skillnad på 90hk tdi och 110hk tdi?

o1zzon
10 mars 2008 · 3 Inlägg

hej tänkte höra om det är nån som vet vad det är för skillnad på 90hk och 110hk tdi motorerna som sitter i audi a4? olika turbo? spridare osv? skriv vad ni tror.

AspeliN
11 mars 2008 · 65 Inlägg

helt säkert olika mappning eller någon strypning lr nå. säkert helt likadana motorer. chippar du 90hk motorn så blire säkert lika. Det är min teori.

Volvo 244 TIC
Pikey
11 mars 2008 · 2 283 Inlägg

Det är garanterat inte ett skit skillnad, som min 1.8T med 190hk mot en vanlig 1.8T med 163hk så är det bara programvara

MVH

R.I.P. Michael Jackson!
o1zzon
11 mars 2008 · 3 Inlägg

okey ja skulle inte förvåna mej om de är så.. tänkte pröva en kcrbox från en 110hk på min 90hk det är vell inget som kan gå sönder då?

AspeliN
11 mars 2008 · 65 Inlägg

det går nog hur bra som helst.

Volvo 244 TIC
zovix Maskinbefäl
11 mars 2008 · 1 038 Inlägg

Eftersom din motor av allt att dömma verkar vara baserad kring en bosch VP37 pump så kommer en box till en 110hk motor ge lika mycket som en box till en 90hk motor då det är samma box. Skillnaden mellan motorerna sitter i bland annat spridarna som för 110hk varianten flödar mer. Dessutom är det sannorlikt att programvaran i bilens orginal box skiljer. Tyvärr är det så att de här piggyback boxarna inte är så "smarta" som tillverkarna vill få dem att framstå att vara utan förstärker och förändrar bara signalen från orginalboxen.

För mer information om dieseltrimmning besök gärna www.dieselclubsweden.se

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
BiggerDigger
11 mars 2008 · 288 Inlägg

90hk har vanlig turbo, 110hk har VNT turbo och andra spridare och annan programvara.

Senast redigerat av BiggerDigger (11 mars 2008)

o1zzon
12 mars 2008 · 3 Inlägg

zovix skrev:
Eftersom din motor av allt att dömma verkar vara baserad kring en bosch VP37 pump så kommer en box till en 110hk motor ge lika mycket som en box till en 90hk motor då det är samma box. Skillnaden mellan motorerna sitter i bland annat spridarna som för 110hk varianten flödar mer. Dessutom är det sannorlikt att programvaran i bilens orginal box skiljer. Tyvärr är det så att de här piggyback boxarna inte är så "smarta" som tillverkarna vill få dem att framstå att vara utan förstärker och förändrar bara signalen från orginalboxen.

För mer information om dieseltrimmning besök gärna www.dieselclubsweden.se

/Magnus

okey ska ta å pröva en box iafall. jag har ett par spridare från en 110hk liggandes hemma. blir det nån effektskillnad om jag sätter i dom samtidigt som med boxen??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang