Körförbud?

Traver
5 mars 2008 · 65 Inlägg

Jag har nästan precis köpt en bil från tyskland, jag skaffade tillfälliga skyltar, fixade en ursprungskontroll hos vägverket, registreringsbesiktade bilen och han sa på plats på bilprovningen att allt var OK.

I måndags fick jag riktiga registreringsskyltar och svenskt reg.bevis. och allt verka vara frid o fröjd. men så idag fick jag ett nytt reg.bevis. och ett papper där det stod att bilen var satt med körförbud.
Det står ingen anledning till varför. Jag har en tanke att det kan vara för att eftersom den nu är reggad, så fungerar inte den tillfälliga registreringen, o därför är den satt med körförbud tills den har ställts på och skattats.

Men jag vet inte, så jag undrar om det är någon som har varit med om någon liknande sak?

Frosted
5 mars 2008 · 1 878 Inlägg

bra ide vore att ringa VV (vägverket) och kolla med dem.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
sir_daniel www.kudoz.se
5 mars 2008 · 3 802 Inlägg

genomförde de även en vanlig besiktning efter reg. besiktningen? de måste göra detta också.

Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
Traver
5 mars 2008 · 65 Inlägg

sir_daniel skrev:
genomförde de även en vanlig besiktning efter reg. besiktningen? de måste göra detta också.

Nej det kunde han tydligen inte göra, man var tvungen att boka en ny tid för det.
Tror du att det är det som spökar då? Dom skulle skicka ett papper från bilprovningen om bokning av en tid.

John87 Stolt Volvoägare
5 mars 2008 · 4 913 Inlägg

Traver skrev:

sir_daniel skrev:
genomförde de även en vanlig besiktning efter reg. besiktningen? de måste göra detta också.

Nej det kunde han tydligen inte göra, man var tvungen att boka en ny tid för det.
Tror du att det är det som spökar då? Dom skulle skicka ett papper från bilprovningen om bokning av en tid.

Bilen är nu obesiktad och då får man inte köra med den.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Thorssa
5 mars 2008 ·

1: Skriv en vettig rubrik

2: Ring vägverket eller bilprovningen så får du garanterat hjälp.

Traver
5 mars 2008 · 65 Inlägg

Thorssa skrev:
1: Skriv en vettig rubrik

2: Ring vägverket eller bilprovningen så får du garanterat hjälp.

1: Stör du dig så mkt på rubriken så hadde du inte behövt trycka på den!

2: hadde jag tänkt också, men eftersom jag just nu är på jobb så tänkte ja kolla här lite först innan ja kom hem!

Thorssa
5 mars 2008 ·

Traver skrev:

Thorssa skrev:
1: Skriv en vettig rubrik

2: Ring vägverket eller bilprovningen så får du garanterat hjälp.

1: Stör du dig så mkt på rubriken så hadde du inte behövt trycka på den!

2: hadde jag tänkt också, men eftersom jag just nu är på jobb så tänkte ja kolla här lite först innan ja kom hem!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang