2545
Sök

Polisen - får och får inte göra?!

424 Inlägg
8 mars 2008
lill3bror skrev:
men tycker även att polisen kan få en varning, eftersom att dom inte får överskrida hastigheter utan anledning.

Om det var bråttom i detta fallet vet bara polisen....

Du har ju ingen aning om dom hade bråttom eller ej. Finns många anledningar för polisen att köra fort.

539 Inlägg
8 mars 2008
lill3bror skrev:
Jag åkte på en fortkörnings böter idag. Hade inget bättre för mig än att ligga 100 meter bakom en polisbil som färdades i 160 km/h mellan Laholm och Göteborg. Han saktade in och jag körde om honom i 110 km/h, han ligger tätt bakom mig i 5 minuter när jag kör 110 km/h. Sen drar han iväg som en raket och lägger sig i 160 km/h igen. Jag lägger mig ca 150 meter bakom och håller samma hastighet. Sen gör han samma sak igen. Saktar in och låter mig köra om. Sen så ligger han bakom i 2 min och drar sedan på blåljuset. Sen fick jag min dom smile. Han skrev 13 km/h för fort och fick en bot på 2400 kr. Han var helt illröd i ansiktet och var ursinnig samtidigt som han undrade vad fan jag höll på med. Han förklarade sedan innan han sa hejdå att dom inte kan stripa en polisbil tydligare än sådär och undrar varför jag inte såg honom. En trevlig eftermiddag tyckte jag smile

Och nu till frågan. Får polisen köra hur fort dom vill utan att använda blåljus?

Och för er som undrar... JAA jag är dum i huvvet smile

respekt cool

180 Inlägg
8 mars 2008
Lär ju säga som så, att om nu bilen var strippad (alltså inte civil) så lär du vara dum (ursäkta uttrycket). Lite sunt förnuft lär man ju använda ute på vägarna (man rejsar inte en snutbil t.ex.). har du dessutom kört om den ett flertal gånger är det ju ännu värre. Är dom två stycken så har dom ju klara bevis på hur fort du har kört genom att kolla på sin egen hastighetsmätare.

Sen så kan man ju i sin tur fundera på hur bråttom dom hade i och med att dom saktade ner och la sig bakom dig vid ett flertal gånger (då i 110km/h). Men tyvärr lär jag nog säga att jag står på polisens sida i det här. Ditt handlande var dumdristigt, och du ska nog vara glad om det inte blir rättegång om du börjar jiddra mera med dom.

Peace out!

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

53 Inlägg
8 mars 2008
Håller med ovanstående!

lycka till mannen

Sensitive Guy

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 mars 2008
Kan ju bli kul om de stoppar dig igen, lär ju försöka hålla ögonen öppna efter dig. Kul för oss andra att läsa dock.

415 Inlägg
24 mars 2008
Jag har inte kopplat ihop nåt själv, var så på bilen när jag fick den! Har dock fått reda på nu att mina "dimljus" tydligen är positionsljus!? Märkligt! smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

Sök