Åldern & sysslan..

ekmaan hej vad gör du?
24 oktober 2011 · 416 Inlägg

19år, bor i överkalix. de förklarar allt. hej!

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
zerostyle DKW
24 oktober 2011 · 197 Inlägg

Rejmow skrev:

FoXoN skrev:
24 år, ny utbildad grävmaskinist. Arbetslös för tillfället.

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Gick samma utbildning.. vi var 6 st som dagspendlade i vårt "gäng".. av oss är 1 grävmaskinist i dagsläget. Men du menar att jobb finns där uppe eller? tongue

ekmaan hej vad gör du?
24 oktober 2011 · 416 Inlägg

zerostyle skrev:

Rejmow skrev:

FoXoN skrev:
24 år, ny utbildad grävmaskinist. Arbetslös för tillfället.

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Gick samma utbildning.. vi var 6 st som dagspendlade i vårt "gäng".. av oss är 1 grävmaskinist i dagsläget. Men du menar att jobb finns där uppe eller? tongue

jo, de finns jobb där uppe som dom söker folk.. tex maskinförare.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Rejmow jefe
24 oktober 2011 · 88 Inlägg

zerostyle skrev:

Rejmow skrev:

FoXoN skrev:
24 år, ny utbildad grävmaskinist. Arbetslös för tillfället.

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Gick samma utbildning.. vi var 6 st som dagspendlade i vårt "gäng".. av oss är 1 grävmaskinist i dagsläget. Men du menar att jobb finns där uppe eller? tongue

Finns det jobb!?

Northland Resources börjar anställa efter årskiftet, och dom skulle anställa närmre 2000 pers totalt, stor del maskinförare.

Sen runt om i te.x Kalix där jag bor söker dom folk, mest lastare tror jag men nog finns jobb för maskinförare här uppe!

Senast redigerat av Rejmow (24 oktober 2011)

Audi S6 4.2 (1997)
zerostyle DKW
25 oktober 2011 · 197 Inlägg

Rejmow skrev:

zerostyle skrev:

Rejmow skrev:

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Gick samma utbildning.. vi var 6 st som dagspendlade i vårt "gäng".. av oss är 1 grävmaskinist i dagsläget. Men du menar att jobb finns där uppe eller? tongue

Finns det jobb!?

Northland Resources börjar anställa efter årskiftet, och dom skulle anställa närmre 2000 pers totalt, stor del maskinförare.

Sen runt om i te.x Kalix där jag bor söker dom folk, mest lastare tror jag men nog finns jobb för maskinförare här uppe!

Runt i dessa trakter finns det inte mycket.. kanske måste bege sig norrut då om man vill ha ett jobb och få ihop dedär körtimmarna innan utbildningen e "förlorad"..
Problemet e ju att få vågar anställa någon nyutbildad..

Du vet inte om några företag?

Sorry för OT..

MB350se S-klass =)
25 oktober 2011 · 295 Inlägg

zerostyle skrev:

Rejmow skrev:

zerostyle skrev:

Gick samma utbildning.. vi var 6 st som dagspendlade i vårt "gäng".. av oss är 1 grävmaskinist i dagsläget. Men du menar att jobb finns där uppe eller? tongue

Finns det jobb!?

Northland Resources börjar anställa efter årskiftet, och dom skulle anställa närmre 2000 pers totalt, stor del maskinförare.

Sen runt om i te.x Kalix där jag bor söker dom folk, mest lastare tror jag men nog finns jobb för maskinförare här uppe!

Runt i dessa trakter finns det inte mycket.. kanske måste bege sig norrut då om man vill ha ett jobb och få ihop dedär körtimmarna innan utbildningen e "förlorad"..
Problemet e ju att få vågar anställa någon nyutbildad..

Du vet inte om några företag?

Sorry för OT..

Finns massor som vågar anställa nyutbildade förare smile Eller ja dom har inte så mycke val då alla gamla rävar har jobb redan tongue Å dom behöver ju förare.. Massor av polare jobbar som maskinförare i gällivare å kiruna.. Så kan ju höra me dom uti vad företagen heter...
Är själv inte maskinförare, Utan Svetsare/Montör... Så man har själv varit mycke norrut i gruvorna å så..

Ontopic: 26år å Svetsare..

BMW 328IA "beevern" (1997)
svempus
30 oktober 2011 · 409 Inlägg

23 år och är Demonterare av elektronik på en firma i Örebro.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
aha_100
30 oktober 2011 · 535 Inlägg

Jag är 22 år och kör lastbil.

FoXoN
2 november 2011 · 502 Inlägg

Rejmow skrev:

FoXoN skrev:
24 år, ny utbildad grävmaskinist. Arbetslös för tillfället.

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Japp vet att det finns jobb där uppe. Är halft norrlänning och har släktingar uppe i Pajala. Min morbror som bor i pajala ska kolla upp med en kille som jobbar med gruvindustrin där uppe. Så det löser nog sig på något sätt. Problemet är att det är 120mil mellan mig och flickvännen då. Och det känns inge vidare. Vill inte förlora henne pga detta.

MB350se S-klass =)
2 november 2011 · 295 Inlägg

FoXoN skrev:

Rejmow skrev:

FoXoN skrev:
24 år, ny utbildad grävmaskinist. Arbetslös för tillfället.

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Japp vet att det finns jobb där uppe. Är halft norrlänning och har släktingar uppe i Pajala. Min morbror som bor i pajala ska kolla upp med en kille som jobbar med gruvindustrin där uppe. Så det löser nog sig på något sätt. Problemet är att det är 120mil mellan mig och flickvännen då. Och det känns inge vidare. Vill inte förlora henne pga detta.

Är ju bara försöka få ett bra schema.. jobba 7dagar.. åka hem till flickvännen 7 dagar.. Är ju många som jobbar så här uppe.. Finns dom som jobbar 14 å ledig 14 å..

BMW 328IA "beevern" (1997)
FoXoN
2 november 2011 · 502 Inlägg

MB350se skrev:

FoXoN skrev:

Rejmow skrev:

Maskinförare och arbetslös? hmm upp med dig hit till norrbotten och tjäna gruvpengar wink

Japp vet att det finns jobb där uppe. Är halft norrlänning och har släktingar uppe i Pajala. Min morbror som bor i pajala ska kolla upp med en kille som jobbar med gruvindustrin där uppe. Så det löser nog sig på något sätt. Problemet är att det är 120mil mellan mig och flickvännen då. Och det känns inge vidare. Vill inte förlora henne pga detta.

Är ju bara försöka få ett bra schema.. jobba 7dagar.. åka hem till flickvännen 7 dagar.. Är ju många som jobbar så här uppe.. Finns dom som jobbar 14 å ledig 14 å..

Okej, jo jag ska kolla vidare på det. smile

jaarvinen
10 januari 2012 · 63 Inlägg

19 snart 20. Jobbar som snickare smile

BMW e36 328 "kompressor" (1996)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
5 juni 2012 · 695 Inlägg

24, yrkeschaufför

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Hippi
5 juni 2012 · 83 Inlägg

19 år o jobbar som sjöman på Silja Line big_smile

Senast redigerat av Hippi (5 juni 2012)

Pojkar kör turbo, män kör V8.. Tur att ja e en pojke då (:
Marticus Meldem
5 juni 2012 · 917 Inlägg

21 år, försöker överleva mina studier till civilingenjör i maskinteknik

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
California
5 juni 2012 ·

19år, utbildad till lastbilschaffis, jobbade senast som telefonist söker mig nu vidare till något mer bilrelaterat smile

Mane_Attraction Totalt okunnig
6 juni 2012 · 413 Inlägg

37, materialhanterare på Pininfarina.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Nisse_R Maskinförare
6 juni 2012 · 287 Inlägg

26 år och sitter å filosoferar mitt i skogen i en skotare. smile

Jensc
8 juni 2012 · 90 Inlägg

21 år och är servicetekniker i malmfälten, är även i Norge då och då (LKAB hamnen)

sleepyoh
8 juni 2012 · 1 319 Inlägg

Kabel tv-tekniker, 21 år. Inget slitsamt jobb direkt... smile

_----------'
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang