Jag körde Orion hcca 12" på SM finalen i billjud i år och kan säga att jag är helnöjd med den basen.
Spelade högst i Sverige med den basen och stängda dörrar.
I dag kör jag med hcca 15" i portad låda testade även att köra slutet och då spelade basen helt underbart.
Portat ger mer dB därför kör jag det i dag men skulle jag köra väl ljud med lagom tryck så är det slutet som gäller.
Vad det gäller Kicker så är det inget som imponerar på mig. Tycker dom mest verkar lägga pengar på flådig reklam och coola demo bilar i stället för utveckling av produkterna. Men någon får ju gärna överbevisa mig;)
SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition