bazooka genom skidluckan audi cab-98 någon?

mhp
24 december 2005 · 155 Inlägg

tjena.. nu är det " vinter " (utan snö vid sthlm) och bilen får sova i garaget.

Har Infinity frampaket och 2st 6,5" bak (som jag satte dit själv, fanns inga högtalare i "högtalarplatsen" innan).
Nu vill jag ha någon slags bas där bak. har hört att vissa offrar skidluckan mitt i baksätet och sätter dit bazooka.
Problemet är att jag bara har " hört " det.
Någon som har fixat det? Kan ni skriva hur ni gjorde att basröret fick plats, och några bilder skulle vara ett plus..

Alltså jag vill inte ha mindre bagage, vill sätta basen i skidluckan bak mitt.

Har en Pioneer DEH-P5530MP stereo, och har fixat en slutsteg "ROAD GEAR RGMF1250 - 2 x 125WATT, MOSFET : 250 WATT", och ska köpa basrör, ex den här http://www.brc.se/sortiment/visa_artike … R=02GTT300 .

Blir det bra kombination med stereon-slutsteget-bazookan??
vill inte ha värsta ljudet, men visst ska det låta lite ;-)

behöver all info som ja kan få..

TACK PÅ FÖRHAND

Audi 80 Cab 2,6 V6 - 98

A4 orginal till mer kreativ - :)
AdamOpel DraMinBil.nu
24 december 2005 · 1 016 Inlägg

har ett basrör i min , dock gas.. men spelar kalas fint, blir precis lagom bas.. smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
pwilhelm Hewi
24 december 2005 · 571 Inlägg

En bazooka placerad på längden i bagaget pekandes mot skidluckan låter inte som någon vidare ide om man inte vill ha mindre bagage , en 10:a i en sluten låda på 17-20 liter beroende på element är nog betydligt utrymmes snålare.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
mhp
24 december 2005 · 155 Inlägg

jo, en sådan låda skulle också funka.. men vad skulle du rekommendera, vilken ?  slutsteget är inget vidare men , hoppas att den räcker..

A4 orginal till mer kreativ - :)
pwilhelm Hewi
24 december 2005 · 571 Inlägg

Denna tar lite plats och bör funka med ditt steg: http://www.nardik.se/billjud/macaudio/b … ck125.html

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
pwilhelm Hewi
24 december 2005 · 571 Inlägg

Märkte att länken var dålig men jag menar:Macaudio flatblock 125

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
mhp
24 december 2005 · 155 Inlägg

Den här var ju inte dålig. mitt slutsteg är på 1x125 W RMS bryggkopplat, baslådan rekom 25-150 w rms.. så det räcker..
jag tackar så mycket
nu har jag fått en annan syn på det här med baslådorna big_smile .. den här som du rekom. tar inte så stor plats heller.. bara om den låter tillräckligt så är det bra..

tack än en gång

A4 orginal till mer kreativ - :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang