Lexus IS200 TTE Supercharged - My Pursuit of Perfection

Henke_hinken
15 februari 2009 · 312 Inlägg

Inte så tråkig finish på den huven tongue Riktigt snyggt

Supra_robin
15 februari 2009 · 4 663 Inlägg

HELVETE va cool big_smile   helt perfekt kan itget annat säga

Edge EVOLUTION GARAGE
15 februari 2009 · 1 837 Inlägg

Jeklar va elak den blev! big_smile

//Edge
sjovold Wolfman Cruisers
15 februari 2009 · 1 258 Inlägg

yikes va f*n ska man säga? FY F*N va snygg den vart yikes

----->Strippen S2<-----

VCRACING
LeLuke
15 februari 2009 · 185 Inlägg

Tyckte att du hade nått perfektion förut, men nu märker jag att den kan bli ännu bättre.
En av de vackraste bilarna på garaget enligt mitt tycke!

tetepeb
15 februari 2009 · 86 Inlägg

Varför köpa kolfiberhuv om du ändå ska lacka den?
Visst grymt med kolfiber men lite pengarna i sjön kanske...

Annars är din bil riktigt fin och det tror jag att jag skrivit tidigare också, stör mig bara på extraljusen i grillen ser inte bra ut helt enkelt, räcker det inte med dom i fronten?

PLindblom
15 februari 2009 · 1 200 Inlägg

Handy_man skrev:
Den ser elak ut nu!

Edge skrev:
Jeklar va elak den blev! big_smile

Javisst! tongue Den kommer dock att se lite snällare ut när huven är lackad.

Henke_hinken skrev:
Inte så tråkig finish på den huven tongue Riktigt snyggt

Jag är supernöjd med den. Även passformen var ju som sagt suverän. Det hade jag inte väntat mig smile

Saab_Robin skrev:
HELVETE va cool big_smile   helt perfekt kan itget annat säga

Tack så mycket! smile

sjovold skrev:
yikes va f*n ska man säga? FY F*N va snygg den vart yikes

Det tackar jag så hemskt mycket för tongue

LeLuke skrev:
Tyckte att du hade nått perfektion förut, men nu märker jag att den kan bli ännu bättre.
En av de vackraste bilarna på garaget enligt mitt tycke!

Huven beställde jag för snart två månader sedan. Jag var länge rädd att den skulle avvika för mycket från min ursprungliga bana. Det är på sätt och vis en uppoffring även om jag tycker att huven passar bra när den väl blivit lackad. I och med att jag ställer ut bilen lite då och då vill jag ha något som kan dra till sig lite uppmärksamhet, kolfiber brukar kunna göra sådant smile

tetepeb skrev:
Varför köpa kolfiberhuv om du ändå ska lacka den?
Visst grymt med kolfiber men lite pengarna i sjön kanske...

Annars är din bil riktigt fin och det tror jag att jag skrivit tidigare också, stör mig bara på extraljusen i grillen ser inte bra ut helt enkelt, räcker det inte med dom i fronten?

Ta't lugnt, hela huven ska inte lackas tongue Se bilden nedan.

Extraljusen är verkligen inte snygga, men de gör mycket nytta. Bilen är ju min bruksbil som jag använder året runt och jag kör ofta på vägar som kryllar av älgar, vildsvin, rådjur osv. hmm

På det här viset ska huven lackas. Tidigare i tråden uttryckte jag min tveksamhet till kolfiberhuvar och ofta ser de ut att bara vara ditslängda på bilar, utan vidare baktanke. Min kolfiberhuv köpte jag helt enkelt för att följa färgtemat i fronten. Jag var först inne på att lägga svart vinyl på originalhuven, men kanterna skulle bli för tydliga, så det fick bli en ny huv och lack på samma vis som jag ursprungligen tänkte mig smile

https://www1.garaget.org/archive/40/39955/56311/56311-1243266.jpg

Edge EVOLUTION GARAGE
15 februari 2009 · 1 837 Inlägg

Kommer bli grymt! big_smile

Ang. extraljusen är jag helt enig! Har 2st Hella 3003 Rallye som jag kör med vintertid. big_smile
På mindre orter är de guld värda, så många gånger man sett rådjuren tillräkligt långt innan att man hinner tänka efter både 2 och 3 gånger innan man handlar. big_smile
Är ju bara att ta bort dem sommartid när de inte behövs. wink

//Edge
PLindblom
15 februari 2009 · 1 200 Inlägg

Edge skrev:
Kommer bli grymt! big_smile

Ang. extraljusen är jag helt enig! Har 2st Hella 3003 Rallye som jag kör med vintertid. big_smile
På mindre orter är de guld värda, så många gånger man sett rådjuren tillräkligt långt innan att man hinner tänka efter både 2 och 3 gånger innan man handlar. big_smile
Är ju bara att ta bort dem sommartid när de inte behövs. wink

Precis smile I och med att de sitter bakom grillen skulle jag egentligen kunna täcka dem med en svart sköld, så skulle de inte synas alls. Det kan jag göra när bilen visas upp smile

tetepeb
16 februari 2009 · 86 Inlägg

Jag ber om ursäkt för att jag tvivlade på dig mäster wink

Kommer bli asbra med huven när den är lackad!

Längtar efter bilder när huven är lackad, dom nya bakljusen sitter på och Ditec märket är borttaget smile

Sen är frågan vad kan du göra för att utveckla bilen efter det?
Utseendemässigt kommer jag inte på något!

PLindblom
16 februari 2009 · 1 200 Inlägg

tetepeb skrev:
Jag ber om ursäkt för att jag tvivlade på dig mäster wink

Kommer bli asbra med huven när den är lackad!

Längtar efter bilder när huven är lackad, dom nya bakljusen sitter på och Ditec märket är borttaget smile

Sen är frågan vad kan du göra för att utveckla bilen efter det?
Utseendemässigt kommer jag inte på något!

Haha! Det är ingen fara alls tongue

Du räknade precis upp allt jag ska göra med bilens utsida framöver, förutom en sak. TRD-sidokjolarna ska monteras alldeles snart smile Det som bromsat upp det hela är att jag har en liten skada på en av trösklarna, där en rostbubbla har bildats. Dess placering kunde inte varit bättre, i och för sig. I och med att jag ska montera sidokjolarna ovanpå behöver jag inte mer än slipa och rotskyddsmåla den lilla delen av tröskeln som är angripen smile

Ditec-märket ska definitivt bort. Förmodligen låter jag grabbarna på ENA Bilvård fixa det nästa gång bilen får sig en efterbehandling.

Mina baklysen skulle kommit i fredags, men fastnade i Malmö och kommer därför i morgon. Annars vet jag faktiskt inte heller vad jag ska göra med utsidan framöver. Jag tror nästan jag är klar, förutom att bilen ska sänkas en aning med coilovers och nya strålkastare ska byggas om. Det vore förstås helfestligt att drapera taket i kolfiberväv, men det är inget som prioriteras just nu smile

Criton Rocketdog
16 februari 2009 · 270 Inlägg

Dendär huven kommer nog att göra sitt när den är lackad big_smile fronten var ju fin från förut.. men nu? Det fins inte ord för hur vacker den är big_smile

Du har lyckats bra med din styling. big_smile

Jag är avundsjuk, jag vill också göra så på min bil big_smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
PLindblom
16 februari 2009 · 1 200 Inlägg

Criton skrev:
Dendär huven kommer nog att göra sitt när den är lackad big_smile fronten var ju fin från förut.. men nu? Det fins inte ord för hur vacker den är big_smile

Du har lyckats bra med din styling. big_smile

Jag är avundsjuk, jag vill också göra så på min bil big_smile

Tackar så mycket! smile Det är verkligen kul att läsa alla trevliga kommentarer

_________________________________________________________________

Nu blommar asfalten, TTE-kompressor reserverad

Finanskrisen har drabbat de flesta, där även TTE (Toyota Motorsport), tillverkare av styling och trim till Toyota och Lexus. De har länge suttit på de sex sista tillverkade kompressorkiten till IS200, som helt enkelt inte blivit sålda. Anledningen kan vara prislappen på 65 000 kr/st. För några veckor sedan lade en firma i England ett skambud och fick köpa samtliga kit. Dessa lades sedan upp för försäljning för 25 000 kr/st och på ett par timmar vara samtliga kit sålda.

Det visade sig att en firma i Tyskland hade lagt vantarna på allihop och planerar nu att sälja dem vidare. Ägaren till firman som först köpte kompressorkiten av TTE vet att jag länge varit på jakt efter ett kit och han berättade det för tyskarna. Alldeles nyss fick jag mail från dem... de har reserverad ett kompressorkit åt mig!! big_smile

Senast redigerat av Minister (16 februari 2009)

SC-Nima
16 februari 2009 · 1 Inlägg

Minister skrev:

Criton skrev:
Dendär huven kommer nog att göra sitt när den är lackad big_smile fronten var ju fin från förut.. men nu? Det fins inte ord för hur vacker den är big_smile

Du har lyckats bra med din styling. big_smile

Jag är avundsjuk, jag vill också göra så på min bil big_smile

Tackar så mycket! smile Det är verkligen kul att läsa alla trevliga kommentarer

_________________________________________________________________

Nu blommar asfalten, TTE-kompressor reserverad

Finanskrisen har drabbat de flesta, där även TTE (Toyota Motorsport), tillverkare av styling och trim till Toyota och Lexus. De har länge suttit på de sex sista tillverkade kompressorkiten till IS200, som helt enkelt inte blivit sålda. Anledningen kan vara prislappen på 65 000 kr/st. För några veckor sedan lade en firma i England ett skambud och fick köpa samtliga kit. Dessa lades sedan upp för försäljning för 25 000 kr/st och på ett par timmar vara samtliga kit sålda.

Det visade sig att en firma i Tyskland hade lagt vantarna på allihop och planerar nu att sälja dem vidare. Ägaren till firman som först köpte kompressorkiten av TTE vet att jag länge varit på jakt efter ett kit och han berättade det för tyskarna. Alldeles nyss fick jag mail från dem... de har reserverad ett kompressorkit åt mig!! big_smile

Tjenare!

Det är bara och slå till så fort som möjligt! TTE grejerna är riktigt bra. Kul att se huven monterad, blir riktigt snyggt sen när du får den lackad wink Ha det gott så länge, vi hörs!

Med vänliga hälsningar,
Nima.J
PBZ AB

Edge EVOLUTION GARAGE
16 februari 2009 · 1 837 Inlägg

Va gött då! big_smile
Detta skall bli intressant! big_smile

//Edge
Derbi
16 februari 2009 · 1 531 Inlägg

Bilen är grym big_smile Blev ju inte direkt sämre med huven wink Keep it up

Doctor
16 februari 2009 · 90 Inlägg

Tjena!
Jag har läst otroligt många projekttrådar och har aldrig yttrat mig innan, men nu kan jag inte låta bli. smile

Vilket otroligt stort jobb och tid du lagt på bilen, det är nästan så man inte ens vill veta hur stor summa pengar du lagt ut!
TTE-kompressorn kommer nog sitta som handsken på bilen. Jag har själv kolla runt lite på TTE-kompressor kit till min Aygo men tyvärr så kostar dessa mer än en tredjedel av bilens värde, lite tråkigt. hmm

Men riktigt grymt jobbat, hoppas allt flyter på så man får se fler bilder och uppdateringar!

Nafets86
16 februari 2009 · 821 Inlägg

Kommer bli riktigt snyggt det där! Men jag är inte förvånad med dig att det blir snyggt längre wink
Du jagar inte perfektion. du har redan nått dit!

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Wee
16 februari 2009 · 501 Inlägg

Grymt imponerad av det du gör med bilen! Den kommer bli helt perfekt..

OBS: Ironi
DusanMandick Random Hero
16 februari 2009 · 4 047 Inlägg

fyfan i helvete nu har du lyckats än en gång big_smile nu får du snart lägga ner annars snor ja bilen för dej tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang