2623
Sök

Ang. Nytt folk på garaget.

84 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Hejsan. måste bara se vad folk tycker och tänker ang lite av det "nya" folket här på garaget, börjar snart tro det lutar åt en ny lunarstorm hemsida vilket är tragiskt. tjejer och killar som lägger upp hundratals bilder på sig själv och skriver. jag har bil intresse, enligt min åsikt verkar detta mer vara lite lunarstorm stuk på att "chilla" framför datorn på ännu en hemsida.

Tycker det är väldigt tragiskt OM det är så här. Undrar bara vad folk tycker och tänker om detta.

35 Inlägg
28 mars 2008
Har inte riktigt lagt märke till de:P

Moderator+
1 081 Inlägg
28 mars 2008
Det blir vad folk gör det till! smile
(dvs du, jag och alla andra)

Nya som gamla medlemar så finns dom av alla sorter.

Flyttar till offtopic.

Vem jag?

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
28 mars 2008
jag har bilder på emj själv å lite annat.. men jag har oxå BÅDA mina bilar online.. så jag vet inte.. dock dom som inte har bilar online men en massa halvnaket.. (killar som tjejer) jag vet inte. när jag blev medlem va man tvungen att ha en bil för att få registrera sej.. vet inte hur de e nu..

förstår bara inte varför man registrerar sej me en bil man ändå inte tänker ha online.. de e inte värt besväret.. hmm

21 761 Inlägg
28 mars 2008
Hmm, jag har aldrig varit på lunar så jag vet inte riktigt hur det brukar vara där. Tycker att det verkar flyta på bra här iaf, åtminstone i min lilla värld wink.

Administratör
11 967 Inlägg
28 mars 2008
A_Jeppsson skrev:
Hejsan. måste bara se vad folk tycker och tänker ang lite av det "nya" folket här på garaget, börjar snart tro det lutar åt en ny lunarstorm hemsida vilket är tragiskt. tjejer och killar som lägger upp hundratals bilder på sig själv och skriver. jag har bil intresse, enligt min åsikt verkar detta mer vara lite lunarstorm stuk på att "chilla" framför datorn på ännu en hemsida.

Tycker det är väldigt tragiskt OM det är så här. Undrar bara vad folk tycker och tänker om detta.

Folk lägger upp blandade bilder i galleriet och i där avsedda kategorier för just övriga bilde. Fliken "Bilar" är och kommer att förbli 100% bilar, och det är ju det som är stommen till den här sidan!

Jag tror det är dags att inse att folk faktiskt har fler intressen än bilar, även om bilintresset dominerar för de flesta som är medlemmar här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
28 mars 2008
chrizz skrev:
A_Jeppsson skrev:

Vad är problemet med att samla alla med bilintresse på en och samma sida? Folk lägger upp blandade bilder i galleriet och i där avsedda kategorier för just övriga bilder så jag ser inte problemet. Fliken "Bilar" är och kommer att förbli 100% bilar och inget annat, och det är ju det som ÄR stommen till den här sidan!

Jag tror det är dags att inse att folk faktiskt har fler intressen än bilar, även om bilintresset dominerar för de flesta som är medlemmar här.

men jag e lite nyfiken.. måste man fortfarande ha en bil för att bli medlem??

Sleeper
3 084 Inlägg
28 mars 2008
Goodis skrev:
jag har bilder på emj själv å lite annat.. men jag har oxå BÅDA mina bilar online.. så jag vet inte.. dock dom som inte har bilar online men en massa halvnaket.. (killar som tjejer) jag vet inte. när jag blev medlem va man tvungen att ha en bil för att få registrera sej.. vet inte hur de e nu..

förstår bara inte varför man registrerar sej me en bil man ändå inte tänker ha online.. de e inte värt besväret.. hmm

jo det är det för man kan lära sig jävligt mycket i tex projekttrådar hjälp med bilen etc.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

1 302 Inlägg
28 mars 2008
Goodis skrev:
chrizz skrev:
A_Jeppsson skrev:

Vad är problemet med att samla alla med bilintresse på en och samma sida? Folk lägger upp blandade bilder i galleriet och i där avsedda kategorier för just övriga bilder så jag ser inte problemet. Fliken "Bilar" är och kommer att förbli 100% bilar och inget annat, och det är ju det som ÄR stommen till den här sidan!

Jo frågan är intressant.

Såg att någon skrev och undrade för ett tag sedan om man skulle kunna ha musik på sin sida och det är änu en lunarstorm varning.

Har lunarstorm stängt ner och folcket därifrån har flyttat över hit eller ?  tongue
Senast redigerat av fegge_89 (28 mars 2008)

8 156 Inlägg
28 mars 2008
Det har nog blivit ett mindre renodlat bilforum, men jag tycker faktiskt att det är lite kul.
Man behöver ju inte läsa trådarna i off-topic.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
28 mars 2008
Sushikocken skrev:
Goodis skrev:

jo det är det för man kan lära sig jävligt mycket i tex projekttrådar hjälp med bilen etc.

ok din huvudvärk.. jag va bara nyfiken på varför man gör de.. man kan ju kolla i forumet å så utan att vara medlem.. jag hade ju inte blivit medlem om jag inte hade haft bil..

sidan heter ju trotts allt garaget. org..
Senast redigerat av Goodis (28 mars 2008)

8 156 Inlägg
28 mars 2008
Goodis skrev:

Nej, det måste man inte.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
28 mars 2008
Goodis skrev:
ok din huvudvärk.. jag va bara nyfiken på varför man gör de.. man kan ju kolla i forumet å så utan att vara medlem.. jag hade ju inte blivit medlem om jag inte hade haft bil..

Man kanske vill svara på inlägg och kanske skapa en tråd för att fråga om råd?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
28 mars 2008
Phaetoon skrev:
Goodis skrev:

Man kanske vill svara på inlägg och kanske skapa en tråd för att fråga om råd?

va vet jag.. jag har ju fått svar på min fråga.. smile

men jag har funderat på en sak till faktiskt.. fortfarande på reglerna för galleriet står de att de måste vara bilrelaterade bilder.. men jag har sett i ett X antal trådar att ni säger man kan ladda upp va man vill för bilder.. en fråga/ett tips då e att man kanske skulle ändra reglerna...?

de uppstår ju kanske lätt förvirrning...

"Fotografering och övrigt
Fotosessioner, "photoshop-bilder" och andra bilder som inte platsar i någon annan toppkategori. Om du t.ex. fotograferar andras bilar kan du visa upp bilderna här. Har du tagit fler bilder på något av dina fordon så är det bättre att skapa en kategori för de nya bilderna i kategorin för aktuellt fordon under toppkategorin "Mina fordon". Endast fordonsrelaterade bilder även här."
Senast redigerat av Goodis (28 mars 2008)

8 156 Inlägg
28 mars 2008
Goodis skrev:
men jag har funderat på en sak till faktiskt.. fortfarande på reglerna för galleriet står de att de måste vara bilrelaterade bilder.. men jag har sett i ett X antal trådar att ni säger man kan ladda upp va man vill för bilder.. en fråga/ett tips då e att man kanske skulle ändra reglerna...?

de uppstår ju kanske lätt förvirrning...

Jag håller med dig, men bara delvis.
Meningen är ju att bilderna ska vara fordonsrelaterade. Men samtidigt så finns det ju en vits med att kunna ladda upp icke-bilrelaterade bilder också. Om vi skulle ändra reglerna så skulle galleriet troligen överfyllas med bilder som inte har med fordon att göra. Som reglerna är skrivna nu så finns det möjligheter att rapportera bilder. Sen så kan man ju tillåta att några bilder som inte är fordonsrelaterade. Jag brukar tillåta bilder som använts i forumet.
T.ex. så har jag min katt uppladdad.

Jag har också funderat lite på hur man ska kunna skriva bättre regler?
Har du något förslag?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Administratör
11 967 Inlägg
28 mars 2008
Goodis skrev:
chrizz skrev:
A_Jeppsson skrev:

Man har aldrig behövt ha bil för att bli medlem!

Administratör
11 967 Inlägg
28 mars 2008
fegge_89 skrev:
Goodis skrev:
chrizz skrev:

Jo frågan är intressant.

Såg att någon skrev och undrade för ett tag sedan om man skulle kunna ha musik på sin sida och det är änu en lunarstorm varning.

Har lunarstorm stängt ner och folcket därifrån har flyttat över hit eller ?  tongue

Att lägga upp musik har bara varit ett förslag någon har haft. Det har aldrig varit på tal att införa något sånt.

Skilj på idéer och förslag från ensilda individer och sånt som jag faktiskt nappar på och implementerar! Det finns ingen funktion här på Garaget som egentligen inte hör hemma här, och säger nån vänner-funktionen nu så blir jag fan sur wink Den här HÖGST relevant tycker jag på en sida som denna.

Makaronborrare
993 Inlägg
28 mars 2008
Visst kan man tycka att vissa trådar är meningslösa och att en del bilder i galleriet är fjortisvarning på men än så länge så är det tack och lov inte lika illa som på lunar. Hade lunarkonto tidigare men i dag så har man vuxit i från det stället. Men den dagen folk börjar starta trådar här om att dom flashar sina könsorgan i webcamera eller det tenderar till att bli värre köttmarknad än krogen kl 2:30 en lördagsnatt då kan jag hålla med om att det är stor lunarvarning på stället big_smile

Administratör
11 967 Inlägg
28 mars 2008
Vad gäller beksrivningen i gallerierna så är den bara ouppdaterad. Tanken från början var att endast tillåta fordonsrelaterade bilder överallt i galleriet, men allt eftersom det växte så insåg jag snabbt att det var en nästan omöjlig vision. Folk vill ladda upp diverse annat också som kanske inte alltid har med bilar att göra och istället för att administrera ihjäl oss så valde jag att låta folk göra det under rätt kategori. Dessutom förutsätter bloggen nästan att man kan ladda upp diverse i galleriet då man i bloggen normalt skriver om sin vardag (bilrelaterat eller inte) och därmed kanske vill ladda upp en bild ibland.

Vad gäller irrelevanta bilder bland bilarna så är vi fortfarande stenhårda och raderar bilderna eller låser bilen tills användaren själv raderat.

Administratör
11 967 Inlägg
28 mars 2008
calibra1992 skrev:
Visst kan man tycka att vissa trådar är meningslösa och att en del bilder i galleriet är fjortisvarning på men än så länge så är det tack och lov inte lika illa som på lunar. Hade lunarkonto tidigare men i dag så har man vuxit i från det stället. Men den dagen folk börjar starta trådar här om att dom flashar sina könsorgan i webcamera eller det tenderar till att bli värre köttmarknad än krogen kl 2:30 en lördagsnatt då kan jag hålla med om att det är stor lunarvarning på stället big_smile

Personliga trådar ska inte finnas i forumet egentligen. Vissa kan slinka igenom men uppenbara trådar som "hej, jag söker en flickvän" ska tas bort.

Sök