Besiktning, spolare-vindrutan

skallman
2 april 2008 · 91 Inlägg

Någon som vet hur petiga som är på besiktningen gällande spolare?

Min spolare på bakrutan fungerar inte, kan dom klaga över detta? eller är det bara på framsidan dom kollar?

Johan84
2 april 2008 · 6 Inlägg

De har aldrig kollat spolarna för mig när jag besiktat bilar, varken fram eller bak.

BMW 330i (2002)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
2 april 2008 · 946 Inlägg

skallman skrev:
Någon som vet hur petiga som är på besiktningen gällande spolare?

Min spolare på bakrutan fungerar inte, kan dom klaga över detta? eller är det bara på framsidan dom kollar?

Framrutespolaren ska fungera, ej krav på dito bak. Däremot kan man ha tur ibland, hade jag sist när spolarpumpen inte funkade på bes, men han släppte det. Funkade dagen innan (jag kontrollerade allt särskilt) och har aldrig krånglat efter den dagen, men JUST på bes-dagen funkade den inte. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
blechne
2 april 2008 · 69 Inlägg

min bil gick inte igenom med trasiga vindrutespolare sist, jag fick vacker laga dem. men gången innan var det inga problem, de funkade inte då heller...

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006
Kesler
2 april 2008 · 3 650 Inlägg

Går det igenom om endast ett munstyvke funkar?(passagerarsidan)

Corvair65 Stolt pappa
2 april 2008 · 161 Inlägg

Efterssom bakrutespolare inte är standard på i det närmaste någon bil är det heller inget krav på att den ska fungera. Detsamma som torkare för strålkastare. (Har jag fått som förklaring när jag frågat besiktare)

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
7 april 2008 · 946 Inlägg

Kesler skrev:
Går det igenom om endast ett munstyvke funkar?(passagerarsidan)

Bra fråga, allt ska dra till dess yttersta spets här på gorg, vilket är bra. smile Det är väl ett gränsfall det, fast borde iofs gå igenom. Å andra sidan är det väl bara lite skit som sitter i munstycket. Tar väl ca 2,5 min att åtgärda. smile

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang