USA Import av Mustang...

firefreak Eldknast
5 mars 2008 · 915 Inlägg

Tjoho,

Jag undrar om det är någon här inne som själv importerat en Ford Mustang 05-08 och vet vad som måste göras med den för att få den godkänd i sverige.

Finns det Euro taillights och sidoblinkers att köpa nåstans etc.

Vad fick ni göra med eran för att få den godkänd helt enkelt...

Någon?

MVH
Ola

Tiden är rolig när det går fort... :)
TTTTT
5 mars 2008 · 945 Inlägg

http://www.exclusivecars.se/

kolla deras hemsa, dom fixar rubbet om du vill!
vet inte om det finns nån liknande firma i malmö.
Men exclusive cars tog 350 lök för nya mussen när den kom, och då var den "nyckel klar" för gatan i sverige, bara att tuta och köra med andra ord.

blinka blått om du vill rejsa!
Holiace
5 mars 2008 · 1 754 Inlägg

TTTTT skrev:
http://www.exclusivecars.se/

kolla deras hemsa, dom fixar rubbet om du vill!
vet inte om det finns nån liknande firma i malmö.
Men exclusive cars tog 350 lök för nya mussen när den kom, och då var den "nyckel klar" för gatan i sverige, bara att tuta och köra med andra ord.

350k är väl ganska mycket? Eller vad får man för utrustning?

Jag kan inget om allt.
TTTTT
5 mars 2008 · 945 Inlägg

Holiace skrev:

TTTTT skrev:
http://www.exclusivecars.se/

kolla deras hemsa, dom fixar rubbet om du vill!
vet inte om det finns nån liknande firma i malmö.
Men exclusive cars tog 350 lök för nya mussen när den kom, och då var den "nyckel klar" för gatan i sverige, bara att tuta och köra med andra ord.

350k är väl ganska mycket? Eller vad får man för utrustning?

näe det tycker jag inte, bilen var ju helt ny då och kom direkt från bandet på fabriken.
Var hittar du en billigare med shipping, regning osv osv? Som sagt nyckel klart!

blinka blått om du vill rejsa!
Holiace
5 mars 2008 · 1 754 Inlägg

TTTTT skrev:

Holiace skrev:

TTTTT skrev:
http://www.exclusivecars.se/

kolla deras hemsa, dom fixar rubbet om du vill!
vet inte om det finns nån liknande firma i malmö.
Men exclusive cars tog 350 lök för nya mussen när den kom, och då var den "nyckel klar" för gatan i sverige, bara att tuta och köra med andra ord.

350k är väl ganska mycket? Eller vad får man för utrustning?

näe det tycker jag inte, bilen var ju helt ny då och kom direkt från bandet på fabriken.
Var hittar du en billigare med shipping, regning osv osv? Som sagt nyckel klart!

Det har du rätt i. Men är det en V8 musse eller V6 för 250k? Måste väl vara V8an (har kollat priser på blocket under ett bra tag.

Jag kan inget om allt.
TheStar TurboFreaK
5 mars 2008 · 14 Inlägg

Var å reg.besiktade min bil idag å allt man har hört verkar ju vara snubbar som inte vet vad dom pratar om.
Reg.Besiktiningen tar cirka 40min och INTE 3TIMMAR!

Bilar äldre än 1996 behöver inte ha något bullerintyg.
Du behöver en Title och en Bill Of Sale o.s.v.
P.M:a mig om du vill veta mer om import från USA.

MVH/
Mange

"Drift U Later"
-Team Overloaded-
John87 Stolt Volvoägare
5 mars 2008 · 4 913 Inlägg

Holiace skrev:
Men är det en V8 musse eller V6 för 250k? Måste väl vara V8an (har kollat priser på blocket under ett bra tag.

Köper man en Mustang med V6'a så har man inte alla hästar i stallet.
Dom ska ha en 8'a. Inget annat cool

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Holiace
5 mars 2008 · 1 754 Inlägg

John87 skrev:

Holiace skrev:
Men är det en V8 musse eller V6 för 250k? Måste väl vara V8an (har kollat priser på blocket under ett bra tag.

Köper man en Mustang med V6'a så har man inte alla hästar i stallet.
Dom ska ha en 8'a. Inget annat cool

Såklart. V8 med manuellt ska det vara på en musse enligt mig. Amerikanska muscle/pony cars är de ända bilarna som får ha Auto enligt mig, manuellt ska man ha.

Jag kan inget om allt.
firefreak Eldknast
5 mars 2008 · 915 Inlägg

Att ta det via firma är inte aktuellt. De lägger på alldeles för mycket. Jag har hittat en 2006 Musse GT Cab. Vinröd med vitt skinn. Endast gått 600 mil och står hos en stor Chevrolethandlare på östkusten.

Beräknat pris klar i sverige kommer bli ca 210.000:- vilket är billigare än någon GT cab i sverige.

Dock gäller min fråga fortfarande. Tips på var man köper lämpliga nya baklysen, reflexer och sidoblinkers önskas och vad man eventuellt mer måste göra med den...

Tiden är rolig när det går fort... :)
fulingbusen
23 mars 2008 · 24 Inlägg

firefreak skrev:
Att ta det via firma är inte aktuellt. De lägger på alldeles för mycket. Jag har hittat en 2006 Musse GT Cab. Vinröd med vitt skinn. Endast gått 600 mil och står hos en stor Chevrolethandlare på östkusten.

Beräknat pris klar i sverige kommer bli ca 210.000:- vilket är billigare än någon GT cab i sverige.

Dock gäller min fråga fortfarande. Tips på var man köper lämpliga nya baklysen, reflexer och sidoblinkers önskas och vad man eventuellt mer måste göra med den...

Detta undrar jag också, pärona har  en bil på väg som ska tas in som "import för eget bruk"

bosing
8 april 2008 · 106 Inlägg

Har hört att nya Mustangen inte går att ta hem själv, Ford ger inte ut de rätta intygen till privat personer, varför vet jag inte men det kanske är något att kolla upp innan planerna går för långt!

decib3L Körv
9 april 2008 · 3 535 Inlägg

Trevlig bil, billig också. Precis som det är tänkt smile

Truckdriving Man
mrfrolla
10 april 2008 · 47 Inlägg

bosing skrev:
Har hört att nya Mustangen inte går att ta hem själv, Ford ger inte ut de rätta intygen till privat personer, varför vet jag inte men det kanske är något att kolla upp innan planerna går för långt!

Jag har planer på att importera en Mustang, skickade mail till Ford i USA och frågade möjligheter för dem att skicka den till sverige, fick detta svar:

"Dear Marcus,

Thank you for contacting the Ford Motor Company Customer Relationship Center regarding your interest to purchase a Ford Mustang.

Ford, Lincoln-Mercury builds vehicles to meet market regulations according to local laws.  We do not recommend taking a vehicle outside of the market for which it was manufactured.  We suggest that you contact your local authorized Ford dealer to discuss your needs.

If you have any other inquiries, please feel free to contact our regional Ford Customer Relationship Center.  They will be happy to address your questions.

Sincerely,
Marie
Customer Relationship Center
Ford Motor Company"

Så de verkar inte direkt pigga på att exportera nya mustanger utan att en godkänd ford leverantör som mellanhand tongue
Sen finns det ju självklart export firmor som mer än gärna fixar allt du behöver med tull dokument, dokument för ursprungskontroll och allt sånt.
Sen är bara frågan vilka exportföretag man kan lita på.. smile

// Frölla

baca Os Difuntos
10 april 2008 · 1 822 Inlägg

Läs nya bilsport där står allt du behöver eta om att ta in en bil, (specielt en ny musse)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Castel Mustangfrälst
10 april 2008 · 199 Inlägg

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 där får du massor med hjälp av de som redan tagit hem sin egna musse.

Grufman Bil i Järfälla säljer baklyktor som är godkända i Sverige. Dessa kostar 4990:- (tror jag att det va) och då är dom E-märkta. Man får inte längre sätta blinkers i backljuset som tidigare gjorts. Iaf inte på regbesiktningen. Men visst ibland går det.
Godkända pos/blinkers glas finns för 995:-/par oxå hus ovanstående.

Jag själv har Audis A4 blinkers på skärmarna i tonat format. Blev hel nöjd.

//Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
svarten
10 april 2008 · 34 Inlägg

firefreak skrev:
Att ta det via firma är inte aktuellt. De lägger på alldeles för mycket. Jag har hittat en 2006 Musse GT Cab. Vinröd med vitt skinn. Endast gått 600 mil och står hos en stor Chevrolethandlare på östkusten.

Beräknat pris klar i sverige kommer bli ca 210.000:- vilket är billigare än någon GT cab i sverige.

Dock gäller min fråga fortfarande. Tips på var man köper lämpliga nya baklysen, reflexer och sidoblinkers önskas och vad man eventuellt mer måste göra med den...

Har en 06 cab lite ombyggd men tagen via firma.big_smilebig_smile.
Du kan läsa allt om Mustang och hur du tar hem och vad du skall göra med den. Här är en länk till att börja med. Forumet på Mustangklubben är suveränt om du behöver hjälp med nånting om mussar överhuvudtaget.

http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 … highlight=

Ford Mustang GT Eleanor cab "Blackbird" (2006)
Chrill27
11 april 2008 · 553 Inlägg

http://www.grufmanbil.se/vehicle/983/folder/32/ på den sidan säljer de diverse lyktor till mustanger för att få dem godkända i sverige

dabby född blåvit
11 april 2008 · 624 Inlägg

charise@calworthington.com kvinnling mustang-säljare i LA som gärna förmedlar och hjälper till.
(källa: nyaste Bilsport)

Uniqueimport
21 maj 2008 · 16 Inlägg

Kontakta gärna mig så hjälper jag till, jag har skickat drygt 150 Mussar till Sverige de senaste 2 åren.

MVH
Marcus

För mer information om import från USA besök gärna www.uniqueimport.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang