack.. men tar bara någon dag så slår dom i igen.
Min bror frågade på skolan och hans lärare tror att torkarens motor överkuggar och att man inte kan göra mycket åt det.

Stämmer det? eller finns det någonting jag kan göra?
Som tur är så slår den inte i lacken utan den slår i plast men det blir ju ett "lågt dunk" varje gång och detta är mycket jobbigt tycker jag när det ösregnar..(donk,donk,donk,donk,donk)

/Tribbe.

The one and only
1 091 Inlägg
4 mars 2008
Vad gäller det för bil? Ett vanligt fel är att splinsen blir utslitna på själva torkararmen, ta bort armen o kolla om det ser slitet ut i hålet där den sitter fastskruvad. Kolla även på pinnen som den ska sitta på om den är sliten.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Det gäller min saab, får kolla upp det.

171 Inlägg
4 mars 2008
ja! låter mer som splinsen!
Och om det nu absolut inte är dem så är det inte helt emot fysikens lagar att byta torkarmotor:)

Sök