1866
Sök

Olssonz 205 Projekt x2 - [Uppdatering 30/12] Slut

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 augusti 2009
jo, vill ah en billigare bil att åka med! och som man kan ha som bruksbil! måste bara ha tag på ny ruta och huv innan jag kan sälja, då det hände en lite olycka för någon vecka sedan!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

815 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan!

Har funderat lite på det och det kommer nog bli så att jag säljer den svarta Peugeot 205 Gti:n också. Så är det någon som är intresserad så hör av er, så kan ni få mer info smile

/Olssonz
Senast redigerat av Olssonz (27 augusti 2009)

738 Inlägg
27 augusti 2009
Vad ska du ha sen då?

815 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Stofer skrev:
Vad ska du ha sen då?

Får se vad det blir, har inte bestämt mig än, tänkte att det kunde vara skoj med lite omväxling^^

Think Better Cars
447 Inlägg
27 augusti 2009
trött på 205aan nu ?

Mvh // Djem

815 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Djem skrev:
trött på 205aan nu ?

Egentligen inte, men just nu känner jag för att skaffa något annat. Men det är inte säkert jag gör mig av med den det beror på hur mycket jag kan få för den.

738 Inlägg
29 augusti 2009
Du får ingen roligare bil för dem pengarna tongue

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
815 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Stofer skrev:
Du får ingen roligare bil för dem pengarna tongue

Det håller jag med om, men just nu behöver jag en praktisk bil mer än en rolig wink

815 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
båge skrev:
golf etta wink big_smile

Har funderat på Golf, mest mk2 dock. Det var ju det jag hade tänkt att köpa men så blev det denna istället.
Senast redigerat av Olssonz (29 augusti 2009)

815 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Uppdatering!

Hejsan! Har inte fått sålt bilen och har därför bestämt mig för att behålla bilen och kommer därför börja uppdatera här lite grann igen.

Jag har vart och inhandlat lite grejer till bilen och har monterat lite utav det.

Blev en huv utan scoop, den är dock inte i så fint skick men åtminstone bättre än den förra:

http://img121.imageshack.us/img121/9904/38656825.jpg

Sedan köpte jag även original dörrsidor, har tröttnat på dom ombyggda:

http://img30.imageshack.us/img30/8118/10392648.jpg
Jag behöver facket som ska sitta längst ner innan jag monterar dom.

Sedan inhandlades även ett bättre filter, KN smile Ska ta och byta plats för luftfiltret också.

http://img30.imageshack.us/img30/3218/25436573.jpg

Sen är det lite mer som ska göras på den som ni får se senare.

738 Inlägg
23 september 2009
Åhh, vad mycket bättre de blev med en scooplös huv, lite fjortiz styling med biltema scoopet där tongue

815 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Stofer skrev:
Åhh, vad mycket bättre de blev med en scooplös huv, lite fjortiz styling med biltema scoopet där tongue

Ja jag håller med, har försökt hitta en svart huv ända sedan jag köpte bilen. Nu så äntligen fanns det en smile

738 Inlägg
24 september 2009
Olssonz skrev:
Stofer skrev:

Ja jag håller med, har försökt hitta en svart huv ända sedan jag köpte bilen. Nu så äntligen fanns det en smile

Var ska du sätta filtret nu då?

815 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Stofer skrev:
Olssonz skrev:
Stofer skrev:

Först kommer jag nog sätta det rakt bakåt, sedan har jag tänkt att svänga det åt höger bakom batteriet. Kommer bilder när det är klart.

2 788 Inlägg
24 september 2009
Ser bra ut, trevligt med updates smile Lycka till nu!

815 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Ser bra ut, trevligt med updates smile Lycka till nu!

Tackar smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 september 2009
Blev bättre med ny huv, passar bättre in i stuket på den bilen. Men gula sidoblinkers, gula? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

738 Inlägg
24 september 2009
Olssonz skrev:
Stofer skrev:
Olssonz skrev:

Först kommer jag nog sätta det rakt bakåt, sedan har jag tänkt att svänga det åt höger bakom batteriet. Kommer bilder när det är klart.

Passa dig för värmen från grenrören bara, de blir bara mindre effekt att ha de där!

815 Inlägg
24 september 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Blev bättre med ny huv, passar bättre in i stuket på den bilen. Men gula sidoblinkers, gula? wink

Dom e orange wink Nämen dom satte jag ju dit eftersom dom gamla va så dåliga, ska byta till backspeglar som har inbyggda sidoblinkers sedan så jag slipper ha några på skärmen överhuvudtaget.

Stofer skrev:
Olssonz skrev:
Stofer skrev:

Passa dig för värmen från grenrören bara, de blir bara mindre effekt att ha de där!

Ja tyvärr, ska bygga nått sorts avskärmning har jag tänkt, får se hur det blir.
Senast redigerat av Olssonz (24 september 2009)

Sök