Kul, nu har du köpt både steg och bas som håller ett bra tag framöver.
Vad det sedan gäller baslådan, så kräver det bygget ett visst handlag. Det är tyvärr ej så enkelt som man föreställer sig. Du måste ha en riktig anpassad ritning, sedan bör delarna sågas ut rakt av en snickeriverkstad. Använd 22mm spånskiva oavsett vad alla andra försöker slå i dig. (MDF ger resonansljud) liksom en för tunn spånskiva.
När du väl har fått spånskivorna utsågade till kostnaden av ca 600:- så skall de sedan limmas samt dras med skruv var 10:e centimeter runt om hela lådan. Sedan skall lådan tätas innifrån med tätningsmassa.
Efter detta skall lådan dämpas med dämpmatta, för att slutligen kläs med baslådetyg.
Bara alla dessa lösa tillbehör går på ca: 7-800:- exkl sågningen och spånskiva. (glömde visst kontaktplinten på utsidan +50:-)
Tippar att hemmabygget går på totalt: 1000-1500:- Plus en jäkla massa svärande & besvär i MASSOR.
Mitt råd är att du istället besparar dig detta onödiga besvär..genom att istället köpa en färdigbyggd låda.
MDS har fina färdigbyggda lådor, vilket även Nårdik bör ha? Beställ du en låda innan de hinner skicka bas & steg.

Edit: Min nuvarande baslåda beställde jag av en kille som annonserade på Blocket för något år sedan.
Han erbjöd sig att bygga specialbeställda baslådor till kostnaden av 4-600:- INKL ALLT. Han hade full tillgång till en avancerad snickeriverkstad. Material-Rubbet. Billigast i hela Sverige.
Finns det kanske någon här på forumet som kan länka till honom ?