2231
Sök

Tidsrekord mellan städer

407 Inlägg
11 mars 2008
lindbergern skrev:
Karlstad - Munkfors @ 20min , 6.5 mil

Jag slår dig, 19,09 min wink

7 100 Inlägg
11 mars 2008
TheRefunder skrev:
kolvas skrev:
bmx skrev:
vallvik-ljusne,7 km,typ 2 minuter lol

det är en medelhastighet på 210km/h och då ska du ta dig upp i fart och även bromsa ner...
Vad har du för bil en F1 eller?

Och den vägen är INTE rak heller... Hur kan du ha kört den på 2 min??? Å inte med saaben heller... Ja just ja det var ju F1 bilen.... wink hahaha

den är nästan rak,och näe ja körde inte saaben tongue
är man sugen på chips och macken stänger om bara nån minut,då jävlar går det snabbt,hahaha tongue
Senast redigerat av bmx (11 mars 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

110 Inlägg
11 mars 2008
Ravestream skrev:
fredriq skrev:
lindbergern skrev:
Karlstad - Munkfors @ 20min , 6.5 mil

Sånahär "myter" brukar vara behäftade med minst moms...

S = V x t

65 km / 0,33 h = 197km/h

Det är bra snittfart, skulle du behöva köra i 100 km/h under 1 minut får du köra i 300 under samma tid för att få samma snittfart...

Men är ju långt från en omöjlighet. han kanske ligger stora delar av streckan i låt oss säga 230 .  så det blir ju inte att han måste upp i 300 1 minut.. han kanske kan ligga 240 under en längre tid för att ta igen dom 97km/h för lite en annan del av streckan .
Jag själv trodde inte min tid på streckan var möjlig men det var den..  sen kan det väl kanske vara någon minut plus .  var en ca tid  beräknat på när jag hörde av mig till polaren när jag kom farande vid helsingborg sen att jag ringde när jag kom till GBG . då var det ca 1 timma 10 minuter, jag var lika chokad som han smile  fast nog gick det undan hela tiden

Frågan är om den vägen klarar de hastigheterna. Vi pratar om små kringliga i värmlandsskogarna nu, inga europavägar precis...

Have a good time, all the time!

285 Inlägg
11 mars 2008
SooLo skrev:
Ravestream skrev:
fredriq skrev:

Sånahär "myter" brukar vara behäftade med minst moms...

S = V x t

65 km / 0,33 h = 197km/h

Det är bra snittfart, skulle du behöva köra i 100 km/h under 1 minut får du köra i 300 under samma tid för att få samma snittfart...

Men är ju långt från en omöjlighet. han kanske ligger stora delar av streckan i låt oss säga 230 .  så det blir ju inte att han måste upp i 300 1 minut.. han kanske kan ligga 240 under en längre tid för att ta igen dom 97km/h för lite en annan del av streckan .
Jag själv trodde inte min tid på streckan var möjlig men det var den..  sen kan det väl kanske vara någon minut plus .  var en ca tid  beräknat på när jag hörde av mig till polaren när jag kom farande vid helsingborg sen att jag ringde när jag kom till GBG . då var det ca 1 timma 10 minuter, jag var lika chokad som han smile  fast nog gick det undan hela tiden

Frågan är om den vägen klarar de hastigheterna. Vi pratar om små kringliga i värmlandsskogarna nu, inga europavägar precis...

Aha ja då kan det ju vara lite annat..

en satans jävla Volvo.

407 Inlägg
11 mars 2008
Ravestream skrev:
SooLo skrev:
Ravestream skrev:

Det är sant det lindbergern skrev, det är en del som klarat den sträckan på den tiden, dock vet jag ej exakt hur långt det är. Kan mäta upp det längre fram,

8 156 Inlägg
11 mars 2008
Jag tror vi får dela upp den här tråden i två delar. En för MC och en för bil.
(och kanske en tråd för traktorer, om nu någon konstig människa försökt sätta tidsrekord med en sådan...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

26 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
hahah tongue de där me uppdelat för traktorer o mc är nog också en bra ide tongue
piteå - luleå 20 min (5,7 mil ca) för mig fast då kunde jag inte gasa så mycke satt i telefon å de blev för mycke ljud i kupen när man gasa lite mer tongue

skulle vilja veta lite tider mellan typ pite -kalix, kalix - haparanda, boden - jokkmokk osv norrbotten helt enlkelt, om de nu är nån som tagit tid efter dom sträckorna =P

Diamond
540 Inlägg
11 mars 2008
göteborg-kungsbacka 13min.. en sträcka på cirka 6mil

I'm Rick James Bitch!

4 001 Inlägg
11 mars 2008
diamond_ skrev:
göteborg-kungsbacka 13min.. en sträcka på cirka 6mil

med bil?  medelhastighet = 276km/h

skulle vara bra om alla skrev vad man körde med

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
11 mars 2008
Frillesås - Sunne 370 km, 3tim 20 minuter. Snitt 112,12 km/h med min Opel Vectra GTS

En timme från Frillesås till Uddevalla på E6:an där man svänger av mot Trollhättan, väg 44. Vet inte hur långt det är däremellan, men det gick lite väl fort..

20 minuter/60 minuter=0,33 tim
Så sträckan delat med tiden det tog: 370km/3,3tim=112,12 km/h roll

Sen alla fartkameror på E45 norrut från Trollhättan/Vänersborg, puh...
(Täckt nummerskylt, men inte en kamera blinkade! wink

Lokalt: Munkfors Sunne. 37 km, 16 minuter. 142 snitt... hmm Inte stolt, men jag hade en bra anledning.
Senast redigerat av Irmscher Vectra (11 mars 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 174 Inlägg
11 mars 2008
Halmstad - Leksand 59.6 mil, tog ca 5.5 tim. Men då stannade vi även för att äta i Karlsborg...
Senast redigerat av -Blomman- (11 mars 2008)

"If you're in control, you're not going fast enough"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 mars 2008
har inte varit i så många olika städer men i sommras åkte jag från östersund till sundsvall på 59minuter, +- några sekunder (ca 17 mil) men pga mkt fartkameror första biten från östersund så fick jag köra lagligt några mil först... sen har jag kört från hudik till sundsvall på ca 35 minuter (ca 10mil), alltså inga rekord tider men men liiiiiite för fort gick det dom gångerna endå roll

osäker på hudik resan dock... men nånstans där iaf, räjsade med en audi, höll en bit över 200km/h näst intill hela vägen (lite trafik ute och så fort det dök upp en bil framför så var det klart så det var bara vika ut och köra om)

och yes, båda resorna är körda med en sierra!! wink
Senast redigerat av _Glenne_ (11 mars 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 197 Inlägg
11 mars 2008
Kayhan skrev:
Ravestream skrev:
SooLo skrev:

Det är sant det lindbergern skrev, det är en del som klarat den sträckan på den tiden, dock vet jag ej exakt hur långt det är. Kan mäta upp det längre fram,

Har också kört Karlstad-Munkfors på 20 minuter. Dock mätt mellan Våxnäs och Statoil i Munkfors. Det går, men det är lite trixigt. wink

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
11 mars 2008
740Rob skrev:
hm.. mellan karlsborg å skövde är det ca 5 mil lagligt kört tar de ca 35-40 minuter... kört den sträckan på ca 17 minuter... tongue

Snittade du alltså 178 km/h? Njaaa.... roll Möjligtvis med en Lamborghini och vägen är rejält slät och rak.

-Sir Jackie Stewart

3 722 Inlägg
11 mars 2008
Helsingborg - Halmstad    25min

Helsingborg - Landskrona      11min

4 670 Inlägg
11 mars 2008
har kört mjölby - linköping 3,4 mil på ca 14-15 min recade emot en bmw m5 med min 9000 höll ca 230 nån stanns hela vägen big_smile

76 Inlägg
11 mars 2008
karlskoga - degerfors (1mil): 1 ½ minut big_smile

Edit: det kanske var 2 ½ minut cirka gurka
Och då var det från sista trafikljuset karlskoga till första rondellen degerfors...
Senast redigerat av glnrt (11 mars 2008)

bitter besserwisser
644 Inlägg
11 mars 2008
glnrt skrev:
karlskoga - degerfors (1mil): 1 ½ minut big_smile

ehhh visst

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
11 mars 2008
halmstad helsingborg på 9,63 minuter big_smile