4184
Sök

Behöver hjälp med en Vr6:a

442 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Hejsan igen...

Har en Golf på G nu men skulle behöva tips av alla som är vana av den här modellen.
Är så att det har gått 16 000-17 000mil vilket gör att det blir svårt att bestämma mig eftersom kedjan och det nog inte är byta och sen är den avställd så man kan inte kolla upp om ägarna och så.
Har haft en tidigare tråd uppe men gör en ny så det blir lättare att förstå.
Senast redigerat av hummer89 (13 mars 2008)

442 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Hittade detta:

Om din VR6:a har gått långt eller hårt med dålig olja så kan glidskenorna bli dåliga. Min VR6:a började skrammla riktigt mycket pga att övre tryckaren läckte olja så att den förlorade tryck. Det räckte inte att byta tryckaren pga att glidskenan hade blivit sönderslagen när den låg och slog mot kedjan.

Innebär det att att den kan gå en bit över 23 000mil om den är skött men ändå ganska hårt kört? Och sen att man kan vänta tills den börjar skrammla?

1 582 Inlägg
13 mars 2008
Gå in på www.vr6.nu och läs vr6 bibeln står allt där du behöver veta och lite till big_smile

442 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Det är en bra sida smile

MEn nu är det så att jag fråga vilket pris han kunde gå ner till och då sa han 22000 från 30000 hmm är ju sjukt bra men frågan är vad som är lurt???! den är i fint skick(utvändligt) men man kan väl inte gå ner 8000 bara sådär?

stöd behövs yikes

385 Inlägg
13 mars 2008
Tänk på att den du länkade till var importerad så miltalet kanske inte stämmer, utan det får du nog bilda dig en egen uppfattning om...
Lycka till!

442 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
KG skrev:
Tänk på att den du länkade till var importerad så miltalet kanske inte stämmer, utan det får du nog bilda dig en egen uppfattning om...
Lycka till!

aa det är sant, men får se, är ngt lurt kanske ^^

1 353 Inlägg
13 mars 2008
jag ringde åp 325'an jag äger nu så frågade jag om han kunde tänka sig gå ner i pris, han gick ner till 11 000 på en gång(ifrån 16.000).
och det har BARA varit problem med bilen hitills tongue
nu, ett år senare, när jag lagt ut mer än vad jag köpte bilen för i reparation så fungerar den som den ska smile

så, var på din vakt om dom sänker priset så mycket själv..

There's no replacement for displacement

442 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
mm jag är rädd för att det är ngt fel på den för när jag köpte min GTI så va det lite skummt med(var inte så kunnig på bilar då), la ner typ 8000 på den innan den begravdes.

Får se hur det blir imorn för han sa att han hade en v40 ute också men ingen va på hugget så. Och den har varit ute länge också.

Jaaa det kan det göra men inte alltid man har tur tongue

huh?
10 427 Inlägg
Körv
3 535 Inlägg
14 mars 2008
Om du känner dig minsta osäker så skit i det. Det finns alltid fler bilar du kan köpa smile

Truckdriving Man

956 Inlägg
14 mars 2008
satsa på en vr6:a med lite dokumentation..Min vr6:A hade en tjock bunt med kvitton sen den var ny..Enda sen den tiden den var i tyskland..VAr aldrig nåt fel på den heller.

eldus veldus

442 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
golf88 skrev:
satsa på en vr6:a med lite dokumentation..Min vr6:A hade en tjock bunt med kvitton sen den var ny..Enda sen den tiden den var i tyskland..VAr aldrig nåt fel på den heller.

Jaa det är 1 av nackdelarna men ska ringa vag och kolla om dom har lite historia och sen var det dom som importerade in den från tyskland. Inte lätta att få tag på dom här bilarna som man vill ha dom, man har ju liksom krav på hur dom ska se ut och så. Allmän skötsel etc

442 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Vad tycker ni(bara ni som är vana/kan om vr6), är det döden att köra 20 000 tills man byter kedja om den inte låter något. Eller ska man byta kedjan nu vid 17000 även om den låter KANON? Är det sista som behövs veta nu innan jag har en big_smile Så hjälp hjälp.

Sök