Låsa upp med fjärrkontroll på längre avstånd genom huvudet

Mortalis VW-nörd?
31 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Ja du...jag kom på en sak som ja såg i Top Gear, o testade den själv idag för ja ville låsa upp bilen innan ja kom fram till den för ja hade händerna fulla.
Trycker på larmknappen, nothing happens (typ 10 meter bort), riktar mot bilen, samma avstånd typ, inget händer. Trycker fjärren mot skallen och trycker (tom längre avstånd) och den låser upp.

Detta har ju inte hänt bara en eller två gånger utan det händer varje gång.

Top Gear tog ju upp detta och bad om förslag på hur detta kommer sig, är det någon som vet på riktigt eller har någon genial förklaring? tongue

dallelito med lem
31 mars 2008 · 1 147 Inlägg

10 meter? kanske dags o byta batteri.. jag kan låsa upp på typ 200meter utan o lägga denpå skallen =P

men vad huvvet gör för nytta o sådär vet jag inte =/

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Mortalis VW-nörd?
31 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Beror ju lite på var man står parkerad, e tätbebyggt så de e rätt mkt annan skit som finns. Annan femma om man står i skogen. Vad nu syftet är att låsa upp för långt ifrån, rätt jobbigt om man kommer åt nyckeln när man e inne i affären big_smile
Så batterierna e fine smile Men hur som haver, fattar verkligen inte vad de e som gör de

dallelito med lem
31 mars 2008 · 1 147 Inlägg

i skogen har jag aldrig testat, kanske funkar flera kilometer därsmile

men testa o kamma upp en stig-h o se ifall du får bättre kontakt smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
OPC
31 mars 2008 · 534 Inlägg

Detta är sant!!! jag brukar också sätta dosan mot hakan och då ökas avståndet typ med det dubbla....  Fråga mig inte varför......

Opel Insignia "Opc-Line 2.0 cdti" (2014)
FLindgren
31 mars 2008 · 5 089 Inlägg

haha ja jag såg också detta på topgear. har skrivit upp det på en lapp här vid datorn att jag ska testa det på volvon till sommaren:D

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Hmm.
31 mars 2008 ·

skuuumt... måste testas =p

Spiike
31 mars 2008 · 1 196 Inlägg

haha samma för farsan bilen låser inte upp då sätter han dosan mot huvet så låser dne upp tongue

Joel89
31 mars 2008 · 221 Inlägg

Testade det efter jag såg det på Top Gear och det funkar. Vetifan hur?

Greatsnyggo saabtok
31 mars 2008 · 1 306 Inlägg

haha de läre ju testas , aldrig hört talas om detta ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Edge EVOLUTION GARAGE
31 mars 2008 · 1 837 Inlägg

Haha.. det måste jag testa imorron, för min Golf låser inte heller upp på längre avstånd.
Riktigt kort avstång om man jämför med Caddyn.
Då har jag ändå bytt batteri och en ny sändare i nyckeln.

Äh, fick testa på en gång, och det funkade här med, inte världens avstånd kanske men ändock skillnad.. hehe tongue

Senast redigerat av Edge83 (31 mars 2008)

//Edge
Goteborg *Crew of GBrt*
31 mars 2008 · 149 Inlägg

Edge83 skrev:
Haha.. det måste jag testa imorron, för min Golf låser inte heller upp på längre avstånd.
Riktigt kort avstång om man jämför med Caddyn.
Då har jag ändå bytt batteri och en ny sändare i nyckeln.

Äh, fick testa på en gång, och det funkade här med, inte världens avstånd kanske men ändock skillnad.. hehe tongue

Kroppen fungerar väl som antennförstärkare??

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.
Mataten
31 mars 2008 · 104 Inlägg

Så där har ja gjort sen ja fick körkort o mitt första larm.Det var 92 de,då fanns inte Top Gear.big_smile

cool

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla
Miklen
31 mars 2008 ·

Goteborg skrev:

Edge83 skrev:
Haha.. det måste jag testa imorron, för min Golf låser inte heller upp på längre avstånd.
Riktigt kort avstång om man jämför med Caddyn.
Då har jag ändå bytt batteri och en ny sändare i nyckeln.

Äh, fick testa på en gång, och det funkade här med, inte världens avstånd kanske men ändock skillnad.. hehe tongue

Kroppen fungerar väl som antennförstärkare??

Må så vara att kroppen funkar som förstärkare.. det är väl inget nytt om man har antennen mot sig.. Men i mitt fall så är det iaf ett relativt tjockt plasthölje ivägen för sist ja kolla va inte antenner av plast..är det ändå så att räckvidden ökar ändå.. Verkar lite intressant.. smile

Edge EVOLUTION GARAGE
31 mars 2008 · 1 837 Inlägg

Jo kroppen fungerar ju som en antenn eller antennförstärkare, man har ju skruvat ur antennen på byggradion och satt dit fingret ibland i brist på annat.. hehe
Men har inte tänkt på bilnyckeln direkt. Men det är väl så, man använder den varje dag och då tänker man helt enkelt inte på det. Brukar ju ändå vara så nära bilen när jag låser upp.
Öppnar jag inte en dörr inom en minut så låser den ju igen.. hehe tongue

//Edge
Smajly
31 mars 2008 · 3 059 Inlägg

dallelito skrev:
10 meter? kanske dags o byta batteri.. jag kan låsa upp på typ 200meter utan o lägga denpå skallen =P

men vad huvvet gör för nytta o sådär vet jag inte =/

Har inget med batteri att göra..
För min del är det samma fast det går lite mer än 10 meter. Anledning?? Jo för att du ska vara medveten om när bilen låses och låses upp. Av säkerhetsskäl går mina fjärrar inte längre.. ligger runt 15 meter.

Säg att du ställer bilen på en stor parkering, svårt att hitta plats nära ingången så du får stå ett antal rader bort.. Parkerar, trycker på fjärren o låser bilen, går mot affären och bollar lite med nycklarna.. när du kommer till ingången stoppar du nycklarna i fickan och utan att veta om det råkar du komma till knappen och bilen låser upp sig.
Ojdå, Herr Klåfinger smyger runt på parkeringen o helt plötsligt är det julafton.. en bil låste upp sig men ingen kommer till den.. Tjoohooo..

ironhead volvoraggare
31 mars 2008 · 4 776 Inlägg

förklaring följer man har ytterst lite ström i kroppen och den strömmen förstärker batteriet  och därmed signalen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Mortalis VW-nörd?
31 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Wooo ett vettigt svar! Så de e så asså yikes Tuffit smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
31 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Japp! Såg ocksåatt Clarkson gjorde det. Sen dess har jag testat med olika bilnyclar och olika bilmodeller. smile
Visst, vissa klarar av det långt utan "huvud". Särskilt larm.. Men mina nycklar har det gjort avsevärd skillnad på. smile Har bara fjärrlås än så länge.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Phaetoon
31 mars 2008 · 8 156 Inlägg

ironhead skrev:
förklaring följer man har ytterst lite ström i kroppen och den strömmen förstärker batteriet  och därmed signalen

Nja. Det är nog inte så att våran ström påverkar batteristyrkan? Däremot leder vi ström och järnet i blodet förlänger ju antennen ganska så bra?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang