hej, kom att tänka på det här med besiktningsbefriade bilar och undrar lite om hur det fungerar. Blir bilar besiktningsbefriade automatiskt eller hur går det till?
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Det är väl veteranare som inte behöver besiktigas ??
Vet ju iaf att veteranbilar (bilar äldre än 30 år) är skattebefriade, borde väl kanske vara likadant med besiktningen ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Veteranbilar (30 år eller äldre) besiktigas vart annat år och man betalar endast registerhållningsavgiften ca 45kr per år och alltså ingen bilskatt utöver registerhållningsavgiften.
Det är väl veteranare som inte behöver besiktigas ??
Vet ju iaf att veteranbilar (bilar äldre än 30 år) är skattebefriade, borde väl kanske vara likadant med besiktningen ??
inte lika dant med besiktningen.. har för mig att de ska va bilar som är innan ett visst datum.. typ 55 eller nått.. har för mig 50år eller nått liknande.. men ja styrkar inte detta på något sett.. bara något ja hört... som sagt.. vet inte om de är sant..
Bilar av 1950 års modell och äldre är besiktningsbefriade i nuläget,det är på g att ändras så alla bilar -59 och äldre ska in på en enklare "trafiksäkerhetskontroll" var 4e år,så bes.befrielsen kommer att försvinna.
Bilar av 1950 års modell och äldre är besiktningsbefriade i nuläget,det är på g att ändras så alla bilar -59 och äldre ska in på en enklare "trafiksäkerhetskontroll" var 4e år,så bes.befrielsen kommer att försvinna.
Okej, men vart fjärde år är väl iaf inget direkt att klaga på (säger inte att du gör det men du fattar vad jag menar ) och dessutom är det väl bra att man tvingas se till att även sin veteranare är trafikduglig.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P