1954
Sök

Olssonz 205 Projekt x2 - [Uppdatering 30/12] Slut

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
1 september 2008
Har för mig att etanolen drar ner HC-värdet också. Men skönt att den blev godkänd.
205:or e skojiga små fordon de, hade en för ett tag sen fast en 1.9GTI. (ska upp på denna sida så fort jag hittar bilden).

Kör hårt med projektet.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

796 Inlägg
1 september 2008
kanske vore nåt att köra i sin egen golf?smile
Senast redigerat av Hasselstrom (1 september 2008)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

815 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Det var riktigt kul att höra att besiktningen gick bra smile

Ja det är riktigt skönt att ha det avklarat smile

Volvo_Thomas skrev:
Har för mig att etanolen drar ner HC-värdet också. Men skönt att den blev godkänd.
205:or e skojiga små fordon de, hade en för ett tag sen fast en 1.9GTI. (ska upp på denna sida så fort jag hittar bilden).

Kör hårt med projektet.

Mvh Thomas

Jo det gör ju de. Roliga bilar är de, gti'n lär ju vara ännu roligare. smile

Hasselstrom skrev:
kanske vore nåt att köra i sin egen golf?smile

Har du också problem med avgasvärdena?

Du har verkligen lyckats bra med din golf smile
Senast redigerat av Olssonz (1 september 2008)

1 808 Inlägg
1 september 2008
lite tips på ljud kan ja komma med smile ja köpte dubbla JBL 12: or med 4-kanals slutsteg på BRL för 5 000 spänn. väldigt bra ljud för pengarna smile
Btw, sjukt bra jobbat med 205 smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

815 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Gronwalls skrev:
lite tips på ljud kan ja komma med smile ja köpte dubbla JBL 12: or med 4-kanals slutsteg på BRL för 5 000 spänn. väldigt bra ljud för pengarna smile

Tack!

Vad för slutsteg va de? Jag har sett ett paket på BRL fast det va med 2 kanals steg.

Kom gärna med fler ljud tips smile

1 808 Inlägg
2 september 2008
Olssonz skrev:
Gronwalls skrev:

Tack!

Vad för slutsteg va de? Jag har sett ett paket på BRL fast det va med 2 kanals steg.

Ett Gas silver steg smile i paketet skulle de egentligen vara en 2-kanal men dom hade slut på dom så ja fick ett 4-kanal iställe tongue

MOTÖRHEAD <3

815 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Gronwalls skrev:
Olssonz skrev:
Gronwalls skrev:

Tack!

Ett Gas silver steg smile i paketet skulle de egentligen vara en 2-kanal men dom hade slut på dom så ja fick ett 4-kanal iställe tongue

Bra de smile Kör du framsystemet på det steget också då?

815 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Idag så började jag med operation styla vinterfälgarna tongue

Först ut va denna fälgen:

http://img399.imageshack.us/img399/774/124gs4.jpg

Jag slipade bort rosten på den och lackade den svart:

http://img381.imageshack.us/img381/4605/125mn1.jpg

Tanken är att jag ska lacka halva fälgen vit sedan big_smile

Ska göra klart denna imorgon och även börja på dom andra.

På stereon i bilen så är det inbyggd förstärkare för en 70W bas så jag har satt i en liten subbas låda i bilen. Den hörde till ett hemmabiosystem jag hade för några år sedan. Den är inte så stor och inte så bra men ljudet blev iallafall bättre med den ikopplad så den får sitta där tills jag skaffar en riktigt bas.

http://img441.imageshack.us/img441/4985/123nc4.jpg

Kommer fler bilder på fälgarna imorgon när jag kommit längre.

2 788 Inlägg
3 september 2008
Hade varit snyggare med silvrig fälglack på vinterhjulen tongue Huvudsaken är ju att de blev bättre än förut.
Baslådan såg trevlig ut big_smile

815 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Hade varit snyggare med silvrig fälglack på vinterhjulen tongue Huvudsaken är ju att de blev bättre än förut.
Baslådan såg trevlig ut big_smile

Menar du hela silvrig eller halva silver och halva svart?

Ja visst ser den trevlig ut hehe.

815 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Såja, blev lite gjort idag också. Jag slipade och lackade två fälgar till. Imorgon ska jag slipa och lacka den sista.

Såhär ser dom två jag fixade idag ut:

http://img299.imageshack.us/img299/9109/126ib0.jpg

Däcken ska få sig en rejäl tvätt sen också så dom matchar fälgen lite bättre tongue

1 808 Inlägg
4 september 2008
Olssonz skrev:
Gronwalls skrev:
Olssonz skrev:

Tack!

Bra de smile Kör du framsystemet på det steget också då?

näää kör 6*9: orna på den smile

MOTÖRHEAD <3

2 788 Inlägg
4 september 2008
Olssonz skrev:

Mjae alltså hela silver tongue Men lacka annars fälgen med silver på insidan kanske? tongue

Studerande
219 Inlägg
4 september 2008
nej föfan det ska vara svart som du tänkt wink

duktigt jobbat tobbe! smile

815 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Olssonz skrev:

Mjae alltså hela silver tongue Men lacka annars fälgen med silver på insidan kanske? tongue

Okej, men det blir såhär sålänge iallafall, kan ju vara skoj ifall vinter och sommar fälgarna är olika varannn, så de blir lite variation.

c_Hall skrev:
nej föfan det ska vara svart som du tänkt wink

duktigt jobbat tobbe! smile

Tack!

815 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Nu har jag äntligen slipat och lackat sista fälgen så nu är alla svarta, när färgen har torkat ska jag lacka alla en gång till.

Så blev den:

http://img84.imageshack.us/img84/5553/127zg0.jpg
Senast redigerat av Olssonz (10 september 2008)

815 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Nu är alla fälgar lackade igen. Jag har även kommit fram till hur dom ska se ut. Det kommer inte bli som jag skrev tidigare, hur det blir får ni se när de är klart wink

http://img204.imageshack.us/img204/2577/128vh8.jpg

66 Inlägg
12 september 2008
Riktigt kul att läsa ! faller inte mig i smaken men det är inte klart
jag menar vita detaljer, blanksvart, sen Gas nya orange högtalare samt den gamla instrument brädan, men du kanske funderar på göra det med! aja lycka till smile

Imponerad på front, bak spoiler GRYMT
Senast redigerat av bsf (12 september 2008)

815 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
bsf skrev:
Riktigt kul att läsa ! faller inte mig i smaken men det är inte klart
jag menar vita detaljer, blanksvart, sen Gas nya orange högtalare samt den gamla instrument brädan, men du kanske funderar på göra det med! aja lycka till smile

Imponerad på front, bak spoiler GRYMT

Man kan inte gilla allt, men vad menar du är blanksvart? Instrumentpanelen har jag tänkt att hela ska ha den färgen som mittendelen har, alltså svart. Dom vita detaljerna gillar jag, har tänkt att ha fler sånna. Just nu är det bara på dörrarna och i/vid bagaget, jag tror det kommer bli bättre ifall fler är de.

Kul att du gillar fronten och bakspoilern! Bakspoilern ska förmodligen göras klart i framtiden och frontspoilern ska göras om, lite för mycket spackel blev de. Kanske blir denna månaden annars kommer det nog få vänta ett tag.
Senast redigerat av Olssonz (12 september 2008)

815 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Va ett tag sen senaste uppdateringen nu. Men har inte blivit så mycket gjort. Jag testade att lacka vinterfälgarna så som jag hade tänkt men det blev inge bra så nu är dom helsvarta igen och så får de vara. Jag har monterat tillbax ändröret nu också:

http://img220.imageshack.us/img220/7351/130rn7.jpg

Det blev även en tvätt efter det så jag slänger med en bild på de också:

http://img46.imageshack.us/img46/4130/129ef8.jpg

Just nu håller jag på lite med motorn ska byta nån packning och så. Sedan har jag även tänkt att göra om lite på frontspoilern bla annat ny lack också ska jag förstärka lite hade jag tänkt. Mer om det till helgen.
Senast redigerat av Olssonz (21 september 2008)

Sök