Varför så mycket volvo?

camaro67 Meister
25 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Rushman skrev:

FireTraXX skrev:

Rushman skrev:
Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

HAHAHA

Ska bara tillägga att jag aboslut inte tycker illa om volvo, har haft flera volvos å kör en nu, å är grymt hållbara å billiga att äga!
Men finns alldeles för mkt volvo-folk som hatar riskokare, diplomatåk, å framförallt saab då. Saaben jag hade innan blev ju bra pajkastad av volvonissar. Vissa är lite väl insöade på just volvo tyvärr =/

Jag vill inte försvara Volvoåkarna men de finns för mycke riskokarfolk som hatar Volvo åxo. De bästa för Sveriges skull är att alla åker Saab; Volvo eller koenisegg(stavning?!). De vore de bästa för oss. Men alla vill inte åka de bilarna. tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Tega Yrkesförare
25 mars 2008 · 1 073 Inlägg

Jag har haft diverse märken, Volvo och BMW bla. Inte fan hatar jag någon som kör japse eller något annat för det roll Löjlig diskussion hmm

Däremot hatar jag dom som gör dörruppslag på min bil, och då skiter jag i om dom kör Trabant eller Ferrari!

jon_emilsson
25 mars 2008 · 472 Inlägg

hmm bra fråga du har ställt där själv gillar ja de mesta plus att har haft en del häftiga ider på mixar mellan bilar och motorer som skulle göra både volvo saab och jänk o riskokare galna hehe big_smile

Volvo 940 "gubbaracern" (1992)
BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

Och även detta är ju faktist en till tråd om Volvo. Grattis

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Okim Dra mig i draken!!!
25 mars 2008 · 616 Inlägg

henkebenke skrev:
Kan det bero på att vi bor i Sverige, här har det gödslats med volvos sedan 1927.

hahaha tänkte precis säga det hallå vi bor i sverige sveriges mest poluläraste bil är volvo näst efte rkommer saab eller tvärt om  i vilketfall så är  det dom som ligger på topp 2 på  svanssonlistan  tillsammans med    strävhåriga taxen som gubben vill ha o jaga älg med smile

Mvh// Okim // Jocke
anderssonboy
25 mars 2008 · 355 Inlägg

tycker de värkar vara så på dena sidan att alal som inte kör volvo hatar dom som har volvo .. tror de fins väldigt många volvo raggare  som ni kallar oss som röstar även 5 or på saabar riskokare etc ..  o kan inte fatta vf alla kalla de volvo raggare man måste inte va raggare för att man kör volvo !!!!   .. blir bara förbanad när man ska höra att man är volvo raggare etc  .................................................... Ursäkta stavningen är lite tröt nu tongue

kallabaz
25 mars 2008 · 362 Inlägg

Tycker nästan att det är tuffare med en fräck v70. Mycket svårare att göra en v70 fräck än en evo som redan är cool.

BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

Nja man måste inte vara det. Men kör man runt i en småstylad Volvo 740 och tycker att den är skithäftig, lägger upp bilder på den på garaget osv så anser iaf jag att man ÄR en Volvoraggare! Sen att det skulle vara något fel på det är inget jag någonsin har påtalat. Folk tar åt sig när man säger det med!? Kalla mig BMWraggare det skiter väll jag i?

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
anderssonboy
25 mars 2008 · 355 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Nja man måste inte vara det. Men kör man runt i en småstylad Volvo 740 och tycker att den är skithäftig, lägger upp bilder på den på garaget osv så anser iaf jag att man ÄR en Volvoraggare! Sen att det skulle vara något fel på det är inget jag någonsin har påtalat. Folk tar åt sig när man säger det med!? Kalla mig BMWraggare det skiter väll jag i?

haha då borde typ 80% på dena sidan va raggare då de även fins små stylade sabbar bmw ford osv.. o va skulel de va för fel att lägga upp ostyllade bilar tex fins ju många som har de här.. även jag..  fins ingen regel som  säger att man inte får lägga upp en bil som inte är stylad....................................................................    du tycker din bil är skit häftig va?  tongue haha BMWraggare är du ju då tongue hahahahhaha

Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

anderssonboy skrev:
tycker de värkar vara så på dena sidan att alal som inte kör volvo hatar dom som har volvo .. tror de fins väldigt många volvo raggare  som ni kallar oss som röstar även 5 or på saabar riskokare etc ..  o kan inte fatta vf alla kalla de volvo raggare man måste inte va raggare för att man kör volvo !!!!   .. blir bara förbanad när man ska höra att man är volvo raggare etc  .................................................... Ursäkta stavningen är lite tröt nu tongue

Det finns många volvoraggare så därför dras alla med volvo över samma kam.
Samma är det väl med BMW, många kallar det för "blattebil"... Tror nog det är något man inte kan komma ifrån..

Drive it like you stole it
anderssonboy
25 mars 2008 · 355 Inlägg

Breexiz skrev:

anderssonboy skrev:
tycker de värkar vara så på dena sidan att alal som inte kör volvo hatar dom som har volvo .. tror de fins väldigt många volvo raggare  som ni kallar oss som röstar även 5 or på saabar riskokare etc ..  o kan inte fatta vf alla kalla de volvo raggare man måste inte va raggare för att man kör volvo !!!!   .. blir bara förbanad när man ska höra att man är volvo raggare etc  .................................................... Ursäkta stavningen är lite tröt nu tongue

Det finns många volvoraggare så därför dras alla med volvo över samma kam.
Samma är det väl med BMW, många kallar det för "blattebil"... Tror nog det är något man inte kan komma ifrån..

men tilexempelt så har man en  volvo med tonnade rutor kanske vita blinkers lr så  då blir de kallat bonna styling osv  men  har aldrig hört att de kallas så på nån annan bil...

Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

anderssonboy skrev:

Breexiz skrev:

anderssonboy skrev:
tycker de värkar vara så på dena sidan att alal som inte kör volvo hatar dom som har volvo .. tror de fins väldigt många volvo raggare  som ni kallar oss som röstar även 5 or på saabar riskokare etc ..  o kan inte fatta vf alla kalla de volvo raggare man måste inte va raggare för att man kör volvo !!!!   .. blir bara förbanad när man ska höra att man är volvo raggare etc  .................................................... Ursäkta stavningen är lite tröt nu tongue

Det finns många volvoraggare så därför dras alla med volvo över samma kam.
Samma är det väl med BMW, många kallar det för "blattebil"... Tror nog det är något man inte kan komma ifrån..

men tilexempelt så har man en  volvo med tonnade rutor kanske vita blinkers lr så  då blir de kallat bonna styling osv  men  har aldrig hört att de kallas så på nån annan bil...

Det är väl för att de som hatar volvo måste hitta något att klanka ner på, på själva bilen ^^ Så ja, jag vet inte faktiskt. Alla tycker ju inte lika heller.. vissa kanske inte tycker att det är snyggt.. Eller så kanske de tycker att det ser ut att vara halvtaskigt gjort?

Drive it like you stole it
BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

anderssonboy skrev:

BMWKimmo skrev:
Nja man måste inte vara det. Men kör man runt i en småstylad Volvo 740 och tycker att den är skithäftig, lägger upp bilder på den på garaget osv så anser iaf jag att man ÄR en Volvoraggare! Sen att det skulle vara något fel på det är inget jag någonsin har påtalat. Folk tar åt sig när man säger det med!? Kalla mig BMWraggare det skiter väll jag i?

haha då borde typ 80% på dena sidan va raggare då de även fins små stylade sabbar bmw ford osv.. o va skulel de va för fel att lägga upp ostyllade bilar tex fins ju många som har de här.. även jag..  fins ingen regel som  säger att man inte får lägga upp en bil som inte är stylad....................................................................    du tycker din bil är skit häftig va?  tongue haha BMWraggare är du ju då tongue hahahahhaha

Jag är en stolt BMW raggare! Fattar inte vad problemet är?
Sen att jag inte fattar att någon kan tycka att en Volvo 740 är snygg är en annan sak.. Hatar dom inte för det.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

Kan väl tillägga att jag inte gillar volvo, men jag hatar inte personer som kör dem. De får väl ha sin smak.. jag skulle bara aldrig köpa en smile

Drive it like you stole it
Okim Dra mig i draken!!!
25 mars 2008 · 616 Inlägg

Ja e Audi raggare smile e ja fräck nu ??? nej skämt o sido  smaken är som röven delad med hål i

alla är vi nog lite raggare i vårat egna märke  är det inte så ???

tro ja

Mvh// Okim // Jocke
turbos4
25 mars 2008 · 369 Inlägg

Breexiz skrev:
Kan väl tillägga att jag inte gillar volvo, men jag hatar inte personer som kör dem. De får väl ha sin smak.. jag skulle bara aldrig köpa en smile

Man ska aldrig säga aldrig, kanske så sitter du i en volvo om några år, och först då förstår du vad alla volvo ägare pratat om :p wink

Avant för varje slant.
Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

turbos4 skrev:

Breexiz skrev:
Kan väl tillägga att jag inte gillar volvo, men jag hatar inte personer som kör dem. De får väl ha sin smak.. jag skulle bara aldrig köpa en smile

Man ska aldrig säga aldrig, kanske så sitter du i en volvo om några år, och först då förstår du vad alla volvo ägare pratat om :p wink

Jag har faktiskt suttit i en volvo.. och det är tyvärr den sista bilen jag skulle köpa. Alla år av hatiska ord från min fader angående volvo har lämnat sina spår. Så tro mig, jag är 100% säker wink

Drive it like you stole it
BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

Haha, Direkt när man skriver något om volvo så är det någon som går in på båda bilarna och röstar en 1a tongue Patetiskt!


EDIT: Kan tillägga att jag vet vem det är. Kän dig träffad Andessonboy!

Senast redigerat av BMWKimmo (25 mars 2008)

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
turbos4
25 mars 2008 · 369 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Haha, Direkt när man skriver något om volvo så är det någon som går in på båda bilarna och röstar en 1a tongue Patetiskt!


EDIT: Kan tillägga att jag vet vem det är. Kän dig träffad Andessonboy!

samma sak hände mig när jag skrev något om saab för ett tag sedan tongue

Avant för varje slant.
richardoo290 VOLVO for life..
25 mars 2008 · 2 113 Inlägg

bor man i tyskland så köper/kör man tyskt.. och den har ett sviinbra rykte där. finns inge o klaga på! cool
bor man i italien så är fiat en grym bil som håller för allt och dom flesta köper det märket.
bor man i USA så är en ford det bästa märket, jävla kvalitet enligt jänkarna lol
o bor man i sverige så köper/kör man volvo och det tycker man är grymt!

varför? nationalkänsla av att ha en svensk bil när man är svensk?
man stödjer den egna ekonomin om man köper svenskt?
svensk media skriver mkt + om volvo och saab/ amerikansk media skriver mkt minus om volvo o saab.


alla bilar är någorlunda bra, en fiat funkar säkert fint i italien men rostar mer i sverige?
finns för o nackdelar med alla..

men varför så mkt volvo här? jo för sidan är svensk/volo är svenskt/folket är svenskt.

Senast redigerat av richardoo290 (25 mars 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang