4229
Sök

Efterkontroll bilbesiktningen.

581 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Hej

Fick lite tvåor på besiktningen när jag besiktade 850 t5:an. Alla är fixade nu förutom att jag fått ett till fel nu som inte va när jag besiktade.

Min ABS-lampa har ju börjat lysa igen för att jag råkade ha sönder en abs-givare när jag skulle fixa handbromsen(som var ett av felen vid besiktningen). Så 1200:- i sjön och det är ett rent helvete å byta abs-givarna bak på 850in. Men nu är allt annat fixat så om jag åker och ombesiktar bilen nu kommer jag få nedslag på abs:en då istället?. Vore ju jävligt kul om jag fick det för jag har snart körförbud på bilen också och måste ha den för jag pendlar till jobbet.

mvh, Jens
Senast redigerat av 744tic (19 mars 2008)

1 703 Inlägg
19 mars 2008
De gör bara kontroll på de sakerna som står i protokollet.

Driifter;)
1 630 Inlägg
19 mars 2008
ta ur lampan så länge:P de lär ju inte prova abs verkan om de inte är mer än handbromsen du hade fel på i bromssystemet..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

581 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
ta ur lampan så länge:P de lär ju inte prova abs verkan om de inte är mer än handbromsen du hade fel på i bromssystemet..

Dessvärre fick jag nedslag på glappande tändningslås också. Så jag antar att han kommer kika så alla lampor och sånt slocknar. Får väl plocka ur lampan annars. Sura är ju att jag bytte abs-givarna för 1,5mån sen sad och sen har jag sönder den med en mejsel mad

Sök