terazzi skrev:
imponerad för och inte hållt på med glasfiber innan

detta måste va sveriges cleanaste IS200a!!
Tack!

Det var lättare än jag väntade mig, men tittar man noga ser man att detta inte är originalfronten. Japanparts.com har just nu 15% rabbatt på allt, fram till slutet av mars. Vi får se om jag köper en sprillans ny Legana via dem ändå.
Edge skrev:
Oj oj, sedär ja!

Blev ju riktigt bra tillslut ändå ju! Det kan du inte vara annat än nöjd med!

Fick du tillverka egna fästen eller fanns det bra fästpunkter ändå?
Väntar med spänning på lack och dimljus nu helt enkelt!

Det är trots allt en avgjutning av originalet, så alla hål finns och sitter ungefär där de ska. Det jag behövde göra var att borra upp hålen, då de endast var gropar på denna. Några fästen behövs inte, hela rasket sitter fast med fyra stycken strategiskt utplacerade bultar, dolda bakom panelerna

lixer skrev:
Minister skrev:
talibangran skrev:
ojdå

skapligt pris de på en front ! dom vet då hur dom ska ta betalt iaf

.. haha nja med min ekonomi får du nog fråga nån annan

.. tyvärr ! men grymt läcker iaf

Edge skrev:
Herre jeklar den va inte gratis du!

Men å andra sidan är den ju riktigt läcker!

Den är klart billigare österut:
Japan - =
9 634,61 kr + frakt (
3 638,65 kr), tull och moms
Australien - $1500 =
8 867,25 kr + frakt (
4 729,20 kr), tull och moms
Priserna är utan dimljusen. För dessa får man lägga till ett par tusenlappar. Detta är anledningen till att jag lägger så mycket energi på att försöka hitta en begagnad Legana-front

Grymt snygg bil du fått till nu, skall sjäv byta bil, vilket lutar mot en lexus is 200. Hoppas du får tag i ett pra pris på fronten, om inte annat så får du begära sponsor hjälp tex från garaget medlemmar. keep up the god work
Tack så mycket!

Kul att du själv funderar på en. Det finns väl egentligen ytterst få dåliga saker att säga om IS200, mer än att de är ganska trötta och drar mycket bensin.
Att tigga pengar för att köpa prylar tänker jag definitivt inte göra

Jag har råd att köpa fronten här i Sverige, men det vore inte vettigt alls att betala 30 000 kr för den

I morse lämnade jag in min Legana-kopia för lackering. På vägen därifrån stannade jag till och hämtade de tillhörande dimljusen som just hade kommit hit från Toyota i Tokyo. Lite irriterande att betala 1000 kr i tull och moms för att få ut paketet, men det är svårt att komma runt.
En stor eloge till Japanparts.com som skickade hit mina grejer på fyra dagar.
Mina baklysen borde befinna sig i Sverige nu, men de har ännu inte registrerats av posten.
Vidare blir det nog en paus i fixandet, det här förbannade vädret gör mig galen. Garaget jag brukar hålla på i är inte stort nog att få in hela bilen i och det är varken uppvärmt eller regntätt. Det är riktigt tröttsamt att i temperaturer runt nollan stå och skruva medan vatten droppar ned från taket, varenda skruv och panel jag tar bort är dränkt i en iskall blandning av slask och lera. Det vore ju helfestligt om vi faktiskt kunde få vinter i mellansverige något år