hur får ja igång netgear router

Glansen
3 april 2008 · 1 311 Inlägg

de är rena skiten ..köp något riktigt D- link smile

Hamilton
3 april 2008 · 8 873 Inlägg

Glansen skrev:
de är rena skiten ..köp något riktigt D- link smile

hehe..vi som jobbar dagligen med dom här produkterna tycker något helt annat om just D-link.

Till trådskaparen. Kul att du fick det att fungera.

Fotograf på tierpidag.se
lollo
3 april 2008 · 596 Inlägg

känns som det inte e rikgit stabilt ju.... nyss funka inte nätet eller msn men nu funkar det ju hmmm

Glansen
3 april 2008 · 1 311 Inlägg

Hamilton skrev:

Glansen skrev:
de är rena skiten ..köp något riktigt D- link smile

hehe..vi som jobbar dagligen med dom här produkterna tycker något helt annat om just D-link.

Till trådskaparen. Kul att du fick det att fungera.

hmm

vi köpte en netgear sedan så funkade de sedan la den av ..sedan till tillbaka till netonnet och de funkar inte heller sedan så blev de d-link roll

PH_
3 april 2008 · 310 Inlägg

Glansen skrev:

Hamilton skrev:

Glansen skrev:
de är rena skiten ..köp något riktigt D- link smile

hehe..vi som jobbar dagligen med dom här produkterna tycker något helt annat om just D-link.

Till trådskaparen. Kul att du fick det att fungera.

hmm

vi köpte en netgear sedan så funkade de sedan la den av ..sedan till tillbaka till netonnet och de funkar inte heller sedan så blev de d-link roll

Jag har sammanlagt returnerat dlink routrar ett tiotal gånger. Skickade tillbaks min egna crap router från Dlink 5 gånger innan jag fick butiken att ta tillbaks den och byta mot en netgear WGT624.

Av dom 5 gångerna jag returnerade dlink routern fick jag tillbaks den med DOA-fel (Dead On Arrival) 3 gånger!

Ja tjenna. Dlink rekommenderar jag till alla mina vänner....









Inte!

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
Kirre
3 april 2008 · 2 122 Inlägg

skriv 192.168.1.1 i internet explorer då ska du få upp sidan där du ställer in allt

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Hamilton
3 april 2008 · 8 873 Inlägg

Glansen skrev:

Hamilton skrev:

Glansen skrev:
de är rena skiten ..köp något riktigt D- link smile

hehe..vi som jobbar dagligen med dom här produkterna tycker något helt annat om just D-link.

Till trådskaparen. Kul att du fick det att fungera.

hmm

vi köpte en netgear sedan så funkade de sedan la den av ..sedan till tillbaka till netonnet och de funkar inte heller sedan så blev de d-link roll

Vi kanske har lite andra preferenser du har köpt 1 router och jag kanske ett 50 tal.
D-link är klart överrepresenterat vad gäller returer samt DOA-fel.

Men så länge du är nöjd så är det bara bra.

Senast redigerat av Hamilton (3 april 2008)

Fotograf på tierpidag.se
lollo
3 april 2008 · 596 Inlägg

nu verkar allt funka hade lite knas men peppar peppar säger bara .....

tack för all hjälp....

Wezzli Sidledesförare
3 april 2008 · 268 Inlägg

Glansen skrev:

Hamilton skrev:

Glansen skrev:
de är rena skiten ..köp något riktigt D- link smile

hehe..vi som jobbar dagligen med dom här produkterna tycker något helt annat om just D-link.

Till trådskaparen. Kul att du fick det att fungera.

hmm

vi köpte en netgear sedan så funkade de sedan la den av ..sedan till tillbaka till netonnet och de funkar inte heller sedan så blev de d-link roll

Du är ett praktexemplar av en kund. Du har en erfarenhet av hur ett visst märke fungerat för dig och beväpnad med denna erfarenhet vet du allt om hur varor av detta märke fungerar. Denna enkelspårighet, att vägra se situationer/objekt från mer än en synvinkel och slutligen denna bombsäkerhet byggd på ingenting är tragisk. Hur kan jag då säga att den är byggd på ingenting när den faktiskt utgår från en erfarenhet? Ja, erfarenhet är mycket viktigt, men utan den grundläggande kunskapen om ämnet så har man inget sätt att tolka erfarenheten till användbar information, där blir det fel och där blev du en kund.

Jag har svårt att se vad som får dig, att med full dedikation, predika om att D-Link är bäst över en incident som kunde varit, eller förmodligen var som följd av en tillfällighet, måndagsexemplar, skit bakom spakarna eller vad fan som helst. Men såhär är det ju med allt, de bästa märkena är alltid det som personen i fråga använder.

Egentligen ska man överhuvudtaget inte ha en router för det existerar inte många routrar som håller i längden, inte överbelastas och kraschar eller stryper av hastigheten. Jag har hittils bara använt en router som hållt längre än 2 månader.

Man vet aldrig, före man vet
Phaetoon
3 april 2008 · 8 156 Inlägg

Jag har varit med om ett antal D-link routrar som har gått åt pipan. Oftast var det just routing-funktionen som packade ihop (switchdelen fungerade fortfarande på två av dom). Dom första gillade inte när man hade för många uppkopplingar igång samtidigt.
Nu kör jag med 3Com gigabitswitchar och så en stationär dator som router/brandvägg/server och lite sådant)
Har även trådlöst och delar ut till dom som vill ha. Iaf dom inom 500 meter wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
3 april 2008 · 8 156 Inlägg

lollo skrev:
nu verkar allt funka hade lite knas men peppar peppar säger bara .....

tack för all hjälp....

Bra att det löste sig till slut! En liten grej bara. Ha inte datorn alltför nära routern. Ett par meter bort är att rekommendera. Sen så kan det trådlösa nätet försvinna lite då och då när grannen micrar mat i sin gamla micro...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
lollo
3 april 2008 · 596 Inlägg

ja så hoppas nu bara att det funkar i mrogn eller den dagen ja starta datan igen eheh..

routern står på Tv bänken så den e rätt långt bort från datan...
men kan den stå breve tv.n och comhem dosan?

haha då vet ja det försvinner nätet så micrar grannen mat haha ;-)

Glansen
3 april 2008 · 1 311 Inlägg

D-link eller netgear är ju en smak sak smile

Men kommer iallfall köra mee d -link...

jobbigt mee trådlöst men de är bra när alla sladdar är borta

John87 Stolt Volvoägare
3 april 2008 · 4 913 Inlägg

Efter att ha jobbat som Internet-support i snart två år så har jag inte mycket gott att säga om D-Link.

Dom har dock gjort några riktigt bra routrar, fast då får man ha en budget på några tusen. Något som en vanlig användare inte lägger på en router.

Vi testade lite routrar på jobbet på skoj. Några D-Link och några Netgear var med. Samt någon Cisco och lite fler märken.
D-Linkarna fungerade, men man märkte skillnad efter ett tag. De fick startas om oftare för att hålla allt uppe.
En av dom var i prisklassen 5000kr+ och den gick bra dock. Inga klagomål där smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Batta
4 april 2008 · 1 353 Inlägg

en fråga bara, hur kom du in på garaget och startade tråden osv om du inte hade internet? tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
henkebenke
4 april 2008 · 1 703 Inlägg

D-link är ju routervärldens svar på Denver, United, och andra kvalitetsmärken wink

edit: har ägt ett gäng både netgear och d-linkprodukter

Senast redigerat av henkebenke (4 april 2008)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
bajen
4 april 2008 · 121 Inlägg

Du måste gå in på routerns gränssnitt och klona MAC-adressen.

Wezzli Sidledesförare
4 april 2008 · 268 Inlägg

bajen skrev:
Du måste gå in på routerns gränssnitt och klona MAC-adressen.

Pann-ollning till dig.

Man vet aldrig, före man vet
henkebenke
4 april 2008 · 1 703 Inlägg

bajen skrev:
Du måste gå in på routerns gränssnitt och klona MAC-adressen.

Eller så är det nåt strul med modermodemet.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
lollo
4 april 2008 · 596 Inlägg

Batta skrev:
en fråga bara, hur kom du in på garaget och startade tråden osv om du inte hade internet? tongue

ja hade ju internet när ja sätter nätverkskabeln till datan har ju en com hem dosa ju..
vart bara nyfiken om det funkar me router och ahde det inte gjort det hade ja ju kört som ja hade innan...

men äns länge funkar det ju smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang