4382
Sök

Bytesvärde på en Bedfordvan 1970?

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Hej vad skulle man kunna få för min Bedford tror ni?
Kopplingen har rasat och annars ska den vara fin i motor och låda.
Säten saknas men "Saab" säten medföljer som man kan sätta dit.
Lite rost. Finns någon knöl på den. Ena dörren är inslagen men den går att slå ut. Annars kostar en lika dan svart på skroten 300kr.

Jag bara undrar vad den skulle vara värd i bytes värde. Eftersom det finns inte så många av dom idag :p

PS: Trafikförsäkringen kostar bara 85kr månaden hahaha big_smile

DS:Bilder på vanen finns inne på min profil

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Haha inte ett öre alltså :p
Ingen som svarar hehehe big_smile

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 april 2008
Ah, det är nog som på antikrundan, rätt köpare ger ett bra pris...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Ah, det är nog som på antikrundan, rätt köpare ger ett bra pris...

Vad är ett bra pris då? :S 10 000? 30 000?wink

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 april 2008
Ja... Svårt att svara på. Jag är ju uppenbarligen fel köpare då jag inte är intresserad av den. wink

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 april 2008
Jag skulle inte ens ge dig 1000kroner om jag ska vara ärlig.
Men dock så finns det ju dom som vill köpa projekt i detta skick smile
Det med värdet varierar. Precis som någon ovan säger. Rätt köpare = Rätta pengar.

C H E V R O L E T <3

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
3 april 2008
Gissar 4-5K på en annons, kanske mer men inte mycket på en obesiktad vagn. Den höga bränsletörsten gör att det inte e värda värst mycket... Men se till att få den o rulla kan du la få några fler slantar...

Edit: Eller var den besiktad?? Fixa kopplingen lite snabbt då o sälj...
Senast redigerat av v8rickard (3 april 2008)

5 042 Inlägg
3 april 2008
v8rickard skrev:
Gissar 4-5K på en annons, kanske mer men inte mycket på en obesiktad vagn. Den höga bränsletörsten gör att det inte e värda värst mycket... Men se till att få den o rulla kan du la få några fler slantar...

Tippar på samma. Men vad har Bränsletörsten med det att göra?
Mena te.x Din corvette är ju törstig men endå högt värd. Samma me de flesta jänkare osv smile ???

C H E V R O L E T <3

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Ok jo men det sitter en 4cyl 2.0 i den nu hehehe. Och koppling plus dörr skulle jag få ge 500kr för. Men om vi säger att det är gjort då? vad skulle man kunna få för den då? Men saab säten fast svettsade wink

On a side note!
Alltså kardan är lika tjock som på en Volvo FL14 0_0 skapliga grejer hehehe.

5 042 Inlägg
3 april 2008
Va är det för saab säten ? 9000 Aero är klart dom schysstaste säterna.

C H E V R O L E T <3

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
3 april 2008
Children-Of-Bodom skrev:
v8rickard skrev:

Mena te.x Din corvette är ju törstig men endå högt värd. Samma me de flesta jänkare osv smile ???

Hehe, jo det e klart, Vetten e ju inte snål men 164 drar nog fan mer... Men jag har även ägt VAN o den har man ju kanske liiite mer som brukis... 3 liter kunde den ju lätt dra men det var en dodge förgasar hitop...tUR det var stor tank, typ 160 liter...yikes
Malkurrag: Vad sitter det för motor i denna vanen då?

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
v8rickard skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
v8rickard skrev:

Hehe, jo det e klart, Vetten e ju inte snål men 164 drar nog fan mer... Men jag har även ägt VAN o den har man ju kanske liiite mer som brukis... 3 liter kunde den ju lätt dra men det var en dodge förgasar hitop...tUR det var stor tank, typ 160 liter...yikes

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
v8rickard skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
v8rickard skrev:

en 4 cylindrig motor på 2,0 liter. inget stort att skryta med, men allt är original.

såg en lastbil i samma märke i kördugligt skick, en -75:a, skulle dom ha 12,000:- för den.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
3 april 2008
Tyvärr e det ju så att deffekter som koppling mm är ett bra argument att kunna pruta rejält. Dessutom skrämmer man bort många ölsugna 18 åringar som bara vill ut och supa i en sån här vagn... Men som sagt tidigare, rätt köpare betalar rätt pris, man skall bara aldrig ha bråttom när man säljer ngt!

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
v8rickard skrev:
Tyvärr e det ju så att deffekter som koppling mm är ett bra argument att kunna pruta rejält. Dessutom skrämmer man bort många ölsugna 18 åringar som bara vill ut och supa i en sån här vagn... Men som sagt tidigare, rätt köpare betalar rätt pris, man skall bara aldrig ha bråttom när man säljer ngt!

Jo men nu ska jag förmodligen inte sälja häller. Jag ville mest ha en värdering av den.
Men om kopplingen är lagad och dörren är fixad och säten sitter på plats *Saab 900 säten :S* hur mycket skulle man kunna plocka ut på den då?

Vanen väger bara 1800kg  :p

*Min ford som har en 4cyl på 2,0 drar 0,8 milen*

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
3 april 2008
Det är ju alltid svårt att bedöma en såpass ovanlig bil, ett bra knep annars e ju att kolla på blocket efter likande bilar o dra bort typ 20% som folk prutar...

DFFL
9 020 Inlägg
3 april 2008
Åk till skroten och fråga. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

415 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Åk till skroten och fråga. tongue

Fråga skrot värdet då eller? :p

Sök