JohanG skrev:
Fantastiskt rent och kraftfullt THX-certifierat ljud till ett mycket bra pris! Kan inte tänka mig något bättre system för musik och film i denna prisklass.
Behöver kanske inte säga så mycket positivt eftersom det mesta redan är sagt av andra, men här kommer ändå mina kommentarer:
( )
Kristallklart ljud! Lyssnar man på musik på datorn hör även en "icke-ljud-nörd" skillnad mellan 192kbps och högre bitrate (mp3), något som kan vara svårt med enklare system.
Spelar man upp DVD-skivor är (surround)ljudet fylligt och ytterst njutbart, till och med om man kör analog koppling till ett standardljudkort med 5.1-stöd! Bör räcka mer än väl som hemmabio-anläggning för de allra flesta.
Man kan dra på riktigt ordentlig volym utan att för den sakens skull påverka ljudet negativt då systemet totalt är på 505 watt RMS (subwoofer 188 W RMS, satelliter 317 W RMS). -Man bör dock dra ner subwoofern om man bor i lägenhet...
THX-certifierad med Dolby Digital-, DTS- och DTS 96/24-ljud samt mixningseffekter som Dolby Pro Logic II.
Dolby PLII fungerar väldigt bra om anläggningen används för uppspelning av musik (som sällan kommer inspelad i 6 kanaler).
Inte bara en fröjd för hörseln (nåväl, så länge man inte drar på så att man _skadar_ hörseln), utan även för synen. Avgör själv utifrån de produktbilder som finns.
(-)
- Den i övrigt mycket kompetenta basen känns förvisso något "slö", men det påverkar inte mitt betyg.
- Det nedre mellanregistret skulle kunna vara något bättre, men med rätt EQ-inställningar så är det inget större problem!