cross eller styling

JEsT3R-Race
23 december 2005 · 343 Inlägg

Asså det är väll klart man får skruva om man köper äldre/billigare cross.. Men det är juh samma med bilar...köper man en gammal supra så får man räkna med att det blir en del rep.. Det är endå länge till sommarn så man hinner repa den om det behövs.  Skydd är väll endå det första man köper..

TeQuilla
23 december 2005 · 764 Inlägg

Warcry skrev:

TeQuilla skrev:
Jag skiljer mig från mängden o säger att du ska satsa på utseendet.

Snackar vi plastikoperationer nu?

hehe smile

Japp.....*hehe*

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
JEsT3R-Race
23 december 2005 · 343 Inlägg

TeQuilla skrev:

Warcry skrev:

TeQuilla skrev:
Jag skiljer mig från mängden o säger att du ska satsa på utseendet.

Snackar vi plastikoperationer nu?

hehe smile

Japp.....*hehe*

Den dagen man behöver det..då är man nog 70år..

AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

jo då, 4takt är aldrig fel elsmurfo. Problemet är väll att folk inte kan sköta service och dyligt, som killen över tror jag knappast kan.

Exempel på priskostnad om min Yamaha 250F skulle rasa = ca 35 000 kr i bara DELAR, då är inte jobb inräknat.

Om du nu ändå ska köpa en cross, köp en Yamaha 125 , Honda 125 -01 och frammåt, som är väldigt VÄLDIGT fräsch. Annars är det ingen  idé.
13 000 som du säger i pris får du absolut ingenting för.
Förutom då problem som sagt.

Sen tillkommer även kostnad för skydd och kläder. ( och tro mig, det ska du FAN inte strunta i.Det har nog i dagsläget räddat mitt liv många ggr.. )

Räkna minst med en totalkostnad på 20.000 innan du ger dig in i den här branchen. Har du annat tanke-sätt är det ingen idé smile

Om du nu fortfarande är sugen på hoj, köp i så fall en helt ny fiddy ( mini-cross) för den här summan. Det har fortfarande samma charm som att åka stor hoj, och rekommenderas varmt!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
JEsT3R-Race
23 december 2005 · 343 Inlägg

n0ll skrev:
jo då, 4takt är aldrig fel elsmurfo. Problemet är väll att folk inte kan sköta service och dyligt, som killen över tror jag knappast kan.

Exempel på priskostnad om min Yamaha 250F skulle rasa = ca 35 000 kr i bara DELAR, då är inte jobb inräknat.

Om du nu ändå ska köpa en cross, köp en Yamaha 125 , Honda 125 -01 och frammåt, som är väldigt VÄLDIGT fräsch. Annars är det ingen  idé.
13 000 som du säger i pris får du absolut ingenting för.
Förutom då problem som sagt.

Sen tillkommer även kostnad för skydd och kläder. ( och tro mig, det ska du FAN inte strunta i.Det har nog i dagsläget räddat mitt liv många ggr.. )

Räkna minst med en totalkostnad på 20.000 innan du ger dig in i den här branchen. Har du annat tanke-sätt är det ingen idé smile

Om du nu fortfarande är sugen på hoj, köp i så fall en helt ny fiddy ( mini-cross) för den här summan. Det har fortfarande samma charm som att åka stor hoj, och rekommenderas varmt!

Jadu som jag skrev innan så är skydd det första man köper och jag vet inte hur man kan tolka det på så många sätt?! Har redan skydd och har kört cross. Men sålde den för att köpa lite saker till lyan.. men funderar på att köpa en igen.. Man köper juh inte en cross utan att kolla igenom den innan..
Sedan så en fiddy kan man köpa om man är 10år.. Den dagen jag skulle lägga mina pengar på en cross som man inte ens kan sitta på om man 198cm lång..

Goffen Administratör
23 december 2005 · 2 975 Inlägg

jag håller med N0ll ju nyare destå bättre max 2-3 år gammal tycker jag.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
JEsT3R-Race
23 december 2005 · 343 Inlägg

Daniel T skrev:
jag håller med N0ll ju nyare destå bättre max 2-3 år gammal tycker jag.

Tycker väll alla! Det är juh samma med allt.. Köper man en bil eller en skoter så är det väll klart man vill köpa en 00:a eller nyare..
Så jag säger inte att man inte ska köpa en nyare cross.. Dock så kan man köpa en 98:a av någon som man känner som man vet har tagit väl hand om den..

AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

Missade det där med skydden, så det var ju ett stort plus. Många glömmer ju den utgiften, som även den är en stor kostnad för folk som inte har en aning om vad det kostar, men det låter det som du har i alla fall!



håller med Redlight delvis med.

Men man kan fortfarande inte jämföra en cross och en bil i kvalitéts-synpunkt.

En motocross är en tävlings-maskin, utan några som helst garantier från fabrik.
När en bil har paserat 10 år har den massor med år kvar på nacken, en motocross är så gott som förbrukad.

Självklart kan man ha tur och hitta väldigt fina exemplar, men dessa är som sagt väldigt få.
Och hittar du då en för under 20 000 som motsvarar ( mina högt stälda krav då på skick, ) så säger jag bara grattis.

Går man dock upp mellan 20-25 000 finns det oändligt med hojjar att välja och vraka bland.

Bra site att kolla beg och nya hojjar på:
www.enduromx.com

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

kan även tilläga att kvalitén dock är bäst inom de japanska märkena, med Honda och Yamaha i toppen.

Det här lär jag väll få fan för att jag säger, för smaken är olika. Men så är det bara, jobbat delvis på stor mc-firma, så man har sett en hel del genom åren.

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?M … =1&id=
Den där skulle jag personligen vilja setta tänderna i wink 125:a med 144cc kubiks-kitt smile går nog som ett troll!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?M … 92&id=

såhär ska en hoj se ut i det här prisläget ungefär.

Kass svinglager dock = ihoprostat = ett helvete. = 3000kr i kostnad. = prutning wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
style
23 december 2005 ·

Jag skulle inte ha köpt en cross för den summan. Du får det du betalar för så är det alltid!

AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

kunde inte sagt det bättre ztyle. Skulle man inte hålla på med cross seriöst skulle man hellre lägga pengarna direkt på bilen.

Det är helt enkelt för dyrt för att vara "halvdant" med ..

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

slängde upp 2st åkbilder med lite snabbt för dom som är intresserade på min sida wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
JEsT3R-Race
23 december 2005 · 343 Inlägg

n0ll skrev:
Missade det där med skydden, så det var ju ett stort plus. Många glömmer ju den utgiften, som även den är en stor kostnad för folk som inte har en aning om vad det kostar, men det låter det som du har i alla fall!



håller med Redlight delvis med.

Men man kan fortfarande inte jämföra en cross och en bil i kvalitéts-synpunkt.

En motocross är en tävlings-maskin, utan några som helst garantier från fabrik.
När en bil har paserat 10 år har den massor med år kvar på nacken, en motocross är så gott som förbrukad.

Självklart kan man ha tur och hitta väldigt fina exemplar, men dessa är som sagt väldigt få.
Och hittar du då en för under 20 000 som motsvarar ( mina högt stälda krav då på skick, ) så säger jag bara grattis.

Går man dock upp mellan 20-25 000 finns det oändligt med hojjar att välja och vraka bland.

Bra site att kolla beg och nya hojjar på:
www.enduromx.com

Jo det är juh helt klart så.. men jag har inte beslutat om jag ska köpa en för kring 20 000kr eller om man ska spara pengaran och köpa någonting annat.. Men ska försöka hitta en cross mellan 15-20 000kr... Det känns som att det inte är så akut med cross nu när vintertäcket har lagt sig..

Men tack för tippsen..

AdamOpel DraMinBil.nu
23 december 2005 · 1 016 Inlägg

nej precis redlight, ta och spara in lite under vintern? o andra sidan är hojjar jätte svår sålt nu under vintern = prutmån wink

men det låter vettigt som du säger, hoppas du hittar något fint. Fortsätt gärna skriv här med så man vet hur det går för dig wink

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
JEsT3R-Race
23 december 2005 · 343 Inlägg

n0ll skrev:
nej precis redlight, ta och spara in lite under vintern? o andra sidan är hojjar jätte svår sålt nu under vintern = prutmån wink

men det låter vettigt som du säger, hoppas du hittar något fint. Fortsätt gärna skriv här med så man vet hur det går för dig wink

Ska göra det.. Är inne på en honda CR 125 från 98 och framåt.

Vad har du för synpunkter på det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang