4264
Sök

Svensk bilister kan prickas

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Jag vet inte om detta är på rätt index, eftersom det är relaterad med bilar... annars det är bara att flytta den till Off topic.

För några månader sen, pratade jag om den Fransk system om körkort med poäng, idag är vi här med det.
Den system ha funnit i ca 25 år i Frankriket och ha spridit sig som en virus i andra EU länder.
Sverige tycker att efter 25år betänketid att det fungerar bra i andra länder och varför inte göra likadant. (och känna också pengar på det?)

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=406940

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
11 mars 2008
mnja, både bra och dåligt..

bra: mindre olyckor/ billigare i längden

negativt: poliser kommer få mindre att göra / jag som sköter mig kan drabbas om dem jäkla kamrorna råkar ta mig 3 gånger för att ja kör lite för fort.. taskigt värre att förlora kortet för de? / tar dem lörkort från massa människor kan dem inte ta sig till sina jobb..? = sämre ekonomi för sverige / efter ett tag kommer folk att börja sköta sig, då kan polisen inte bötfälla lika många längre = mindre pengar till staten = mer skatt på kanske tex bensin?

nepp, jag har känslan av att det är mer negativt än bra i verkligheten.. dock en fin tanke cool

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Det är kanske fler som blir rädd om sitt körkort

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
15 mars 2008
Verkar rätt onödigt.
En form av pricksystem har vi väl redan idag. Tre fortkörningar och man blir av med körkortet, är iaf vad flera av mina kompisar råkat ut för.

Att som i artikeln kontrollera folk, verkar mest vara av politisk agenda, för att stävja befolkningen hårdare dessvärre.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 mars 2008
SaabLejon skrev:
Verkar rätt onödigt.
En form av pricksystem har vi väl redan idag. Tre fortkörningar och man blir av med körkortet, är iaf vad flera av mina kompisar råkat ut för.

Att som i artikeln kontrollera folk, verkar mest vara av politisk agenda, för att stävja befolkningen hårdare dessvärre.

det är sant för många fortkörningar inom en viss tidsram...samma med fylleri sitt i fyllecellen 3-4ggr på en månad så drar kan dom dra in lämpet och då ryker även körkortet...

Sök