Varför så mycket volvo?

Tomten Tomten
25 mars 2008 · 1 065 Inlägg

men tänk om dom som inte gillar volvo fanns vad skulle folk då störa sig på tongue

Volvo ä fina bilar tycker jag. Men många andra märken är fina oxå. Skönt att folk kör det dom vill för det är ändå dom själva som ska ta hand om bilen osv

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Poulsen462 Långtradarchaufför
25 mars 2008 · 282 Inlägg

volvo hit och volvo dit, spelar väl ingen roll, det hela är en smaksak, och var å en har sin egen smak

BMW - Det stavas som det låter:)
Iderth
25 mars 2008 · 82 Inlägg

Volvo e mycket bra bilar, säkra o långlivade. Jag e en japsfantast o älskar den japanska 90-tals designen.
kör volvo till vardags, har även varit en riktig "volvoraggare" tills jag satte mig i en honda vtec.
De som kör volvo o hatar alla andra bilar har bara kört sin volvo o vet ente bättre.
Jag har träffat så många sådana personer, samt jag har själv varit en så ja vet hur dom tänker.

Man har varit med för...
Gujen
25 mars 2008 · 406 Inlägg

Ksj skrev:
Är det typ 60-70% renodlade volvo-raggare här eller?

Om man kikar på de mest besökta bilarna den senaste tiden så har det mer eller mindre alltid varit minimum 3 volvobilar i topp 5.
Även volvo-bilar som inte är speciellt mycket att ha.

Det är naturligtvis inget folk kan göra åt det här men det förbryllar mig ändå att det blir så pass mycket volvo över det hela.

HAHA ja håller med.. "pappa har volvo, då måste de vara världens bästa bil...." hahaha.... Så då måste ja med ha volvo, för de är ju bäst på allt wink kvallite, prestanda och körgläde.. Fina familjebilar dock wink

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Frosted
25 mars 2008 · 1 878 Inlägg

Halloj!

Det har väl varit volvo i hela min släkt i ca: 50 år snart. och för dem så existerar det inget annat än volvo. lättast att fixa delar och få dem lagade för en billig peng. Och ja, jag kör volvo och efter min volvo är såld så är jag redo för att prova på nåt annat. har totallt tappat suget på volvo bilar. men när familj bildas tror jag starkt på att en volvo kommer komma tillbaka.

men som alla säger alla gillar inte volvo. det gäller inte generellt volvo utan alla bilmärken!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
camaro67 Meister
25 mars 2008 · 6 763 Inlägg

moose46019 skrev:

richardoo290 skrev:
bor man i tyskland så köper/kör man tyskt.. och den har ett sviinbra rykte där. finns inge o klaga på! cool
bor man i italien så är fiat en grym bil som håller för allt och dom flesta köper det märket.
bor man i USA så är en ford det bästa märket, jävla kvalitet enligt jänkarna lol
o bor man i sverige så köper/kör man volvo och det tycker man är grymt!

varför? nationalkänsla av att ha en svensk bil när man är svensk?
man stödjer den egna ekonomin om man köper svenskt?
svensk media skriver mkt + om volvo och saab/ amerikansk media skriver mkt minus om volvo o saab.


alla bilar är någorlunda bra, en fiat funkar säkert fint i italien men rostar mer i sverige?
finns för o nackdelar med alla..

men varför så mkt volvo här? jo för sidan är svensk/volo är svenskt/folket är svenskt.

det är inte som så att volvo är så billigt så därför köper man det?
det var en tanke som slog mig i alla fall.

Volvo är väll inte billigt? Men  Volvo har bästa andrahandsvärdet. De kan vara en bidragande orsak. De är lättsålda, delar finns överallt och samma sak med verkstäder. Men Volvo är inte billigt wink

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
CarCass CarCass
25 mars 2008 · 627 Inlägg

turboforssen skrev:
en evo med 500hk är så tråkigt det är ju ballare å se en svenson bil med 500 hk under huven , visst evo å alla andra "så kallade" är väl snygga men det är roligare att se nån slitigt men sin gamle volvo tongue

Någon har aldrig kört evo wink

Senast redigerat av StaunteD (25 mars 2008)

Join the Evolution
Eclips3 Lidhultare.
25 mars 2008 · 325 Inlägg

för det första så är det väl upp till var och en att ha en volvo eller inte!!
sen kanske det är så att man inte har råd till en evo, därför kör folk runt i billiga volvos och jobbar, tjänar pengar och skaffar bil efter vad ekonomin kan ge!

sen för dom som är totalt kassa så tillverkas volvo i detta landet, trofan att det är mest volvo som rullar! billiga, inte så dyra i drift, inte så jävla dyra reservdelar! ganska enkel matematik varför det finns mer volvos än evos på garaget o tillomed i hela sverige! smile

tog evo som exempel för dom kostar mkt, och det är redan massa snack ser jag:)

-Twiajävlen-
Bostrom RS
25 mars 2008 · 886 Inlägg

Ksj skrev:
Är det typ 60-70% renodlade volvo-raggare här eller?

Om man kikar på de mest besökta bilarna den senaste tiden så har det mer eller mindre alltid varit minimum 3 volvobilar i topp 5.
Även volvo-bilar som inte är speciellt mycket att ha.

Det är naturligtvis inget folk kan göra åt det här men det förbryllar mig ändå att det blir så pass mycket volvo över det hela.

Antar att du är saabfantast? roll

Focus RS
PappaKenny
25 mars 2008 · 10 Inlägg

Svaret på den här frågan är jävligt enkel!!!!
Köp en 740 turbo och få en robust bil som håller i väder och vind..........spara ihop 30 000 och lägg på delar så åker du ifrån vilken ferarri som helst!.......nä men nästan iaf!

Fuck the police!
Volvo 760 T5 R "E85 Extreme" (1985)
Jeep Grand cherokee "Barnvagnen" (2007)
Mortalis VW-nörd?
25 mars 2008 · 4 332 Inlägg

haha

rockabilly_v
25 mars 2008 · 124 Inlägg

jävla skitsnack om volvo.. man får vell köra vad man vill.

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med
Mortalis VW-nörd?
25 mars 2008 · 4 332 Inlägg

jo, orka bry sig, e man sugen på å se en viss bil så tar man väl ändå fram söken å sorterar på betyg efter den modell man e ute efter t.ex

rockabilly_v
25 mars 2008 · 124 Inlägg

instämmer helt

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med
MARTIIINN
25 mars 2008 · 19 Inlägg

jävla diskussion x)

Senast redigerat av MARTIIINN (25 mars 2008)

henkebenke
25 mars 2008 · 1 703 Inlägg

Men suuuuuuuck.
Vad ligger medelåldern på här? 15?

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
bluelight turboabstinens
25 mars 2008 · 442 Inlägg

PappaKenny skrev:
Svaret på den här frågan är jävligt enkel!!!!
Köp en 740 turbo och få en robust bil som håller i väder och vind..........spara ihop 30 000 och lägg på delar så åker du ifrån vilken ferarri som helst!.......nä men nästan iaf!

?
Finns sjukt mycket andra bilar med prestanda som håller i väder och vind. Sen är ju Volvo 740 turbo den mest överprisade bilen som tillverkats.

Inga fel på Volvo, har sin charm också, perfekt bil att börja lära sig meka med. Skjutit en topp och 4 kolvar? Nytt finns i närmsta dike lixom.

ocertifierad klåpmekare
anderssonboy
25 mars 2008 · 355 Inlägg

henkebenke skrev:
Men suuuuuuuck.
Vad ligger medelåldern på här? 15?

Jag är 12 tongue

henkebenke
25 mars 2008 · 1 703 Inlägg

anderssonboy skrev:

henkebenke skrev:
Men suuuuuuuck.
Vad ligger medelåldern på här? 15?

Jag är 12 tongue

Jag är inte förvånad.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Ksj
25 mars 2008 · 1 217 Inlägg

Bostrom skrev:
Antar att du är saabfantast? roll

Haha, nja. Inte helhjärtat. Men visst väljer jag Saab framför volvo.

Jag hade väntat mig respons och kritik när jag startade den här tråden igår men ÄRLIGT TALAT!

6(!) sidor på ca ett halvt dygn.
Jag har dessutom garvat mig igenom 5 av 6 sidor då en del kläckt grymt klockrena kommentarer:D Hahaha!

Men det är nog som en del har sagt med glimten i ögat, det är inavelns fel alltihop;)

Saab 900 "2.1an" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang