Kanonfint jobb med den nya fronten Mycket snyggare än den gamla om du frågar mig Den såg lite stor ut under provmonteringen men man får hoppas på att du bygger kjolar och bakdel denna gången
Kanonfint jobb med den nya fronten Mycket snyggare än den gamla om du frågar mig Den såg lite stor ut under provmonteringen men man får hoppas på att du bygger kjolar och bakdel denna gången
Tackar, ja tycker me att denna ser bättre ut. Och denna gången blir det även kjolar och bakdel.
Jag har ju gjort om delen under kofångaren som jag skrev innan men jag blev inte nöjd denna gången heller så nu håller jag på att göra om den för 3:e gången och hoppas det blir bra nu. Kommer bilder imorgon ifall det har blivit bra.
Nu har jag hållit på mer med fronten. Det är rätt bra nu under kofångaren men lite mer måste fixas innan det är helt bra. Jag har även glasfiberspacklat över det mesta på fronten nu.
Dåligt med kontraster i bilden ska ta något bättre nån dag!
Efter bilden togs har jag glasfiberspacklat lite till och jag ska snart ut och slipa och plasta ännu en gång!
Hehe förstår det, om det skulle gå snätt är det inte så kul. Men kan du pma mig en lista på allt man behöver för att bygga eget bodykit och lite tips och trix skulle vara guld...
Hehe förstår det, om det skulle gå snätt är det inte så kul. Men kan du pma mig en lista på allt man behöver för att bygga eget bodykit och lite tips och trix skulle vara guld...
Idag har jag glasfiberspacklat klart det mesta och även börjat finspackla på endel ställen. Kanske inte så skoj att se på sånna här bilder varje dag eftersom man inte ser så stor skillnad på bilderna. Men jag lägger upp lite iallafall så inte tråden dör
Glasfiberspacklat och slipat:
Finspacklat och slipat:
Är ännu inte helt klar med plastningen men jag orkade inte med det idag så det får bli imorgon istället.
Skummade tråden för någon dag sen och kollade igenom idag igen haha men det är så jävla bra jobbat måste jag säga! riktigt snyggt
lite frågor
1. Vart hittar du sprayspackel? jag håller på med andra lådan nu och det är så otroligt mycket med slipa och spackla (är förmodligen riktigt dålig men men ) tänkte prova det vart finner jag detta ?
2. Hur mycket kostar det ungefär för dig att göra fram spoilern? vore kul att jämföra med t.ex. runt 2k det kostar för en färdig gjord.
Skummade tråden för någon dag sen och kollade igenom idag igen haha men det är så jävla bra jobbat måste jag säga! riktigt snyggt
lite frågor
1. Vart hittar du sprayspackel? jag håller på med andra lådan nu och det är så otroligt mycket med slipa och spackla (är förmodligen riktigt dålig men men ) tänkte prova det vart finner jag detta ?
2. Hur mycket kostar det ungefär för dig att göra fram spoilern? vore kul att jämföra med t.ex. runt 2k det kostar för en färdig gjord.
Skoj o höra att du kola igenom tråden : )
Sprayspacklet är inget man kan fylla igen något med, fungerar inte bättre än vanlig grundfärg på sprayburk typ. Det finns ju slipgrund att köpa, som man sprutar med hjälp av kompressor då. Har aldrig testat det men det ger nog bättre resultat iallafall.
Ska skriva upp när den är klar vad den kostar så håll utkik efter de.