bosing skrev:
Jag blir lite less på dessa påhopp på polisen, tänkte egentligen inte skriva detta inlägg men jag måste nog.
Jag är polis, har jobbat i 4år och citatet i början av tråden stämmer helt och hållet.
JAG jobbar så att som jag bemöts så bemöter jag andra, är den någon otrevlig person så är jag trevlig ett tag till, sen när personen visat att den inte förstår vad jag menar, då använder jag de lagstöd som finns, ibland våld men mycket sällan.
Även jag kan ha väldigt dåliga dagar, precis som alla människor.
När någon kastar en sten på mig (har hänt flera gånger) är det klart jag blir arg, det gör även ont på mig.
(Blacken, gubben på Shell Alby var inte helt oskyldig, det kan jag lova dig, han är en välkänd person där)
Jag har varit vid olagliga race och pratat bilar med folk, något som uppskattas,ofta funkar det också på buset, även de är "motortokiga".
Jag har stått med livet som insats och hjälpt folk att byta däck på motorväg, mm mm.
Att jämnföra polisen i USA och dess lagstöd och utbildning med den svenska är helt fel, de har mycket friare, kan göra mycket mer tidigare och jag kan lova att det förekommer mycket mer övergrepp och fel av polisen i USA än i Sverige.
Kan skriva hur mycket som helst! Men ett är säkert, polisyrket är jättesvårt, det går inte att vara alla till lags, så är det bara. Skulle vi ha en polisstat skulle det vara enkelt att vara polis, men inte så roligt att vara medborgare.
Men ett som är säkert är, blir du stoppad var trevlig och artig så kommer du blir bemött på samma sätt, om inte fortsätt att vara trevlig.
Om du gjort fel, stå för det, var rakryggad och stå för det du gjort, men var du än gör, skrik inte åt polisen, han/hon gör bara sitt jobb, och den enda som går att skylla på är dig själv.