malmö arabland?

alain www.bimmerpower.org
27 mars 2008 · 3 995 Inlägg

Sverige vill visa andra länder hur fantastisk är det i Sverige utan tänka på konsekvens, utan tänka hur Sverige har själv under sina fötter.
Jag sag en gång ett sköj brev av en arab som skrev ett brev till familjen som var kvar i sitt land att han hade bra här i Sverige, att han fick en fin lägenhet i centrum, att han fick mycket pengar från staten för att köpa nya möbler, att han hade en stor månadslön från försäkringkassa utan göra någonting och hela familjen kunde snart komma hit. 
Nu den historia är förkortad, jag kommer inte ihåg det hela men den var bra och skulle vilja hitta den ingen.
Även om det var en sköj brev, jag tror att saningen är inte långt i från.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
AeroMalm BMW fantast
27 mars 2008 · 1 172 Inlägg

jag är ingen rasist elr så för jag tycker till här... om nån nu får för sig det fast tråden redan är 11 sidor lång, men jag tycker som många andra att man sak ha krav.. lära sig svenska.. söka jobb, ta seden dit man kommer. alltså inte ändra jobbvanor och massa annat pga religionen.. inte utnyttja det svenska rättssytemet och socialbidrag som det tydligen verkar vara lätt att göra... man ska alltså ha klara krav och hålls dom inte så tbx till mellanöstern... och även dom så kallade gängen ska skickas ut med expressbuss.. så jävla trött på dessa jävla gäng som jävlas och rånar och håller på... som dom som råna audio video i landskrona.. var en klar video på hur dom bar ut tv appart och massa annat och en av dem var spydig nog i rätten och sa att det INTE var olagligt för honom att stjäla... då ska man skickas ut direkt.. bara till att säga utvisat och slå klubban i bordet och på med handbojjor och sätta han på en gummibåt om man är så korkad och spydig i rätten när det är klara bevis... han har ju kommit helt fel i samhållet och gör verkligen ingen nytta.. e man så spydig kan man åka hem coh hjälpa till att upprätthålla ordning i sitt eget land och få bukt med problemen där istället för att orsaka dem här...

Senast redigerat av AeroMalm (27 mars 2008)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Phaetoon
27 mars 2008 · 8 156 Inlägg

richardoo290 skrev:
jag fattar bara inte varför så många är emot att man ska ställa krav på dem ?
kommer dem hit så ska dem 1. lära sig svenska 2. söka jobb 3. vara trevlig. 4. respektera oss och vår kultur, dem är "gäster" här.. de får dem inte glömma.. hmm

är man utbildad läkare i afganistan eller nått och man vill bli läkare här så: lär dig språket. gör ett svenskt läkarprov.. eller snabbkurs.. allt måste inte läsas om. skitsnack, vill en utländsk läkare jobba i sverige kan han göra det efter 2 månader... men nä han e allt för jävla stolt så han skiter blankt fan i o anstränga sig lite.

Problemet är ju att dom inte får jobba medan dom söker asyl. Det är ju sjukt att dom inte får göra något annat än att gå och dra och läsa Svenska för invandrare.
Speciellt när handläggningstiderna är offantligt långa. Folk blir ju apatiska för mindre.
Sen handlar det ju lite om att sjukhusen hellre anställer folk med dokumenterad erfarenhet och betyg.
Det är svårt att få icke-europeiska examina godkända i Sverige har jag förstått.

När det handlar om att ställa krav så tycker jag att det är helt rätt.
Men ordningen? Det första ska vara att skaffa sig jobb och sen kommer det andra på köpet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
27 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Synd att man inte kan utvisa även svenska medborgare. Skulle väldigt gärna bli av med grövre brottslingar här i Sverige. Sen så tycker jag faktiskt att vi kunde några fängelser utomlands.
Då skulle man slippa många svenska kostnader och hur kul är det i ett fängelse i t.ex Lettland?
Speciellt om dom intagna måste prata engelska med vakterna för att göra sig förstådda?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
richardoo290 VOLVO for life..
27 mars 2008 · 2 113 Inlägg

Phaetoon skrev:

richardoo290 skrev:
jag fattar bara inte varför så många är emot att man ska ställa krav på dem ?
kommer dem hit så ska dem 1. lära sig svenska 2. söka jobb 3. vara trevlig. 4. respektera oss och vår kultur, dem är "gäster" här.. de får dem inte glömma.. hmm

är man utbildad läkare i afganistan eller nått och man vill bli läkare här så: lär dig språket. gör ett svenskt läkarprov.. eller snabbkurs.. allt måste inte läsas om. skitsnack, vill en utländsk läkare jobba i sverige kan han göra det efter 2 månader... men nä han e allt för jävla stolt så han skiter blankt fan i o anstränga sig lite.

Problemet är ju att dom inte får jobba medan dom söker asyl. Det är ju sjukt att dom inte får göra något annat än att gå och dra och läsa Svenska för invandrare.
Speciellt när handläggningstiderna är offantligt långa. Folk blir ju apatiska för mindre.
Sen handlar det ju lite om att sjukhusen hellre anställer folk med dokumenterad erfarenhet och betyg.
Det är svårt att få icke-europeiska examina godkända i Sverige har jag förstått.

När det handlar om att ställa krav så tycker jag att det är helt rätt.
Men ordningen? Det första ska vara att skaffa sig jobb och sen kommer det andra på köpet.

erfarenhet kan han ha ifrån sitt hemland? .. ja vet inte riktigt vad du är ute efter.. men skyll inte på dem svenska cheferna .. klart man anställer sofia22 från uppsala -trevlig och kan svenska/engelska.. framför en invandrare som inte kan engelska/knappt kan svenska.. och inte kan stoppa skjortan innanför brallorna.

börjar invandrare uppföra sig som oss så har dem de inte så svårt att får jobb.. sluta upp me detta tjafs om att dem inte kan få jobb för svenskar är rasister, det handlar inte om det utan man anställer den som verkar trevligast! och många är ju tyvärr inte spciellt trevliga..

_Wallis_
27 mars 2008 · 4 506 Inlägg

0% Framtid för dem som fortsätter så.

Kan till lägga att jag sj bor i en förort dessvärre.
Och det är värkligen ett krossat samhälle, Många
som man har kännt sedan man var ung har det gått
helt åt skogen för.

Och att försöka vara en "Gangster" är målet för många.
Drog libirelt och vardagligt våld.
Ett riktigt skit samhälle som jag tänker flytta ifrån när jag
har kapital.

Detta i Gbg.

Senast redigerat av _Wallis_ (27 mars 2008)

Kan du andas kan du dö.
turbotompa fritidsprofessor
27 mars 2008 · 1 197 Inlägg

Man kanske skulle sluta jobba o börja sutta på socialbidrag som alla andra slashasar!! Det verkar vara det enda som funkar i detta skitland!!

o ja just de, som kingen meduza sa; HEJA USA

Senast redigerat av turbotompa (27 mars 2008)

richardoo290 VOLVO for life..
27 mars 2008 · 2 113 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, svenskar har ju verkligen dubbelmoral.
Richardo290 du vet ju inte ett skit om vad en invandrare känner när han kommer till Sverige, rånad på sitt hem, pengar, döda släktingar på grund av vad? Jo USA bland annat, västvärldens hunger på all olja och rikedom som döljer sig bakom ett gäng jävla habib idioter som styr våra länderna i öst...

Du tror att det är enkelt att lämna ett helt liv och komma till ett annat land, lära sig språket och få jobb på 2 månader, är du allvarlig eller ville du dra månadens skämt?
Du skriver också att man ska vara trevlig, respektera osv...
Hur ska dem kunna göra allt det där när deras gudar målas ut som bögar i tidningar.
Titta bara på vilket liv det blev i "blatten som slängde en sten på raggaren" - videon, ingen hade en aning vad som låg bakom händelsen men genast blev blatten smutskastad.

Västvärlden har tagit in allt för många invandrare, nu sitter ni i skiten och vill få ut alla genom att måla upp gudar i tidningar och försiktigt sprida rasism , det är precis SD politik.
Provocera...provocera.....till slut blir ett helvete och det blir vita mot svarta.

hahaha, jag har 2 riktigt bra kompisar (kurder) som båda förlorat stora delar av sin släkt, deras hem är förstörda osv.. men samtidigt har dem en hjärna.. dem förstår att tex: JAG inte har nått emot dem.. SVERIGE har inget emot dem... så dem tycker om och respekterar mig.
dock är dom förbannade på bland annat USA.. men enligt mig och DEM är det INGEN URSÄKT för att våldta vårt land! som varigt så schysta emot dem. och jo vissa klarar av att skaffa jobb fort och lära sig svenska efter ett halvår..  andra kan inte ordet "hej" efter 10 år i sverige, och lever fortfarande på soc.. det handlar om vilja och "brain capacity"

ang de me bilder du skrev?, det var en person på en dansk tidning!! sen blev de ett jävla liv om de..
är hela svenska folket rasister som hatar deras gud för det? .. vem är rasist med fördomar nu?
alla kan samsas och komma överens, dock så ska man prata svenska i sverige och muslismka i irak
inget fel i det?

Senast redigerat av richardoo290 (28 mars 2008)

andreas_940
28 mars 2008 · 498 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, svenskar har ju verkligen dubbelmoral.
Richardo290 du vet ju inte ett skit om vad en invandrare känner när han kommer till Sverige, rånad på sitt hem, pengar, döda släktingar på grund av vad? Jo USA bland annat, västvärldens hunger på all olja och rikedom som döljer sig bakom ett gäng jävla habib idioter som styr våra länderna i öst...

Nej, det är riktigt, vi vet inte hur de känner, men Sverige ska inte behöva belastas för detta.

RouziMotorsport skrev:
Du tror att det är enkelt att lämna ett helt liv och komma till ett annat land, lära sig språket och få jobb på 2 månader, är du allvarlig eller ville du dra månadens skämt?
Du skriver också att man ska vara trevlig, respektera osv...
Hur ska dem kunna göra allt det där när deras gudar målas ut som bögar i tidningar.
Titta bara på vilket liv det blev i "blatten som slängde en sten på raggaren" - videon, ingen hade en aning vad som låg bakom händelsen men genast blev blatten smutskastad.

Ingen har sagt att det skall ta två månader, det är inte realistiskt. Jag vänder mig till de som varigt i landet i flera år och inte brytt sig om att lära sig svenska.
Att göra narr av gudar är även muslimer bra på, även att bräna flaggor.

RouziMotorsport skrev:
Västvärlden har tagit in allt för många invandrare, nu sitter ni i skiten och vill få ut alla genom att måla upp gudar i tidningar och försiktigt sprida rasism , det är precis SD politik.
Provocera...provocera.....till slut blir ett helvete och det blir vita mot svarta.

Nej, det är inget tal om att slänga ut alla invandrare, utan att bara begränsa invandringen då vi helt enkelt inte kan integrera alla som kommer hit.

Phaetoon
28 mars 2008 · 8 156 Inlägg

richardoo290 skrev:
erfarenhet kan han ha ifrån sitt hemland? .. ja vet inte riktigt vad du är ute efter..

Erfarenhet har dom. Men det är ju inte säkert att det är dokumenterat? Sen om man kommer som en flykting, eller som en anhörig till en flykting, så kan man ju inte räkna med att få med sig alla sina papper från hemlandet.
Tänk att du skulle ta och flytta till Afrika. Vilka saker skulle du ta med dig?
Vem skulle översätta dina svenska betyg och vad ska du skriva i dit CV?
Om du nu ens fick med dig något sådant. Papper kan förfalskas så dom litar man inte på.
Sen skulle du ju inte kunna räkna med ditt forna hemlands myndigheters hjälp, för du är ju inte längre deras ansvar?
Nu var det hela lite tillspetsat, men du förstår ändå poängen antar jag?
Så många människoliv körs i botten för att dom måste börja om från början här i Sverige.
För dom får inte möjligheten att bevisa att dom kan saker.

Angående bilder så har sådana liknande saker även publicerats i Sverige.
Senaste grejen var en karikatyr av Satan som bajsade på Jesus, vilket är den näst största profeten i Islam...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rille0
28 mars 2008 · 2 021 Inlägg

http://img187.imageshack.us/img187/9191/skoenecj0.jpg

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Akakapukko
28 mars 2008 · 1 779 Inlägg

malmö = reservdanskar.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
richardoo290 VOLVO for life..
28 mars 2008 · 2 113 Inlägg

Phaetoon skrev:
Angående bilder så har sådana liknande saker även publicerats i Sverige.
Senaste grejen var en karikatyr av Satan som bajsade på Jesus, vilket är den näst största profeten i Islam...

men jesus som är störst i sverige...  om inte vi tar illa upp varför gör då dom det??????????
btw så e detta ett fritt land, fria åsikter osv.. vill man måla nått så får man!

Rille0
28 mars 2008 · 2 021 Inlägg

ibland känns det nästan skönt o bo ute i skogen .. smile

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
baca Os Difuntos
28 mars 2008 · 1 822 Inlägg

Rille0 skrev:
ibland känns det nästan skönt o bo ute i skogen .. smile

Du går inte säker i skogen heller du kan ju stöta på den här gamla filuren
http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47M … re=related

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Rille0
28 mars 2008 · 2 021 Inlägg

baca skrev:

Rille0 skrev:
ibland känns det nästan skönt o bo ute i skogen .. smile

Du går inte säker i skogen heller du kan ju stöta på den här gamla filuren
http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47M … re=related

..hallå vem där?..åh nej det är den fruktade... SKOGSTURKEN AHHHHHHHHH !

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
skånefisken
28 mars 2008 · 99 Inlägg

Som det tidigare har nämnts i den här tråden så är språket key. Tala du inte svenska i Sverige så är det ganska logiskt att du har svårt och få jobb. Uppenbarligen är det svårt att lära sig svenska i Rosengård eftersom ingen snackar svenska där.
Innebär det då att alla ska skita i de, fortsätta på sina bidrag och vänta tills staten satsar ännu mer pengar för att ge alla invandrare jobb?
Kan ju inte påstå att det känns helt rätt. Vill man in i samhället så måste man kämpa, kämpa som fan, oavsett vad man gått igenom tidigare.
Människor som kommer från krigshärjade länder har haft det svårt, men att komma till Sverige och förvänta sig att det bara ska lösa sig?! Säga att svartjobb är den enda utvägen? "Tvingas" till kriminalitet? VÄX UPP!!!
Det är dags att inse att det är för lätt att komma undan med taskiga ursäkter i Sverige och vi måste ändra på det. Jag hade inte vatt emot att begränsa bidrag ännu mer bara för att tvinga folk som inte är fysikskt hindrade till att jobba.
Vi svenskar lägger fokus på fel saker hela tiden, jag menar idag finns de ju ingen folkgrupp som inte är diskriminerad. Kvinnor, män, gamla, unga, tjocka, smala, alla är ju utsatte på nåt sätt!
Sluta ta in människor i Sverige, sluta pipa om hur synd det är om alla och gå ut och skapa din egen framtid. (Utan kriminalitet om nu Rosengårdsinvånarna klarar det)

richardoo290 VOLVO for life..
28 mars 2008 · 2 113 Inlägg

Rille0 skrev:

baca skrev:

Rille0 skrev:
ibland känns det nästan skönt o bo ute i skogen .. smile

Du går inte säker i skogen heller du kan ju stöta på den här gamla filuren
http://www.youtube.com/watch?v=ugiBP47M … re=related

..hallå vem där?..åh nej det är den fruktade... SKOGSTURKEN AHHHHHHHHH !

din jävla rasist! hur fan kan du säga så? han kanske är världens gulligaste människa!? vad vet du? jävla fördommar vissa har?.. rasist äckel! svenne!.. dem va flera mot han, dom bara hoppa på ju.. klart han blir lite sur. men de är inte hans fel.. be om förlåtelse och skicka han och hans släktingar 100 000kr nu!
annars är du rasist! du ska även bygga en moskee´ på din tomt för att hedra han och hans släkt.
du ska be minst en gång om dagen annars kommer alah o ta dig. RASIST!
ja ska skicka brev till mona sahlin om hur otrevliga svenskar kan vara asså.. aboo..
ni är säkert rasister allihop, varför kan inte ja få leva mitt liv? varför ska du hoppa på mig?
nä asså.. ut ur mitt land svenne! ja orka inte me din rasse skit mer asså...mad


wink skoja bara.. ville hinna före nån annan som skulle säga så och vara seriös lol

Pikey
28 mars 2008 · 2 283 Inlägg

RouziMotorsport skrev:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, svenskar har ju verkligen dubbelmoral.
Richardo290 du vet ju inte ett skit om vad en invandrare känner när han kommer till Sverige, rånad på sitt hem, pengar, döda släktingar på grund av vad? Jo USA bland annat, västvärldens hunger på all olja och rikedom som döljer sig bakom ett gäng jävla habib idioter som styr våra länderna i öst...

Du tror att det är enkelt att lämna ett helt liv och komma till ett annat land, lära sig språket och få jobb på 2 månader, är du allvarlig eller ville du dra månadens skämt?
Du skriver också att man ska vara trevlig, respektera osv...
Hur ska dem kunna göra allt det där när deras gudar målas ut som bögar i tidningar.
Titta bara på vilket liv det blev i "blatten som slängde en sten på raggaren" - videon, ingen hade en aning vad som låg bakom händelsen men genast blev blatten smutskastad.

Västvärlden har tagit in allt för många invandrare, nu sitter ni i skiten och vill få ut alla genom att måla upp gudar i tidningar och försiktigt sprida rasism , det är precis SD politik.
Provocera...provocera.....till slut blir ett helvete och det blir vita mot svarta.

Visst det är väl jävligt jobbigt att hela ens släkt är kanske döda etc.
MEN det går inte att leva på det hela livet, man måste tänka framåt och försöka anpassa
sig till det svenska systemet.

Lära sig svenska kan vem som helst bara man har ORK och vilja och det får man fan ha om man ska stanna här.

Det med visa upp olika bilder på deras gudar och sånt ska man väl förfan inte ta på helt fullaste allvar och det var inte Sverige utan Danmark som gjorde det.
Kan man inte skämta/tåla skämt är man inte social nog

R.I.P. Michael Jackson!
TFkarlsson Varningar. 36
28 mars 2008 · 1 200 Inlägg

Haha! Kan inte göra något annat än att skratta!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang