Vilket NFS spel är bäst?

jetta16v
2 april 2008 · 1 534 Inlägg

Det absolut bästa NFS-spelet är definitivt utan tvekan NFS PORSCHE cool
Den äter, härskar, fiser på dom andra Underground/Carbon spelen som totalt har ballat ur hmm
Seriöst NFS HP2 stod man ut med, Most Wanted hade skön grafik, men de andra värdelösa spelen, man ångrar alla timmar man lagt ner på att spela dom, USCH!
Fått dock en bättre känsla av ProStreet, men har bara provat den än så länge, har inte spelat igenom hela spelet.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 april 2008 · 5 753 Inlägg

John87 skrev:

THEBADGUY skrev:
Need for Speed Underground 2.
Bästa i NFS serien när det gäller styling smile. Även känslan i det är rätt okej smile

Synd bara att man klarade 100% av spelet första veckan man hade det.

första veckan? hur länge spelade inte du då?... tog ju bara en kväll och natt så vare klarat ju smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Holiace
3 april 2008 · 1 754 Inlägg

Need For Speed Road Challenge (High Stakes i USA) - Jag spelade detta för länge sedan men jag minns att jag gillade det.

Need For Speed Underground 2 - Mycket bättre än 1an, ganstaspelet NO1

Need For Speed Porsche 2000 (Porsche Unleashed i USA) - Bra biluppsättning, bara Porsche såklart tongue

Sämsta: Pro Street

Jag kan inget om allt.
lotus_carlton
3 april 2008 · 4 Inlägg

jag har porsche 2000 men får ett felmeddelande en liten bit in i spelet så då avslutas det.. Jääävlig jobbigt.

Woogensea Volvoturbo For Life
3 april 2008 · 366 Inlägg

Helt klart Underground 1-2!! fan den nya skiten Pro street e ju värdelöst! Uusch

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
ThorFinN
3 april 2008 · 110 Inlägg

Pro Street utan tvekan!

Volvo 940 "JL Drifting" (1997)
Nissan 200sx s13 "JL Drifting" (1990)
__pepita__ Cnc-operatör
3 april 2008 · 608 Inlägg

Need For Speed Underground 2 . De har man varvat ett antal gånger! tongue

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
bajen
3 april 2008 · 121 Inlägg

Delar inte samma åskit som många härsmile Tycker Carbon är det bästa rent prestanda och grafikmässigt. smile

viccoA
3 april 2008 · 3 110 Inlägg

NFS 2 är helt klart bäst i serien enligt mig. smile

henke_99 Offroad Racing
3 april 2008 · 3 122 Inlägg

om man måste välja så får det bli most wanted. Är det som jag tycker ger mest körglädje och även hyfsad grafik. gillar den stora världen man har o friköra i. Har dock bara provat pro street i ca 10 sek, min dator orkade inte riktigt med. men tycker att det verkar ganska intressant

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Wezzli Sidledesförare
3 april 2008 · 268 Inlägg

Ettan

Man vet aldrig, före man vet
Emilius Avstängd
4 april 2008 · 1 714 Inlägg

varför ratar så många pro street? klart verkligast ju,
även om freeride hade vart nice och höghastighetstävlingarna bara är irriterande tycker jag det är bäst,
hur kan man sakna poliser i crown vics som hinner ikapp de flesta bilar och neon, spinnersfälgar, diverse bling blaj. ren racing ska det vara, och på bana eller på gatan men organiserat!
att inte bli diskad för att ta genvägar är ju störtlöjligt.
gillar man det inte professionellt kanske man inte ska spela ett spel med pro i titeln.
stor variation på bilar, motorljud, delar, inklusive alla grymma delar som val av kompressor eller turbo,
bur, stolar, variabel storlek, placering och färg på allting, gör det till en vinnare alltså.

driftingen är ju kung på spelet och jag är förvånad över klagomålen?
nån som grundar sina åsikter med att de driftat på riktigt? på torr asfalt?
visst är det minus att man knappt kan överstyra så man snurrar men i övrigt är det ju fenomenalt.
schyssta vinklar, ligga på varvstoppet eller hålla halvgas på ställ bara att välja,
rycka kryckan, kicka kopplingen, allt går ju!
i carbon var det ju gasa och svänga med miljontals poäng som följd,
vart är det verkliga i det?

för att inte tala om att en bil går sönder om man smackar i väggen i 100

nån som håller med?

Senast redigerat av TheVirus (4 april 2008)

caroli
21 maj 2008 · 34 Inlägg

Need For Speed Underground 2 är den bästa i serien! Spelade alltid de på Xbox för länge sen=)

axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
21 maj 2008 · 764 Inlägg

Hot Pursuit är utan tvekan det bästa någonsin!

Wezzli Sidledesförare
21 maj 2008 · 268 Inlägg

TheVirus skrev:
varför ratar så många pro street? klart verkligast ju,
även om freeride hade vart nice och höghastighetstävlingarna bara är irriterande tycker jag det är bäst,
hur kan man sakna poliser i crown vics som hinner ikapp de flesta bilar och neon, spinnersfälgar, diverse bling blaj. ren racing ska det vara, och på bana eller på gatan men organiserat!
att inte bli diskad för att ta genvägar är ju störtlöjligt.
gillar man det inte professionellt kanske man inte ska spela ett spel med pro i titeln.
stor variation på bilar, motorljud, delar, inklusive alla grymma delar som val av kompressor eller turbo,
bur, stolar, variabel storlek, placering och färg på allting, gör det till en vinnare alltså.

driftingen är ju kung på spelet och jag är förvånad över klagomålen?
nån som grundar sina åsikter med att de driftat på riktigt? på torr asfalt?
visst är det minus att man knappt kan överstyra så man snurrar men i övrigt är det ju fenomenalt.
schyssta vinklar, ligga på varvstoppet eller hålla halvgas på ställ bara att välja,
rycka kryckan, kicka kopplingen, allt går ju!
i carbon var det ju gasa och svänga med miljontals poäng som följd,
vart är det verkliga i det?

för att inte tala om att en bil går sönder om man smackar i väggen i 100

nån som håller med?

Jag skulle vilja veta vart det verkliga i NFS-serien överhuvudtaget är. Det handlar ju trots allt inte om en simulator.

Fysikens lagar förändras inte bara för att man kör på asfalt istället för snö eller is, det är precis samma som händer fastän med mycket bättre fäste och därmed kravet på kraftfullare motorer. Det finns så många delar av spelet som känns helt fel, så många delar att det är svårt att nämna dom. Kameranvinkeln är kopplad till fel del av bilen så det känns som att det är framvagnen vinklas in istället för att det är bakvagnen som vinklas ut. Fysiken lagar verkar inte vara implementerade i spelet och saknas helt, man känner inte igen sig alls i känslan, här har vi ett moment som är mycket svårt att förklara, men har man provat så märker man det. Risken är t.ex. större att du kraschar i innern än i yttern av kurvan vilket känns helt jävla fel när kraften alltid ligger utåt vid kurvtagning, om man inte lägger ut den lite för brett. Det finns ingenting som heter för bred sladd i spelet. Ljuden är mycket enformiga och saknar helt det dynamiska, omän själva ljuden är mycket verkligare än många övriga spel. Hela spelet är inbyggt med överdrivna skak/blur effekter så fort man rör gasen. Hade jag haft spelet installerat så jag hade kunnat prova medans jag skrev så hade jag kunna fortsätta hela livet.

...och nu till det löjligaste av allt. Tillverkarna av Need For Speed Pro Street har lyckats sämre med känslan än vad några random programmerare gjort på kanske hälften av tiden.

http://www.fsr.no/d1rdgp/index.php - Det verkligaste driftspelet jag spelat förutom Richard Burns Rally, Forza Motorsports 1 och 2 och det tar kanske en tiondel så mycket utrymme

Man vet aldrig, före man vet
Sarge
21 maj 2008 · 2 337 Inlägg

Jag gillade Most Wanted jävligt mycket, tycker att det är det bästa i gamla hederliga NFS-andan (idiotköra på allmän väg tongue ). Pro Street känns jävligt stabilt som riktigt racing spel, men jag saknar snutarna och ställen på arkadvis.

Grundstrom Nismo
21 maj 2008 · 758 Inlägg

Helt klart Need for speed underground 2, men Need for speed 2 kommer jag ihåg va riktigt kul på den tiden big_smile

Emilius Avstängd
21 maj 2008 · 1 714 Inlägg

Wezzli skrev:

TheVirus skrev:
varför ratar så många pro street? klart verkligast ju,
även om freeride hade vart nice och höghastighetstävlingarna bara är irriterande tycker jag det är bäst,
hur kan man sakna poliser i crown vics som hinner ikapp de flesta bilar och neon, spinnersfälgar, diverse bling blaj. ren racing ska det vara, och på bana eller på gatan men organiserat!
att inte bli diskad för att ta genvägar är ju störtlöjligt.
gillar man det inte professionellt kanske man inte ska spela ett spel med pro i titeln.
stor variation på bilar, motorljud, delar, inklusive alla grymma delar som val av kompressor eller turbo,
bur, stolar, variabel storlek, placering och färg på allting, gör det till en vinnare alltså.

driftingen är ju kung på spelet och jag är förvånad över klagomålen?
nån som grundar sina åsikter med att de driftat på riktigt? på torr asfalt?
visst är det minus att man knappt kan överstyra så man snurrar men i övrigt är det ju fenomenalt.
schyssta vinklar, ligga på varvstoppet eller hålla halvgas på ställ bara att välja,
rycka kryckan, kicka kopplingen, allt går ju!
i carbon var det ju gasa och svänga med miljontals poäng som följd,
vart är det verkliga i det?

för att inte tala om att en bil går sönder om man smackar i väggen i 100

nån som håller med?

Jag skulle vilja veta vart det verkliga i NFS-serien överhuvudtaget är. Det handlar ju trots allt inte om en simulator.

Fysikens lagar förändras inte bara för att man kör på asfalt istället för snö eller is, det är precis samma som händer fastän med mycket bättre fäste och därmed kravet på kraftfullare motorer. Det finns så många delar av spelet som känns helt fel, så många delar att det är svårt att nämna dom. Kameranvinkeln är kopplad till fel del av bilen så det känns som att det är framvagnen vinklas in istället för att det är bakvagnen som vinklas ut. Fysiken lagar verkar inte vara implementerade i spelet och saknas helt, man känner inte igen sig alls i känslan, här har vi ett moment som är mycket svårt att förklara, men har man provat så märker man det. Risken är t.ex. större att du kraschar i innern än i yttern av kurvan vilket känns helt jävla fel när kraften alltid ligger utåt vid kurvtagning, om man inte lägger ut den lite för brett. Det finns ingenting som heter för bred sladd i spelet. Ljuden är mycket enformiga och saknar helt det dynamiska, omän själva ljuden är mycket verkligare än många övriga spel. Hela spelet är inbyggt med överdrivna skak/blur effekter så fort man rör gasen. Hade jag haft spelet installerat så jag hade kunnat prova medans jag skrev så hade jag kunna fortsätta hela livet.

...och nu till det löjligaste av allt. Tillverkarna av Need For Speed Pro Street har lyckats sämre med känslan än vad några random programmerare gjort på kanske hälften av tiden.

http://www.fsr.no/d1rdgp/index.php - Det verkligaste driftspelet jag spelat förutom Richard Burns Rally, Forza Motorsports 1 och 2 och det tar kanske en tiondel så mycket utrymme

det är sant. nfs serien är inte mycket för verklighetstroget,
det jag menade (och kanske glömde nämna då) var att jag tyckte pro street var verkligast i serien.
iofs var väl frågan ursprungligen om vilket av nfs-spelen som var verkligast,
så frågan är om jag hade behövt nämna att det var inom den här serien jag babbla om.
nåja, jag tar forza 2 över pro street vilken dag som helst, men jag lägger hellre pengarna på bilen än köper nya konsoler för att sladda lite verkligare på tvn så pro street duger till underhållning, för kul är det.

ansvariga borde släpas i rep efter en bil för att ha utelämnat en replayfunktion dock!!

Eradicator
5 november 2008 · 8 Inlägg

Jag hoppas nya Nsfu blir bra. det kommer ju vara lite mer som första fnf filmen. och har det bästa från pro street med det bäst afrån moast whanted och carbon

Horizon
5 november 2008 · 296 Inlägg

hot pursuit big_smile

Senast redigerat av Horizon (5 november 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang