2899
Sök

Köra på "En dag på strippen" vad krävs?

65 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Hej!

Jag vill testa min bil på någon av sommarens "En dag på strippen" evenemang. Måste man gå nån kurs innan eller räcker det att bara anmäla sig och lösa en licens för dagen på plats?

Tack...

4 824 Inlägg
24 mars 2008
Du behöver inte gå någon kurs eller liknande utan det är bara att anmälla sig och köra mer info hittar du på www.bilsport.se/event/2007/?res=768

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

645 Inlägg
24 mars 2008
Jag har kört 2ggr på "En dag på strippen" med min gamla S40, det är bara att åka dit lösa en licens för dagen o sen besiktigar dom bilen precis som alla andra. Se till att ha rätt kläder o hjälm med dig också smile

1 567 Inlägg
24 mars 2008
Är det inte så att man bara får köra en gång på strippen numera..Alltså tex du får köra hur många gånger du vill tex på Emmaboda men sedan är det stopp på nästa event om du inte har licens..

Jag körde på mantorp 05. 1.Se till att allt löst i bilen är bortplockat 2.batteriet sitter ordenligt fast 3.Inget vatten eller olja får droppa.4.Säkerthetsbälten fungerar.5.Ha med hjälm handskar heltäckande tröja och jeans typ..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Bilnörd...
310 Inlägg
24 mars 2008
940R skrev:
Är det inte så att man bara får köra en gång på strippen numera..Alltså tex du får köra hur många gånger du vill tex på Emmaboda men sedan är det stopp på nästa event om du inte har licens..

Det stämmer bra. Oftast så brukar man kunna köra upp för en debutantlicens på plats. Enklast är om man gör det på årets första tävling så har man det avklarat och behöver inte tänka på det ngt mer. Arrangerande klubb brukar alltid ha uppkörningspapper tillgängligt och pratar man med tävlingledaren så brukar hon/han kunna gå igenom den teori som behövs.

~Sandra~
*Kör inte fortare än din skyddsängel flyger*
Projekttråd

65 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Ok,tack!  Då ska jag nog prova låter det som smile

Sök