saker som folk tror är snyggt men är så jävla fult!

hummer89
21 mars 2008 · 442 Inlägg

Gulmun skrev:

Moser skrev:

andreasgustavsson skrev:
Allvarligt, lås denna tråd. Det har ju redan spårat ur

ja tack, man kan inte ha en åsikt utan bli personligt påhoppad.

Haha! Dagens! lol

jaa den va bra big_smile Trodde de va han som hoppa på dom med såna bilar då men.. cool

SaabLejon ÖSM #1 -08
21 mars 2008 · 484 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Rätt dumt att kasta sten i glashus.. eller hur äre man säger tongue
/mCom

kasta spjut i gummibåt, kanske

Rolig tråd. Det enda jag egentligen kan ha invändningar emot är när folk är trendkänsliga och stylar sin bil för att imponera på andra eller köper en bil för att andra ska se den.
Så länge man gör de sakerna man gillar själv och har bilen ser jag inget fel i det, dock så länge ens bil inte är en mördarmaskin ala MadMax och folk dör i drivor runt bilen när man kör runt med den hmm

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
alex_side Neerd
21 mars 2008 · 1 596 Inlägg

haaha vilken tråd xD löjlig enligt mig... smaken är som baken... jag sätter sånt i sierran pga av att man blir av med det tråkiga origanl utseendet plus att de sakerna kostar lagom mycket för att läggas på en mindre seriös bil...smile

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
NxV ElectroRaggare
21 mars 2008 · 883 Inlägg

Orka styla... smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Beaverus
21 mars 2008 · 257 Inlägg

SaabLejon skrev:

Mr_EmCom skrev:
Rätt dumt att kasta sten i glashus.. eller hur äre man säger tongue
/mCom

kasta spjut i gummibåt, kanske

kasta igelkottar i hoppborg tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Xuri One Man Clan
21 mars 2008 · 4 287 Inlägg

nått jag riktigt älskar e alla dessa som har dekaler på hela bilen..vill inte hänga ut någon klubb men de kan stå turboperformanceclub i varannan volvo man ser... så länge jag inte har något specielt varför ska jag då skryta med att jag e STÖDMEDLEM i en klubb? om jag så haft 150-1500hästar i min bil e de la roligare om man står där i vänsterfilen i ett rödljus och fullstädigt sopar skiten ur alla bilar...

bara för  man e med i en klubb måste de stå i bilen ?

jag har coopforum-kort men inte fan står de på min cykel...

och alla dessa med tex BSR klisermärken på sina bilar...ja och? bara för ni har de så blir ni säkert ifrån körda vid ett rödljus i alla falll å då tycker jag de e jävla dumt å skryta om att tongue

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
coyquattro
21 mars 2008 · 128 Inlägg

orka gnälla om vad andra gör med sin bil..

Kesler
21 mars 2008 · 3 650 Inlägg

Spinners från typ biltema/micro..

Masaru hater
21 mars 2008 · 656 Inlägg

kjolpaket = Gay
neon = Gay
micro småstyling = Gay
lexuslysen = mest Gay
krom = Gay
ASA/ACE/BASE/SHASE/LACE...-fälgar = Gay
japsblås på heroinåk = extremt Gay
"min" dröm "din" verklighet-dekaler = Gay
baslådor = Gay

osv...

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
J_Storm
21 mars 2008 · 294 Inlägg

Som flera sagt, "halv-tattigt" stylade 740 är ingen hitt enligt mig.

Neon kan duga, är det bara placerat på rätt ställe så kan det bli grymt snyggt.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Beaverus
21 mars 2008 · 257 Inlägg

Masaru skrev:
kjolpaket = Gay
neon = Gay
micro småstyling = Gay
lexuslysen = mest Gay
krom = Gay
ASA/ACE/BASE/SHASE/LACE...-fälgar = Gay
japsblås på heroinåk = extremt Gay
"min" dröm "din" verklighet-dekaler = Gay
baslådor = Gay

osv...

så om jag fattar dig rätt så är körs dom flesta gamla jänkare av gayar eller? jag menar krom var ju ett måste på alla fina bilar typ. och dom flesta som är ute och kör omkring och raggar efter, just det, BRUDAR, harbaslådor i bilarna av någon anleding. och faktum är att om man har en bil som dunkar till förbannelse så nog fan vänder sig folk om och kollar vem det är som kör. iaf i småstäder som den jag bor i. så det där med krom och baslådor kan jag inte direkt hålla med om. men det andra du skrev håller jag med om till 110%

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Lilln Allt-i-allo
21 mars 2008 · 25 Inlägg

pojkar pojkar! Ni måste lära er lite om hur man förbättrar utseendet på bilar. Vinge sätter man bara dit om bilen behöver en för att gå stadigt, och då slänger man på en diskret som ändå gör nytta. Sen kan man behöva lite fina fälgar, men inget överdrivet. Och sen köper man extraljus. För en bil är inte komplett om man inte monterar extraljus. Minst 3 st. Jaja ni säger kanske att extraljus bara är för lappar, då har ni fel och ska ha stryk. För några sådana kan faktikt förgylla en bil utseende, om man kan göra en snygg montering förstås, annars ska man låta bli.

Extraljus är en säkerhetsfråga.

Beaverus
21 mars 2008 · 257 Inlägg

Lilln skrev:
pojkar pojkar! Ni måste lära er lite om hur man förbättrar utseendet på bilar. Vinge sätter man bara dit om bilen behöver en för att gå stadigt, och då slänger man på en diskret som ändå gör nytta. Sen kan man behöva lite fina fälgar, men inget överdrivet. Och sen köper man extraljus. För en bil är inte komplett om man inte monterar extraljus. Minst 3 st. Jaja ni säger kanske att extraljus bara är för lappar, då har ni fel och ska ha stryk. För några sådana kan faktikt förgylla en bil utseende, om man kan göra en snygg montering förstås, annars ska man låta bli.

Extraljus är en säkerhetsfråga.

håller med helt och hållet. vingar är inte för stylingens skull så länge det inte är en som verkligen till 200% förhöjer utseendet men det är svårt att få tag i sådant, så en vinge har man för väghållningen. och extraljusär helt och hållet en säkerhetsfråga. visst kanske det inte ärdet snyggaste med volvo 740ns original fyrkantiga extraljus men jag blev överlycklig när en kastade några på mig då jag inte hade råd att köpa några andra.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
FL3JM Inga konstigheter
21 mars 2008 · 2 064 Inlägg

Lilln skrev:
pojkar pojkar! Ni måste lära er lite om hur man förbättrar utseendet på bilar. Vinge sätter man bara dit om bilen behöver en för att gå stadigt, och då slänger man på en diskret som ändå gör nytta. Sen kan man behöva lite fina fälgar, men inget överdrivet. Och sen köper man extraljus. För en bil är inte komplett om man inte monterar extraljus. Minst 3 st. Jaja ni säger kanske att extraljus bara är för lappar, då har ni fel och ska ha stryk. För några sådana kan faktikt förgylla en bil utseende, om man kan göra en snygg montering förstås, annars ska man låta bli.

Extraljus är en säkerhetsfråga.

Om bilen behöver gå stadigt? Går den vingligt så ska du nog sluta köra rattfull istället för att smacka på en vinge. wink
En bil blir inte stadigare för att du köper en vinge och bultar dit, är inte vingen specialanpassad för just din bil behöver du helst en vindtunnel där du kan prova olika attack-vinklar och se hur det påverkar bilen, eller så kör du massa varv på en bana och provar dig fram till vad som känns bäst, eller så hittar du nån som vet vilken vinkel som passar för den vingen på den bilen osv. smile Annars KAN du få väldigt jobbiga effekter när du är uppe och vandrar bland 200km/h-strecket. hmm

Bebbo Kocken
21 mars 2008 · 487 Inlägg

måste säga att jag tycker extraljus är nog de fulaste att slänga på bilen. Visst, det är en säkerhetsgrej, men de är många som tycker att de är snyggt och "manligt" att ha stora fläskiga extraljus. Skulle hellre satsa på riktigt bra lysen, med xenon.

JAlfredsson
21 mars 2008 · 56 Inlägg

Japsdämpare som släpar i marken

Hönsnät i grillen

Dumpventiler med typ de vanliga pys-ljudet, mera kvitter tack! smile

Gamla fula nummerplåtar på en kalasfräsh snyggt stylad eller ombyggd bil

Den typen av rattar........ -> http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?sArtId=SW-120-R

Volvo 740 GL "RALLYBIL" (1989)
Jimm
21 mars 2008 · 1 661 Inlägg

heavy skrev:
Saker jag aldrig skulle få för mig att sätta på min bil: gigantisk vinge, någon sort av neonljus, tribaldekaler, kolfiber.
att andra sätter sånt mög på sina bilar skiter jag i så länge jag slipper köra dom.

Kolfiber är ju jättesnyggt! Fast bara ifall man lackar det i bilens färg. smile

Tom Darth Vader
21 mars 2008 · 1 644 Inlägg

Har nu läst igenom tråden, och ett tiotal användare här på gorg har nu tappat all sin respekt hos mig.

Framförallt kommentaren:
"nya körkortstagare köper sånt för dom inte har så möe flis i plånboken som vi andra har.."

Du som skrev detta har direkt rangordnat sig själv bättre än de som fortfarande går i skolan eller av annan anledning inte jobbar och tjänar pengar. Antar att du aldrig vart där, du hade säkert heltidsjobb långt innan du fick körkort, så du direkt kunde styla din bil med dyra fina saker.
Jag smäller i dioder á 50 kr påsen i min bil, jag tonar rutorna själv, jag lackar plastdetaljer i min bil, jag byter ratt, jag har en doftgrej i backspegeln och lite annat smått och gott. Och med denna "fattig-styling" som är för oss sämre människor, trivs jag med min bil, jag har gjort den till min.

Jag har inte råd till mycket annat, för jag går i skolan varje vecka =studiebidrag som inte ens täcker bensinen, utöver det så går jag upp 05.30 hälten av månadens helgdagar för att dra in några extra slantar varje morgon genom att köra ut tidningar, för att senare i livet skaffa mig ett yrke.
Jag går emot strömmen då mina kompisar är ute och festar och roar sig, vilket jag ofta inte kan. För att jag vill hålla liv i mitt bilintresse. För vad? att på kvällen komma hem och mötas av sådana här jävla kommentarer? Den få resurser, och den tid jag har som går till bilen, är helt plötsligt bara fult, onödigt och värdelöst?

För er som klankar på styling som inte kostar tillräckligt mycket för att vara snyggt i era ögon, tänk tillbaka, ni har fan också vart där jag och många andra är.
Jag har en bil värd 12 papp, och slänger ut minst hälften av mina inkomster på att hålla den vid liv och fin.

Klart det finns saker som jag inte tycker är snyggt, men dessa påhopp och fördomar vissa hasplar ur sig är fan snäpp på idioti. Tänker inte skriva mer om att alla får tycka vad de vill, tillräckligt många har gjort det redan, och fått fram ett bra budskap till er som sätter er över andra.

Senast redigerat av DoWahDiddy (21 mars 2008)

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
FL3JM Inga konstigheter
21 mars 2008 · 2 064 Inlägg

Man kan väll lägga pengar på en bil för att hålla den "vid liv och fin" utan att köpa nått av det folk har skrivit här?
Det bästa man kan göra med en nedgången bil är ju att spara pengar till att lacka den, medans man sparar kan man slipa ner den och laga all rost och grejjer så den blir riktigt fin.

Interiören blir inte snyggare för att man har blå belysning nere vid fötterna och grejjer, är interiören sliten så gör den typen av belysning att bilen ser ut som en muggig nergången bordell. Bättre att spendera pengarna på ett par begagnade stolar, kanske kirra ett interörkit eller varför inte lacka interördelarna själv om budgeten är väldigt stram.
En ny ratt är ju najs, men lets face it, om bilen tar 1 min på sig att komma upp till en topphastighet av 160km/h så kanske man inte ska ha en ratt som är snodd från rymdskeppet i StarTrek.

LESS IS MORE. Diskret styling är oftast den som är mest smakfull.

Senast redigerat av FL3JM (21 mars 2008)

R0b1n hej
21 mars 2008 · 291 Inlägg

HenkeLindbom skrev:
En ful Volvo 740 med fula fälgar, ful toning, fult jävla avgassystem med 5" utblås som brölar och låter kalasfult, fula wunderbaums i klasar i framrutan, en ful jävel bakom ratten som antingen hänger med hakan på ratten eller har kroppen i förarstolen men huvudet mitt i bilen och den fula kepsen rakt upp i taket..

Samma kriterier gäller även för Volvo 240 och Epatraktorer.. Enligt mig och det står jag för..

MVH Henke

fan va bra haha! din recension stämmer på otroligt många i borås. jag sitter och asgarvar åt det du skrev! Fan va bra hahahhahaha


Mvh R

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang