1387
Sök

Olssonz 205 Projekt x2 - [Uppdatering 30/12] Slut

815 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Eikin skrev:
najs, blir ett sjujäkla spackeljobb du har framför dig haha

Japp, desto roligare när det är klart smile

2 788 Inlägg
17 oktober 2008
Kanonfint jobb med den nya fronten big_smile Mycket snyggare än den gamla om du frågar mig smile Den såg lite stor ut under provmonteringen men man får hoppas på att du bygger kjolar och bakdel denna gången big_smile

815 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Kanonfint jobb med den nya fronten big_smile Mycket snyggare än den gamla om du frågar mig smile Den såg lite stor ut under provmonteringen men man får hoppas på att du bygger kjolar och bakdel denna gången big_smile

Tackar, ja tycker me att denna ser bättre ut. Och denna gången blir det även kjolar och bakdel. smile

Studerande
219 Inlägg
18 oktober 2008
blir kul å se smile varför inte breddning?

815 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
c_Hall skrev:
blir kul å se smile varför inte breddning?

Har funderat på de också, men får se sen!

25 Inlägg
18 oktober 2008
Har läst och tittat igenom hela tråden...

Grymt fint och bra jobbat, Kommer bli riktigt coolt och snygg 205.a

//ZiGGe

3 714 Inlägg
18 oktober 2008
ser bra ut med fronten big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

815 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
ZiGGe136 skrev:
Har läst och tittat igenom hela tråden...

Grymt fint och bra jobbat, Kommer bli riktigt coolt och snygg 205.a

//ZiGGe

Tackar!

Kul att du kollat igenom tråden.

bollen1986 skrev:
ser bra ut med fronten big_smile

Tack!

815 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Liten Uppdatering!

Jag har ju gjort om delen under kofångaren som jag skrev innan men jag blev inte nöjd denna gången heller så nu håller jag på att göra om den för 3:e gången och hoppas det blir bra nu. Kommer bilder imorgon ifall det har blivit bra.

54 Inlägg
18 oktober 2008
olssonz bodykit productions! haha

skitkul projekt och fan va du jobbar på..suttit och läst denna någon timme och blir lika förvånad efter varje sida:) lycka till med projektet

Volvo Amazon -69 B230, HX40, Vems och massa annat gott.

815 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
R_sundstrom skrev:
olssonz bodykit productions! haha

skitkul projekt och fan va du jobbar på..suttit och läst denna någon timme och blir lika förvånad efter varje sida:) lycka till med projektet

Mycke kul o höra, tack!! big_smile

815 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Nu har jag hållit på mer med fronten. Det är rätt bra nu under kofångaren men lite mer måste fixas innan det är helt bra. Jag har även glasfiberspacklat över det mesta på fronten nu.

http://img261.imageshack.us/img261/8751/49pm3.jpg
Dåligt med kontraster i bilden ska ta något bättre nån dag!

Efter bilden togs har jag glasfiberspacklat lite till och jag ska snart ut och slipa och plasta ännu en gång!

243 Inlägg
19 oktober 2008
Så jävla fint du har gjort smile

25 Inlägg
19 oktober 2008
Nya fronten blev skit snygg....

DU gör inte beställnings jobb va?

//ZiGGe

815 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
Haans skrev:
Så jävla fint du har gjort smile

Tack!

ZiGGe136 skrev:
Nya fronten blev skit snygg....

DU gör inte beställnings jobb va?

//ZiGGe

Tack, nja vill nog hålla på med sånt hära lite mer innan jag vågar ge mig på att göra något åt andra än mig själv.

25 Inlägg
19 oktober 2008
Okej..

Hehe förstår det, om det skulle gå snätt är det inte så kul.
Men kan du pma mig en lista på allt man behöver för att bygga eget bodykit och lite tips och trix skulle vara guld...

//ZiGGe

815 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
ZiGGe136 skrev:
Okej..

Hehe förstår det, om det skulle gå snätt är det inte så kul.
Men kan du pma mig en lista på allt man behöver för att bygga eget bodykit och lite tips och trix skulle vara guld...

//ZiGGe

Mm, så jag tänkte också! Kommer pm...

815 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Uppdatering!

Idag har jag glasfiberspacklat klart det mesta och även börjat finspackla på endel ställen. Kanske inte så skoj att se på sånna här bilder varje dag eftersom man inte ser så stor skillnad på bilderna. Men jag lägger upp lite iallafall så inte tråden dör wink

Glasfiberspacklat och slipat:

http://img512.imageshack.us/img512/4290/50ko1.jpg

Finspacklat och slipat:

http://img510.imageshack.us/img510/139/51rh4.jpg

http://img516.imageshack.us/img516/4930/52ki3.jpg

Är ännu inte helt klar med plastningen men jag orkade inte med det idag så det får bli imorgon istället. tongue

243 Inlägg
20 oktober 2008
Skummade tråden för någon dag sen
och kollade igenom idag igen haha men det är så jävla bra jobbat måste jag säga! riktigt snyggt

lite frågor

1. Vart hittar du sprayspackel? jag håller på med andra lådan nu och det är så otroligt mycket med slipa och spackla (är förmodligen riktigt dålig men men tongue) tänkte prova det vart finner jag detta ?

2. Hur mycket kostar det ungefär för dig att göra fram spoilern? vore kul att jämföra med t.ex. runt 2k det kostar för en färdig gjord.

815 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Haans skrev:
Skummade tråden för någon dag sen
och kollade igenom idag igen haha men det är så jävla bra jobbat måste jag säga! riktigt snyggt

lite frågor

1. Vart hittar du sprayspackel? jag håller på med andra lådan nu och det är så otroligt mycket med slipa och spackla (är förmodligen riktigt dålig men men tongue) tänkte prova det vart finner jag detta ?

2. Hur mycket kostar det ungefär för dig att göra fram spoilern? vore kul att jämföra med t.ex. runt 2k det kostar för en färdig gjord.

Skoj o höra att du kola igenom tråden : )

Sprayspacklet är inget man kan fylla igen något med, fungerar inte bättre än vanlig grundfärg på sprayburk typ. Det finns ju slipgrund att köpa, som man sprutar med hjälp av kompressor då. Har aldrig testat det men det ger nog bättre resultat iallafall.

Ska skriva upp när den är klar vad den kostar så håll utkik efter de.

Sök