att en del kan ha så svårt att fatta att det finns olika yrken.
Fotograf är ett yrke och det finns massa yrken där man jobbar som professionell.
Allså utför man ett jobb inom yrket mot betalning.
Sen finns det klåpare och hemma micklare som oxå kan va duktiga.
Exempel som jag hoppas kan fattas nu.
Jag är duktig som fan på bilar och bilel och skulle kunna jobba med det.
MEN jag jobbar inte med det och därmed tar jag inte betalt för att meka med bilar då jag gör det med mina grejer.
Jag är oxå hobbyklåpare på att ta foto men jobbar inte med det och kan inte ta betalt för det.
Ja jag är bra på en jäkla massa saker men jag jobber inte med dom och tar därmed inte häller betalt för dom.
Jag använder istället mina kunskaper att tjäna på att slippa få det gjort av ett proffs.
MEN även här kan ju inte alla vara duktiga på allt så därför finns det ju ett behov från någon annan som är duktig i detta fallet en YRKESFOTOGRAF.
HAn jobbar med det och är duktig på det och tar därmed betalt för det eftersom vi har en valuta att att utbyta emot tjänster för att man sen ska kunna välja att betala för nästa tjänst istället för att byta.
Själv jobber jag med att driva en 200 meter lång plastmattemaskin och det är jag bra på och tar betalt för det

Finns säkert nån som vill stampa sin egen plastmatta men dom gör det nog inte lika bra.....?
ÄR det svårt att få det att gå hem nu oxå så svara inte i tråden utan kryp tillbaka ner i jordhålet och va trångsynt.