Varför så rädd att visa reg. nummer?

fegge_89
27 mars 2008 · 1 302 Inlägg

Ifall man är ute efter att stjäla bilen så kan man ju ändå få reda på vart bilen är genom att söka på säljarens för och efternamn på eniro.se

Madhouse
27 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Sätter aldrig ut regnr på lite finare bilar när man ska sälja, så jäkla drygt att få folk på gården som helt plötsligt står på gården oanmälda man tror ju de är på väg att göra nåt så man får en jäkla fart ut med sin bästa krocketklubba och är beredd på en riktig bersärkargång.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Xoff Volvo tönt... =)
27 mars 2008 · 2 344 Inlägg

Som sagt, jag skulle varken visa regnummer här eller på blocket vid ev. försäljning, är dom seriösa så ringer dem å frågar efter regnr, anledningen är ju precis som många andra att jag vill inte bli av med bilen... eller dess innehåll...

Kolla bara på han som blev av med sin bil nyligen, han hade skyltat så stiligt i Bilsport, va regnummret suddat i bilsport? nee, nehepp, då e det ju nästan skyll dig själv varning på det!

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Jonve Livsnjutare
27 mars 2008 · 342 Inlägg

fegge_89 skrev:
Ifall man är ute efter att stjäla bilen så kan man ju ändå få reda på vart bilen är genom att söka på säljarens för och efternamn på eniro.se

Mjae, om man är skriven på den adressen så ja! Kanske det finns flera med samma namn också?

När man säljer en cross så kan man skriva i annonsen att maskinen står på en annan adress än den man är skriven på! För en crosscykel är otroligt lätt att stjäla om man har annons ute på den!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
gamlingen
27 mars 2008 · 5 198 Inlägg

Vill nån själa bilen så ringer dom bara upp å låtsas va intresserad å får veta allt om bilen.. oavsett om man ser reg numret eller inte.. å vips så är den borta oavsett om de sett den på stan eller blocket,, som nån skrev,, svarar inte i telefon om det är dolt nummer.. är det verkligen seriöst ? den säljaren köper inte jag av..

Maxen Teknisk
27 mars 2008 · 328 Inlägg

Hamilton skrev:
Kan ju bara svara för mig om varför jag har dolt regnr.
Visar inte numret av den enkla anledningen att jag inte vill skylta med vart jag bor, och på så sätt kan tvivelaktiga personer få nys om vart man kan "hämta" reservdelar m.m

I annonser så är det av samma anledning jag inte sätter ut telenr och än mindre regnr, en seriös spekulant får nummret via mail och kan ringa upp. På så sätt slipper man en massa onödigt jobb.

Gjorde precis så när jag satte ut min kombi på blocket. Varken regnr eller telnr i annonsen. Fick bilen såld utan problem. Har man tillräckligt med info om bilen och många bilder i annonsen så finns det ju inte mycket att diskutera eller att fråga om för köparen. Bara att komma och kolla på bilen helt enkelt. Eftersom köparen i mitt fall verkade seriös så fick han telnr när han bad om det. Sedan frågade han givetvis efter regnr i telefonsamtalet, och eftersom jag då visste vem det var så fick han naturligtvis det.

Han kom. Han såg. Han köpte bilen.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
ROE
27 mars 2008 · 336 Inlägg

tjuvar söker upp dig genom reg-nr, finns garanterat många tjuvar som är inne på garaget och kollar upp offer med feta billjud eller fälgar m.m. inte så stor chans att dme tar bilen men utrustningen

//
Roe
R170
27 mars 2008 · 89 Inlägg

Folk vill vara anonyma mot andra än köparna eller dölja historiken på bilen för att man inte ska kunna kolla upp om miltalen stämmer och antal ägare mm. Drar mig lite för sådana bilar för det känns som det är något dom vill dölja.
Sen tror jag det är en liten minoritet som vill dölja det för stöldrisken som måste vara närmast obefintlig.

Senast redigerat av R170 (27 mars 2008)

golf88
27 mars 2008 · 956 Inlägg

Brukar se nån annons i bland på blocket där dom strykit över reg plåten.Men sen har dom skrivit ut reg nummret i texten dom skrivit.VAd är det då får vits att stryka över regplåten på bilden

eldus veldus
Audi A6 (2017)
decib3L Körv
27 mars 2008 · 3 535 Inlägg

Vem bryr sig? Dom har inget å göra där ändå. I värsta fall har man försäkring. Tänker inte låta mig avskräckas av dessa tjuvar.

Truckdriving Man
Garic
27 mars 2008 · 539 Inlägg

om det är en gammal bil så vem bryr sig, men så fort det är lite unik t.ex AMG merca eller nån bil med unik ljudbygge så är det lätt att nån "beställer" den.

tror inte det är nåt med histroik eller sånt att göra... man kan inte dölja det när köparen är på plats och ser bilen/regbevis

Garic
27 mars 2008 · 539 Inlägg

V

golf88 skrev:
Brukar se nån annons i bland på blocket där dom strykit över reg plåten.Men sen har dom skrivit ut reg nummret i texten dom skrivit.VAd är det då får vits att stryka över regplåten på bilden

om bilden är kanske gammal och man har använt den tidigare i nån annan syfte... det kan vara en förklaring smile

R170
27 mars 2008 · 89 Inlägg

golf88 skrev:
Brukar se nån annons i bland på blocket där dom strykit över reg plåten.Men sen har dom skrivit ut reg nummret i texten dom skrivit.VAd är det då får vits att stryka över regplåten på bilden

Dom har väl insett att det inte är någon som ringer på annonsen med dold reg.nummer och lagt ut den i texten efteråt. Kan ju vara att det är någon annans bil dom har på bilden med roll

Senast redigerat av R170 (27 mars 2008)

Ricky
27 mars 2008 · 1 062 Inlägg

när ja sätter ut en bil på blocket så låter ja reg-nr stå kvar. men på som tex här på garaget så har ja valt att inte vissa reg-nr på min bil och mina gamla bilar... för ja tycker att folk inte behöver se de.. men folk ser ju det iaf om dom bor i samma stad där ja bor och sen ser dom vart bilen brukar stå å så.. sen tror ja att de har att göra med att nåra kanske på varit inne på garaget har sett en snygg bil läser vad det finns för nåt i/på den och sen är det bara att åka och plocka fälgarna, vingen och sånt, lr hela bilen...

Senast redigerat av Ricky (27 mars 2008)

Gulmun * Klåpare
28 mars 2008 · 1 718 Inlägg

golf88 skrev:
Brukar se nån annons i bland på blocket där dom strykit över reg plåten.Men sen har dom skrivit ut reg nummret i texten dom skrivit.VAd är det då får vits att stryka över regplåten på bilden

Det är då ett foto av en annan bil av samma modell fast i bättre skick. När köparen kommer så låter det att "jaaa bilden var lite gammal" men köparen har iaf anlänt till prisförhandling...

Garic skrev:
tror inte det är nåt med histroik eller sånt att göra... man kan inte dölja det när köparen är på plats och ser bilen/regbevis

Har aldrig fått se de tio sista besiktningsresultaten på papper när jag har tittat på en beg-bil.

Senast redigerat av Gulmun (28 mars 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang