4247
Sök

Råder det allmän garage-brist i Stockholm?

533 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Sedan i somras har sambon letat garageplats, söder om Stockholm, men inte funnit en enda ledig plats så nu börjar jag undra om det råder allmän garage-brist i Stockholm eller om det bara är södra sidan stan som är drabbad? (har sett lite garage då och då norr om stan).

Sen tänkte jag höra om det är någon som vet hurvida man får köpa en mark och bara slänga upp garage där, för jag har en hel del vänner som är intresserade av det. Typ köpa en billig tomt utåt landet till (fortfarande södra sidan om stan) och slå upp kanske ett 150kvm stort garage på tomten, eller måste man isf även bygga ett hus? Haha... då skulle man jue typ kunna slå upp en friggebod smile

Bara undrar...

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

Bobo
3 april 2008
Nu är jag inte duktigt på Stockholm, men jag antar att det är brist, det brukar det vara i alla större städer, det är det här i Uppsala också, brukar vara många års väntetid i de flesta områden

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
3 april 2008
Finns ju inte så mycket områden söder om stan med stora tomter eller obebyggda tomter. Vanligare norrut. Därför det finns lite mer garage där i alla fall.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Sök