3769
Sök

Nackdelar med köp av BMW 645

68 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Nu behöver jag lite råd och tips från er.

I nuläget kör jag en bmw 745 -03, visst det är en underbar bil men jag har egentligen inget behov av en stor 4-dörrars bil. Jag har då funderat på att sälja 745an och istället införskaffa en e63 645 coupé

Skatt och försäkring är nästintill densamma, bensinförbrukningen borde vara snarlik då det i princip är samma motor.
Värdeminskningen borde vara större på 7serien medans 6serien verkar hålla sig ganska stabil och högre i pris(har vi även sett med tidigare modeller e32 vs e31)
Som jag nämnt ser jag nästan bara fördelar, så nu är det eran tur att bomba mig med alla nackdelar ni kommer på smile

Evolution Garage
1 299 Inlägg
1 april 2008
sämre komfort, mindre praktiskt. Borde väl vara sämre vid krock? För övrigt e de en skitgrym bil!

Sky´s the limit...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 april 2008
NAckdelar smile ? Finns inga om den wink

C H E V R O L E T <3

2 911 Inlägg
1 april 2008
En 7;a är alltid en 7;a, glöm aldrig det wink

3 133 Inlägg
1 april 2008
6-serien är ju som en sedan version av 5-serien och 7-serien är i en egen klass smile
I övrigt håller jag med dig fullt ut, mycket vettigt resonerat.

167 Inlägg
1 april 2008
Största nackdelen är väl att den är så ohyggligt ful jämfört med föregångaren!
Skaffa en 635 e24 istället och brukskör! smile
Inget värdetapp så reparationerna betalar sig själv!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 april 2008
Nackdelen e att den e ful som fan baktill. Världens största puckel på bakluckan. Men om man kan leva me de så låter de vettigt resonerat..

Thorssa
1 april 2008
Som någon tidigare sagt. Borde vara sämre komfort och förstås mindre praktisk men det senare verkar ju inte ha någon betydelse! Jag tycker 6an är mycket snyggare än 7an så byt! smile

Teddan
2 495 Inlägg
1 april 2008
du har ju redan en sån bara i större utförande, du vet ju redan hur den är wink

bara att slå till couperna är så läckra

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

68 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Ska nog kolla på en i veckan och samtidigt passa på att fråga vad de ger i inbyte för 7an.
Jag antar att det blir ett skambud då dessa verkar svårsålda eller vad tror ni?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 april 2008
Okej, du skrev fördelarna, vi skulle bomba med nackdelar. Fulare 6-serie har BMW aldrig gjort. hmm
Jag skulle behålla 7'an om jag vore du. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Rörpulare
1 453 Inlägg
3 april 2008
Antar att du nu me alla dina bmw kärror vart inne på autopower.se iaf smile om inte så kan man nog hitta ett och annat!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sök