Angående: Stående träff, söder om Stockholm!

TLO
17 april 2008 · 1 062 Inlägg

Håller med cossiemysen litegranna här. Hoppas denna nya "söderträff" blir lite annorlunda än alla de små "gängträffarna" där ingen säger ett ljud till nån utanför deras lilla grupp. Vore kul med lite öppnare stämmning helt klart.

Rosenhill var ett kanonförslag! Dock stämmer det att det är trångt, och att bågarna haft sitt där i åratal. Synd om vi bilåkare skulle komma o tränga oss på kanske. Skanssundet var en riktigt udda ide tycker jag, men lite vågat och kul!!  Kan tänka mig komma förbi nu på Söndag jag med om det är några som skall dit? Annars blir det den 4:e man dyker förbi.

Blev även nyfiken på vad är det för "träffar" i Haninge/Jordbro nuförtiden?

"You Go, we go!"
exiZ
17 april 2008 · 533 Inlägg

Hej allihopa!

Jag är väl medveten om både Södertälje träffarna och Jordbro/Haninge-träffarna, men tyckte ändå att en till söderorts träff kan behövas... Var själv på Länna träffen som var i lördags (ja, i spöregnet) och tyckte precis som ni ovan nämnde att folk bara står i små grupper, pratar bara med folk dom känner och tyvärr vet jag att andra, som är nya i gänget, lätt kan känna sig utfrysta. Meningen med träffarna jag drar igång from 4 maj ute vid Skansundet (hoppas några hittar, om inte så står det på första sidan i tråden en vägbeskrivning samt att vi samlas upp vid Botkyrka golfklubb för att vägleda folk 14:30!) är att alla, nya bilträff-människor, liksom gamla veteraner, gammal som ung, med körkort eller utan... ja ALLA ska känna sig välkomna och träffarnas syfte är att man ska bara behöva ha en enda sak gemensamt, bilintresset.

Hoppas på att en del människor vågar dyka upp!

Mvh Anna

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Haxxel JDM
17 april 2008 · 593 Inlägg

Någon som hittar som vill sammåka från norr om staden?
Hmm, jag var på träffen på infra city, där stod också alla i små grupper tongue
Jag försökte ta kontakt med någon främmande människa för att börja snacka men det var inte nå vidare lätt.
De svarade bara kort på minna frågor om bilen och verkade inte koppla att man kanske ska göra en konversation av det tongue

Men men, jag tar med mig kameran somsagt så kanske folk som ser den har lust att snacka lite film eller nått.

Hade du någon annan tanke på hur man raderar alla de små grupperna?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
DaViper
17 april 2008 ·

Jag tänkte streaka för att lätta upp stämningen....

Falkich Telge Drifting Team
17 april 2008 · 602 Inlägg

DaViper skrev:
Jag tänkte streaka för att lätta upp stämningen....

HAHA och Haxxel filmar!

Haxxel, om du tar dig till Söderetälje så kan du åka med mig.

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
Haxxel JDM
17 april 2008 · 593 Inlägg

Nice, så det är nu på söndag eller?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Haxxel JDM
17 april 2008 · 593 Inlägg

Falkich skrev:

DaViper skrev:
Jag tänkte streaka för att lätta upp stämningen....

HAHA och Haxxel filmar!

Haxxel, om du tar dig till Söderetälje så kan du åka med mig.

Haha det blir bra TV big_smile

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
roxe Jesus didn´† Tap
17 april 2008 · 1 146 Inlägg

synd att man jobbar varje söndag. Men ska försöka ta mig ut dit i juni.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Haxxel JDM
17 april 2008 · 593 Inlägg

Sorry för lite OT men folk här verkar träffsugna.

Det är en träff på infra city´s parkering i morgon (fredag 17e) kl 20:00.
Jag kommer vara där, då är det bara att komma och säga hej.
Har jag inte kameran i näven så är jag en 180 lång snubbe med halvlångt blont hår.

Hoppas vi ses där!

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Saffranskalle Palfinger tekniker
17 april 2008 · 1 248 Inlägg

men jag kommer den 4 maj fast lite senare jag avslutar en kurs på berga 1500 så då åker jag direkt

Volvo Xc70 (2001)
DaViper
17 april 2008 ·

Jag siktar på söndagen den 4:e maj - bilarna är inte klara eller påställda ännu.....

kalle9000
17 april 2008 · 108 Inlägg

kul att det blir i Skannsundet istället, skulle va lite trist att störa för motorcyklisterna i Rosenhill.

M635Forever
18 april 2008 · 101 Inlägg

Dyker nog inte upp vid Skanssundet den 4:e tyvärr!
Är ju Mantorp BMW Springbreak den 3:e,och då blir det nog tufft att hinna om man stannar över natten! smile
Next time!!

BMW M635Csi "Pamela" (1984)
exiZ
19 april 2008 · 533 Inlägg

M635Forever: Aha, då ses vi på mantorp istället då wink Ska dit på lördagen men bara över dagen! smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
CarpeDiem German Engineering
19 april 2008 · 9 081 Inlägg

Kommer inte till träffen den 4 maj eftersom jag inte har nån bil sad Har inte heller nån att åka med sad

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Haxxel JDM
19 april 2008 · 593 Inlägg

Sam, hur kan du veta det så här tidigt?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
M635Forever
22 april 2008 · 101 Inlägg

exiZ skrev:
M635Forever: Aha, då ses vi på mantorp istället då wink Ska dit på lördagen men bara över dagen! smile

Det lär vi nog göra!
Om det inte blir för mycket folk! yikes
Är du kvar på BMW segeltorp förresten?

BMW M635Csi "Pamela" (1984)
exiZ
22 april 2008 · 533 Inlägg

M635Forever: Det är jue så sjukt många som anmält sig för bankörningen att vi missade våran chans sad Fast samtidigt 100 pers ska trängas i omgångar... sådant är inte kul...

Yes fortfarande kvar på Bilcentralen, men inte länge till big_smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
exiZ
23 april 2008 · 533 Inlägg

Hej alla!

Det är med blandad förtjusning/nervositet som jag ser fram emot den 4 maj, kl. 15.00 ute vid Skansundets café, börjar mer och mer inse att intresset för tråden kanske blivit större än jag någonsin kunnat tro (och hoppas på) och att frågan om hurvida Caféets parkering kommer räcka till eller ej...
känns helst plötsligt mer relevant än någonsin.

Tänker ändå ge Skansundet en chans, då jag tänkte bjuda in till en tur från Skansundet, via Rosenhill och ut vidare mot Västerhaninge = Stockholms roligaste vägsträcka att köra (speciellt nu när dom fixat till asfalten!)? Träffen är alltså tänkt som en söderorts träff fast även en "kör" träff... Vi får helt enkelt se hur stort drag det blir på träffen och i värsta fall så flyttar jag gången efter den 4 maj, träffen till Lida parkering (även där är det riktigt fint!).

Men först och främst är det den 4 MAJ KLOCKAN 14.30 (FÖR ER SOM INTE HITTAR) ELLER KLOCKAN 15.00 UTE VID SKANSUNDETS LIVS/CAFÉ.

Hoppas på att träffa många nya och gamla ansikten där!

Mvh Anna

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Hee-Maan
23 april 2008 · 3 113 Inlägg

yes-box! vi ses då förhoppningsvis! bara rycka mig i armen medans jag förmodligen går runt och plåtar wink kommer ha Gorg-tröja med min länk..

Semper Fi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang