4232
Sök

övningsköra med en bil som inte är besiktad ?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Yo.

Ja undrar om det är möjligt att göra det? vi har fått hem ett skattemärke och klistrat det på bilen.
Ett sånt där märke som man har innan man ska besikta bilen, för den har varit avställd. Bilen är försäkrad och allt det där.
Men ska ja vänta tills den dagen som den har gått igenom besiktningen eller kan man "Provköra" den nu?

För man får väl provköra bilar som inte är besiktade, efter reparations grej eller nått sånt skit tror ja att det var, eller ?

MVH

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Solfilmsmontör
950 Inlägg
4 april 2008
Är där körförbud på bilen så får du inte köra bilen. Men om där inte är körförbud (utan du bara har ställt på den igen) så är det inga problem. Är där körförbud på bilen måste du vänta tills du kört in på besiktning och antingen fått den godkänd eller någon 2'a för att kunna köra 1 månad framåt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Okej, dåså ! big_smile för den är försäkrad och påställd. Handledaren blir lite orolig bara, vill inte riskera sitt körkort.
Det var därför ja frågade smile
Tack.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

3 113 Inlägg
4 april 2008
precis som överstående säger..

dock så är det ju handledaren som får skiten om ni åker dit. fall man säger så..
nu vet jag inte direkt straffet men men...

Semper Fi

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 april 2008
Kolla upp det noga. Verkar dumt att slänga ut frågan på ett forum när man kan ringa ett samtal och få veta hur det ligger till. Som handledare har man ett väldigt ansvar, mycket större än vad de flesta verkar inse?
----------
cebT, ändra omedelbart din signaturtext. Jag hAtAr Berghagen och blir på dåligt humör bara jag tänker på smörjan. big_smile big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Eliminator
1 441 Inlägg
4 april 2008
Om handledaren gått kurs för att övningsköra med dig borde den veta att det inte är lämpligt att övningsköra med en obes. bil.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

3 113 Inlägg
4 april 2008
caromania skrev:
Kolla upp det noga. Verkar dumt att slänga ut frågan på ett forum när man kan ringa ett samtal och få veta hur det ligger till. Som handledare har man ett väldigt ansvar, mycket större än vad de flesta verkar inse?

förhoppningsvis så inser ungdomar verkligen vilket körkort dom kör på när dom är ute på vägarna.
ingen vill ju direkt dra in någonannans när man övningskör..

caromania skrev:
cebT, ändra omedelbart din signaturtext. Jag hAtAr Berghagen och blir på dåligt humör bara jag tänker på smörjan. big_smile big_smile

hahaha lol
hans låt o med den riktad mot Supra istället för Stockholm är ju bara charm i sig.. big_smile

Semper Fi

Sök