4264
Sök

motor tvätt???

665 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Vad tror ni , får jag tvätta motor på min golf R32, e det nåt spec att tänka på , kommer att starta lätt ??

Vilken medel skulle jag använda och var kan köpas???

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 mars 2008
Kan man la göra, men skulle hellre lämna in den till en riktig firma, typ ditec osv tar ju bara nån hundring för en motortvätt, å då fuckar de inte upp nåt, men annars e de ju rätt viktigt att undvika batteriet tongue

665 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
kosta säkert skit mycket om  nåt går sönder på dem!! bättre om nån annan gör det för nån hundring

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 mars 2008
bara att åka till okq8 eller liknande å köpa en flaska motortvätt, spruta på motorn gladda runt me en diskborste sen spola av me trädgårdsslangen, sen starta bilen direkt efter och köra den varm så de torkar, jag har aldrig fjantat mig med att täcka över saker på nån bil jag ägd, aldrig blivit nått fel!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 mars 2008
tyckte det med, 375kr har jag ett pris uppskrivet inkl moms, det var ditec eller mr cap, hur som helst, det varierar ju mellan olika firmor och det finns säkert billigare. men då vet man ju iaf att de inte blir fuckat smile

665 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
kan du fixa sidor med priser!
försöker hitta , men ingen framgång

128 Inlägg
17 mars 2008
Mortalis skrev:
tyckte det med, 375kr har jag ett pris uppskrivet inkl moms, det var ditec eller mr cap, hur som helst, det varierar ju mellan olika firmor och det finns säkert billigare. men då vet man ju iaf att de inte blir fuckat smile

Du kan inte garantera att nått inte blir fuckat bara för att man lämnar bilen till en firma för motortvätt!?

Jag motortvättar min flygplan (saab) 3 gånger om året utan nårra problem!!

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 mars 2008
Mja jag ringde till ditec och mr cap o frågade om lite andra saker o frågade om det samtidigt, något man får ringa o fråga då prissättning och utbud varierar.
Men alla rekondfirmor utför biltvätt t.ex. så om du vet om ngn du gillar eller verka fin så ta där, många som sysslar med reparationer också.
Man kan ju göra så att när du lämnar in bilen för service nästa gång, be dom slänga på en tvätt samtidigt kanske, om de inte e för dyra på de smile

654 Inlägg
17 mars 2008
http://www.rekond.se/main/
Dock i sthlm, men de har priser på sidan

Hittade denna sida http://www.autopower.se/gds/bilvard/mot … efault.asp, kan vara av intresse?
Senast redigerat av danhild (17 mars 2008)

665 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
tackar tackar

665 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
vet inte , eller vagar inte tvätta min R32! e helt skraj nu , men behöver en motor tvätt, den e lite dammig

8 921 Inlägg
17 mars 2008
Ta en trasa och torka av om den bara är dammig.

Fotograf på Tierp iDag

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
17 mars 2008
Jag kör högtryck över hela skiten, funkar perfekt. Har en polare som gjorde så på sin R32'a, så det verkar gå bra.

När min var riktigt skitig så sprayade jag lite fälg-rengöring innan och körde med högtryck, blev skitnajs!

1 302 Inlägg
17 mars 2008
Ingen fara, det ända du behöver är en ren trasa och en flaska motortvätt.

Sedan så tar du och sprutar lite motortvätt på trasan och sen är det bara att dra över trasan på det som du vill få bort skit ifrån sen håller du bo och blöter trasan och torkar, blöter,torkar o,sv tills motorn är ren.

Sök