1 april 2008
Trådstartare
Hej, tänkte kolla här om det är någon som är intresserad av att göra ett riktigt kap, eller flera kap. Det är nämligen så att min fasters man har två "klenoder" som han själv kallar dem, som inte används, och som inte användts på flera år. Dessa bilar står och jag har fått i uppdrag att kolla om det finns ngt intresse, säljes endast till ngn som vill ta hand om dem. Priset vet jag inget om, men bilarna har ju varit stillastående länge och är säkerligen BILLIGA!!
Den ena är en Grå Volvo 142 Delux som gått under 9000 mil om jag inte minns fel, har stått i ca 10-11 år, inomhus mestadels, men de senaste året har den stått utomhus, så gott som rostfri vad jag kan se, dock så ligger avgasröret i marken och all luft i samtliga däck är urpyst sedan länge. Bilen har haft sammalagt 2 ägare och all dokumentation finns. Hyffsat fin inne, har en sån där 8-track eller vad det heter.
Den andra är en Mazda, vet inte om det är en 929 eller ngt sånt, en liten sportig sak som är i mint condition, stått inomhus sedan avställning ngn gång 1980 talets början. Var nylackerad när den ställdes in i originalkulören metallicblå, fick även ett nytt vinyltak i samband med det. Har stått svalt och torrt under alla år. Det enda som är felet på den är enligt utsago ett bromsrör som gått sönder. Denna bil kan jag inte tänka mig rullat mer än ett par tusen mil, max 7000 mil sedan ny, min fasters man är den enda ägaren. Den har startats upp ngn gång varje år och varmkörts fram till 2005, efter 2005 så har den aldrig startats.. Personligen tycker jag mazdan är urläcker, men har inte plats att ta hand om den själv..
Om någon är intresserad, PM:a mig.