4284
Sök

hålla fotbromsen samt gasa upp till ca 3000Rpm?

1 268 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
är det skadligt? eller händer inget speciellt? (automatlåda)
Senast redigerat av LazerHawke (18 mars 2008)

CORRADOÄLSKARE
205 Inlägg
18 mars 2008
hmm, tror det är lite svårt att förstå vad du menar. förklara lite bättre

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219

1 268 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Larsson_Power skrev:
När du står still menar du? tongue Nä det är inte farligt

typ vid rödljus å sen när det blir grönt släppa bromsen å dra iväg?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
18 mars 2008
Jag gjorde så med en Volvo XC70 2,5T. Den mådde inte så bra utav det, motorn gick in i ett nödprogram och slutade fungera en stund..

edit: det beror på vad du har för bil och hur den är byggd. man kan inte säga att alla bilar klarar av det, och man kan heller inte säga att alla bilar går sönder utav det.
Senast redigerat av Bullo (18 mars 2008)

man lever bara en gång så lev väl!

1 268 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Bullo skrev:
Jag gjorde så med en Volvo XC70 2,5T. Den mådde inte så bra utav det, motorn gick in i ett nödprogram och slutade fungera en stund..

edit: det beror på vad du har för bil och hur den är byggd. man kan inte säga att alla bilar klarar av det, och man kan heller inte säga att alla bilar går sönder utav det.

hur betedde den sig?

DFFL
9 020 Inlägg
18 mars 2008
Min bil försöker köra iväg när jag bromsar och gasar samtidigt.
Så jag har inte gjort det mer än typ till 1100-1200 varv eller nåt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

993 Inlägg
18 mars 2008
Asså.. det är så här:

Vissa bilar har en liten Launch Controll "inbygg" när den kom från fabriken, och vissa har inte..
T.e.x RS6an kan du trampa på bromsen och trampa på gasen fullt, och få upp laddtrycket, sen släppa bromsen och dra iväg..<--- den har Launch controll "inbyggd" från fabrik..

men vissa modeller, som inte är "sport" modeller, OM du gör så, så kan oljan i växellådan kocka upp, och det är speciellt inte bra för bilen..

så mycket vet jag iaf.. vet någon mer så skriv

DFFL
9 020 Inlägg
18 mars 2008
Kungen-EssE skrev:
Asså.. det är så här:

Vissa bilar har en liten Launch Controll "inbygg" när den kom från fabriken, och vissa har inte..
T.e.x RS6an kan du trampa på bromsen och trampa på gasen fullt, och få upp laddtrycket, sen släppa bromsen och dra iväg..<--- den har Launch controll "inbyggd" från fabrik..

men vissa modeller, som inte är "sport" modeller, OM du gör så, så kan oljan i växellådan kocka upp, och det är speciellt inte bra för bilen..

Min är en "sportmodell" (Rött T på bakluckan och 30hk mer), kan jag göra så då?

Kanske borde gå ut och prova. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

993 Inlägg
18 mars 2008
FireTraXX skrev:
Kungen-EssE skrev:
Asså.. det är så här:

nästan säker på att där finns launch controll på din.. för det finns på R32an och 1.8t tiptronic passat/audi

1 268 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Kungen-EssE skrev:
FireTraXX skrev:
Kungen-EssE skrev:
Asså.. det är så här:

nästan säker på att där finns launch controll på din.. för det finns på R32an och 1.8t tiptronic passat/audi

herr allvetare hur är det me övriga bilmärken då?

993 Inlägg
18 mars 2008
LazerHawke skrev:
Kungen-EssE skrev:
FireTraXX skrev:

herr allvetare hur är det me övriga bilmärken då?

vet faktist inte allt smile. men hör med återförsäljarna, dom BRUKAR veta..
annars skriv här vilken bil du undrar till, så kanske jag kan ta reda på det !

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 mars 2008
Tror inte nån bil tar skada av det så mycket om man inte gör det längre än ett par sekunder.

När jag ska dra iväg ordentligt så håller jag inne bromsen för att få upp motorvarvet lite, sen är det bara platta och släppa bromsen samtidigt så fort det blir grönt.

DFFL
9 020 Inlägg
18 mars 2008
Körde min bror till Kävlinge nu, kände mig tvungen att testa vid rödljuset.
Bromsen nere, gasade upp till strax över ~3000 och släppte bromsen med full gas.
Däcken spann och jag flög iväg, gick hur bra som helst.
Inga konstiga ljud eller att bilen försökte köra iväg som jag trodde att den gjorde (Har nog haft för lite broms innan när jag lekt med gasen).

Russel Crowe, Gladiator.

Sök