Jävlandes V70!!

Unknown_Orebro
23 mars 2008 ·

Snälla någon som kan hjälpa mig med ett j-vligt irriterande fel som min V70 -97 har.
Det visar sig bara ibland och är välldigt frusterande.

När jag kör med bilen blinkar eller mer dimmar inner belysningen hela tiden och om jag kör på fläkten på fullt så slocknar hela bilens belysning samt ibland dör hela bilen.

När jag försöker starta den så tänds inga instrument samt att den går inte ens runt (Helt död) men inner belysningen i taket går att tända samt ytterbelysningen. När detta händer så är färddatorn skum den består inte av några siffror utan bara en massa hiroglyfer och då får man bara snällt sitta och vänta tills den slår om till siffror då går det att starta bilen men då är allt elektroniskt i bilen nollat!!

Snälla hjälp mig jag blir tokig!!

Syncheden
23 mars 2008 · 66 Inlägg

kolla om jordningskabeln till batteriet är ordentligt spänd.

Unknown_Orebro
23 mars 2008 ·

Tackar ska kolla upp det men tror även det kan vara något mer fel, har ju nyss bytt batteri så det är ju kollat...

Syncheden
23 mars 2008 · 66 Inlägg

det låter absolut som ett jordningsfel, kanske kolla jordningen mellan motorblock och kaross

Snurbo
23 mars 2008 · 29 Inlägg

Japp... Låter som ett solklart jordfel / kortis

// Magnus

Andreas_ace
23 mars 2008 · 375 Inlägg

Woodpecker skrev:
Snälla någon som kan hjälpa mig med ett j-vligt irriterande fel som min V70 -97 har.
Det visar sig bara ibland och är välldigt frusterande.

När jag kör med bilen blinkar eller mer dimmar inner belysningen hela tiden och om jag kör på fläkten på fullt så slocknar hela bilens belysning samt ibland dör hela bilen.

När jag försöker starta den så tänds inga instrument samt att den går inte ens runt (Helt död) men inner belysningen i taket går att tända samt ytterbelysningen. När detta händer så är färddatorn skum den består inte av några siffror utan bara en massa hiroglyfer och då får man bara snällt sitta och vänta tills den slår om till siffror då går det att starta bilen men då är allt elektroniskt i bilen nollat!!

Snälla hjälp mig jag blir tokig!!

Eftersom ytterbelysning och inner belysning fungerar så tror jag inte det är jord fel.
iaf inte vid batteriet, för då ska inga lampor fungera.

det konstiga är att färddatorn strular samtidigt. Kanske är den som spökar med ditt system?
Vet dock inte hur den är kopplad till din bil. Men den kanske stör en en centralenhet?

Volvo 740GL (1990)
Unknown_Orebro
23 mars 2008 ·

Jag har frågat runt lite med polarna dem har också svårt att tro på jord fel pga att jag har ju liksom ström hela tiden men bilen går ju inte runt... sen kom jag på en grej till om jag försöker låsa bilen surrar det bara till men inget händer!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang