4514
Sök

Saab 9000: Hur kan dom vara så dumma att dom placerar en gummi list i neder kant av Dörrarna?

4 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Är det någom som har provat att ta bort dom och set ifall det har blitt något sämre resultat!
För varenda saab 9000 dörr är ju för faan rostig! Eller har jag fel?hmm
Senast redigerat av Mayhem (14 mars 2008)

1 079 Inlägg
14 mars 2008
Tagit bort en plastkant på en s80 -02 å de va fan ingen rolig syn.

2 079 Inlägg
14 mars 2008
jag har 2 dörrar som inte är rostiga på min 9000 smile trots att de där listerna hänger där å slänger

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Teddan
2 495 Inlägg
14 mars 2008
aeron har ju riktiga sidokjolar och ingen sån där tattarlist som samlar all skit som finns på vägen

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

4 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Jo jag förstå vad du pratar om, men det är inte det jag menar.
Jag pratar om listen som siter på dörrarna i underkant, om det kommer in vatten, salt mm och lägger sig mellan dör och list så står det ju kvar där det rinner ju inte ut och så börjar det att rosta!

Teddan
2 495 Inlägg
14 mars 2008
nu skall vi se om vi förstår varandra rätt ?? du menar den listen under dörren , som sitter clipsad från insidan??

den finns inte på aeron då den istället har en sidokjol som skyddar

4 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Jaap den listen är det jag pratar om!
Så Aeron har inga sådana lister, by the way, du vet ingen som har sidokjolar till salu till Aero?big_smile

Teddan
2 495 Inlägg
14 mars 2008
Mayhem skrev:
Så Aeron har inga sådana lister, by the way, du vet ingen som har sidokjolar till salu till Aero?big_smile

nej tyvärr vet jag ingen

"the real jerk"
301 Inlägg
14 mars 2008
Mayhem skrev:

kolla blocket där finns ju allt....

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

362 Inlägg
14 mars 2008
Samma sak med listen på gamla v70 och 855 på bagageluckan mellan rutan och luckan i nederkant. Bara att rycka väck!

huh?
10 427 Inlägg
14 mars 2008
Så här kan en tröskel se ut på en 850 T-5R ("T-Gul") -95 med 33200 mil på mätaren se ut.
Inget extremt, men det samlas väl en del fukt under lister & sk*t.

http://forumbilder.se/images/IMGP6875s.JPG

Bild lånad från Dubben @ Svenska Volvo 7/900 Klubben (bilen genomgår hårdrenovering! big_smile)

Thorssa
14 mars 2008
Audi A3 8L har samma idiotiska lösning med en gummilist längst ner på dörren som sitter med clips. Dessa clips nöter sönder lacken och det bildas då självklart rost eftersom fukt, salt och skit lägger sig där och myser.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
14 mars 2008
steifan skrev:
Så här kan en tröskel se ut på en 850 T-5R ("T-Gul") -95 med 33200 mil på mätaren se ut.
Inget extremt, men det samlas väl en del fukt under lister & sk*t.

http://forumbilder.se/images/IMGP6875s.JPG

Bild lånad från Dubben @ Svenska Volvo 7/900 Klubben (bilen genomgår hårdrenovering! big_smile)

Fy fan! Tur att min inte ser ut så...

Och tur för bilen att den blir renoverad tonguebig_smile

I do it my way

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 mars 2008
på min 240 satt det limmade lister  ni kan tro hur rosriga dörrarna var när jag slet bort listerna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 mars 2008
sitter ju mer lr mindre såna lister på vilken bil man än köper i de årsmodellerna
tycker mina dörrar klarat sig fint ja har en hel del andra problem va vell därför min 9000 slapp så värst mkt rost

Sök