2874
Sök

En sorts nationaldag i morron!

1 079 Inlägg
20 mars 2008
jonesono skrev:
Syst3m skrev:
Emo är en minioritet som ingen svensson bryr sig om

Varför lägger man i så fall ens energi på att ta upp detta, dels som ämne, men även att tråden blir längre och längre.
Folk måste börja lägga sig i och bry sig mindre om andra. Så fort man ser någon som ser "annorlunda" ut, skall det klagas, kommenteras och häcklas. Sedan hamnar det här till allmän beskådan och ältas i det oändliga.
Skall jag börja häckla, kommentera och klaga på hur industi- eller verkstadsfolk ser ut? Eller kanske frisörer.. de brukar ju ha lustiga frisyrer. roll Nej tack, jag har bättre saker för mig.
Nivån är pinsam, som allt för ofta när det diskuteras i off topic.

Ja, varför lägger du dig i detta då?roll

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
20 mars 2008
Siarnaq skrev:
Denna tråd ryker så mycket av idioti att jag tycker synd om er alla.

Emo är ett skällsord påhittad för att någon idiotisk jävel kunde inte se skillnad mellan klädstilar. Så nu innehåller ordet "emo", kategoriseringen, bland annat punk, fashioncore, visual kei, j-rock, goth.. Jadu, nästan allt. Ordet emo är egentligen en musik stil, men ingen person verkar ha fattat detta.

Jävla idioter.

jodå, läser du igenom tråden så ser du att måånga av oss fattat det, men vad vi menar är att alla ser likadana ut .. och ordet emo har helt tappat sin mening. idag är det vad man kallar fula fjortisar som skär sig och kallar sig för emo´s fast dem vet själva inte va de betyder  .. ^^

.. jaja.. den här stilen dör nog ut snart endå när folk fattar att dem endast gör sig fulare o ingen tycker synd om dem..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
20 mars 2008
Syst3m skrev:
jonesono skrev:
Syst3m skrev:
Emo är en minioritet som ingen svensson bryr sig om

Varför lägger man i så fall ens energi på att ta upp detta, dels som ämne, men även att tråden blir längre och längre.
Folk måste börja lägga sig i och bry sig mindre om andra. Så fort man ser någon som ser "annorlunda" ut, skall det klagas, kommenteras och häcklas. Sedan hamnar det här till allmän beskådan och ältas i det oändliga.
Skall jag börja häckla, kommentera och klaga på hur industi- eller verkstadsfolk ser ut? Eller kanske frisörer.. de brukar ju ha lustiga frisyrer. roll Nej tack, jag har bättre saker för mig.

För att påpeka ditt dubbeltydiga budskap om att ingen bryr sig, som du menade.. tydligen är ju läget inte riktigt så...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 079 Inlägg
20 mars 2008
jonesono skrev:
Syst3m skrev:
jonesono skrev:

För att påpeka ditt dubbeltydiga budskap om att ingen bryr sig, som du menade.. tydligen är ju läget inte riktigt så...

eeh jo läget är så. Fredrik Svensson, 44, i Töreboda ger fan i emokulturen och dess innebörd.

1 082 Inlägg
20 mars 2008
richardoo290 skrev:
Siarnaq skrev:
Denna tråd ryker så mycket av idioti att jag tycker synd om er alla.

Emo är ett skällsord påhittad för att någon idiotisk jävel kunde inte se skillnad mellan klädstilar. Så nu innehåller ordet "emo", kategoriseringen, bland annat punk, fashioncore, visual kei, j-rock, goth.. Jadu, nästan allt. Ordet emo är egentligen en musik stil, men ingen person verkar ha fattat detta.

Jävla idioter.

jodå, läser du igenom tråden så ser du att måånga av oss fattat det, men vad vi menar är att alla ser likadana ut ..

Fast vad är meningen med att påpeka något, om man ändå inte vet vad deras syfte eller avsikt är?
Du ser dem som "likadana ut", men i själva verket rör det sig om väldigt många olika stilar som kommer ur kulturer med ursprung från 80-/90-talet. Det har ju inte försvunnit än, så varför göra det nu?

1 082 Inlägg
20 mars 2008
Syst3m skrev:
jonesono skrev:
Syst3m skrev:

eeh jo läget är så. Fredrik Svensson, 44, i Töreboda ger fan i emokulturen och dess innebörd.

*antecknar*

870 Inlägg
20 mars 2008
Niotusen skrev:
Siarnaq skrev:
EMMILY skrev:

hihi mm.. gör de du wink så folk får veta.. trodde folk viste men tydligen inte lol

Blir ju mörkrädd när man ser det här faktiskt. hmm 85% av sveriges befolkning har ingen aning om vad "emo" egentligen är. -.-'

85% har inget intresse av att veta vad personer som är självmordsbenägna kallar sig menar du?

Haha klockrent big_smile

1 079 Inlägg
20 mars 2008
jonesono skrev:
Syst3m skrev:
jonesono skrev:

*antecknar*

Bra det, så du förstår vad jag menar. Samma sak som tidigare, 85% har inget intresse av att veta vad självmordsbenägna personer väljer att kalla sig lol. De resterade 15% är sådana som vet att emo är självmordsbenägna fjortisar som färgar håret kolsvart och drar en lugg framför ansiktet samt abonnerar på rakblad genom Självmordskuriren.

442 Inlägg
20 mars 2008
hahaahha lollol Vissa här hör jag är Emo elr va fan ni nu kallar det, i mina ögon så ser jag samma sak cool Har sj mobbat vissa genom att te x "  Hiiiiii EMMMO *hosthost*" men orka bry sig om dom mer bortsätt när dom kmr för nära med deras äckliga klädstil(vissa är bara för äckliga asså, skulle velat lägga upp bild på en så ni förstår mig helt men palla göra ngt sånt ni fattar nog säkert ändå).
Sj är har man inte Emo i blodet när man gjorde ett sånt där internettest "hur mkt emo är du?" och fick -7.. neutral Inget att skämmas över dock.. lol

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
20 mars 2008
HPaddict skrev:
Imorgon får vi alla gratulera alla emos på deras nationaldag

Skärtorsdagen^^. var bara tvungen att skriva det:D hehe

Hrrm... Annars brukar man säga att det är Polaris nationaldag.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

julgran
214 Inlägg
20 mars 2008
Grattis, hoppas vi blir av med några ..........

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 mars 2008
Emo hit och Emo dit.. de skär väl sig endå?

De är deras val av deras musiksmak och klädsel, men de klär sig typ alltid i "svart" för att de gillar hardcore musik? funkar inte ihop tycker jag :S

Hardcore musik har väl inget med "svarta kläder" och vita ansikten? mer typ döden..

Emos kanske är ett helt annat än va vi ser dem, men vrf har de då ärr på armarna?

Dagens bästa wink

321 Inlägg
20 mars 2008
Klockren tråd!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
skönt att se folk med humor smile man får väl ta detta med en nypa salt...

visst vissa vet vad emo betyder, men vafan de spelar ingen roll när 90 % inte vet.
De flesta ser emos som de beskrivs i tråden, lev med det de som är "seriösa emos" får väl visa det då tongue

skit samma jag tycker det är roligt big_smile

grattis idag!!!!

mvh stångberg smile

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

442 Inlägg
20 mars 2008

blacken
20 mars 2008
HPaddict skrev:
Imorgon får vi alla gratulera alla emos på deras nationaldag

Skärtorsdagen^^. var bara tvungen att skriva det:D hehe

Eeh, jag hade för mig att det var finnarnas nationaldag?? big_smile

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
20 mars 2008
hummer89 skrev:
Här har ni big_smilebig_smilebig_smile http://www.youtube.com/watch?v=4nRNYG_xM2U BEVIS!

HAHAHA!

Tycker emos är äckliga uppmärksamhetsoffer.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Sök